Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Svečano obilježena 55. obljetnica obnove rada Udruženja obrtnika Šibenik
U Kongresnom centru Amadria Park Solaris, 21. rujna 2024. godine održana je svečana proslava povodom 55. obljetnice obnove uspješnog rada Udruženja obrtnika Šibenik.
Uz domaćina Josu Smolića, predsjednika Udruženja obrtnika Šibenik, na svečanosti su bili i Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, šibenski gradonačelnik Željko Burić te župan Marko Jelić, Robert Blažinović, ravnatelj Uprave za poduzetništvo i obrt i izaslanik predsjednika Vlade Andreja Plenkovića te Branka Juričev-Martinčev, saborska zastupnica i izaslanica predsjednika Hrvatskog sabora Gordana Jandrokovića.
Predsjednik Joso Smolić u svom govoru istakao je da broj obrtnika šibenskog udruženja u kontinuitetu raste te danas broji 2400 obrtnika. Isto tako, naglasio je da udruženje ustrajno i uspješno komunicira potrebe i zahtjeve obrtnika sa svim relevantnim institucijama na svim razinama. Podsjetio je da su šibenski obrtnici ostavili neizbrisiv trag u povijesti hrvatskog obrtništva te je istaknuo neke od najznačajnijih: nastup naših obrtnika na 1. Dalmatinskoj poljodjelno-obrtničkoj izložbi u Skradinu 1875. godine, na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. godine, proizvodi iz radionice Ane Matavulj dobili visoke nagrade i 1937. na istoj izložbi srebrnom medaljom nagrađeni su zlarinski koraljari. Da je obrtništvo prisutno u svim sferama života, iznio je interesantan podatak iz 1936. godine, kad su šibenski sportaši prvi put nastupili na olimpijskim igrama u Berlinu. Nastupili su veslači osmerca šibenske „Krke“. Među njima bila su četiri obrtnika i to: Ćiro Ban i Vice Jurišić – postolari, Ante Krnčević – soboslikar i Stipe Krnčević – prijevoznik.
Najznačajniji događaj svečanosti je bilo uručenje zasluženih priznanja i plaketa obrtima koji neprekidno rade više od 40 i 50 godina, odnosno obiteljskim obrtima koji su iz ruku svojih djedova i baka, očeva i majki preuzela unuci i djeca.
Priznanja za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 40 i više godina rada obrta primili su:
1. Ugostiteljski obrt LANTERNA, Rogoznica, Izidor Lovrić, 40 godina rada obrta
2. MESNICE MILETIĆ, Šibenik, Zoran Miletić, 41 godina rada obrta
3. KOBRA Obrt za usluge iskopa i prijevoza vode i rasutog tereta, Rogoznica, Joško Karabatić, 41 godina rada obrta
4. AUTOPRIJEVOZNIK MIRKO KRNIĆ, Šibenik, Krešimir Krnić, 41 godina rada obrta
5. PROFESIONALNI RIBAR - ROMANO PRELEVIĆ, obrt za ribarstvo, Šibenik, Romano Prelević, 43 godine rada obrta
6. ZLATARNA BISAKU, Primošten, Jak Bisaku, 43 godine rada obrta
7. Brodoprijevoznik Albino Biberica, Taksi prijevoz na vodi, Zlarin, Antoni Biberica, 43 godine rada obrta
8. URAR MARIO LJUBIĆ, Urarski obrt, Šibenik, Mario Ljubić, 44 godine rada obrta
9. PARKETAR BOŽO PULIĆ, Šibenik, Danka Klisović, 47 godina rada obrta
10. AVANTI Obrt za ugostiteljstvo i pranje automobila, Grebaštica, Goran Peran, 48 godina rada obrta
11. GOLD BISAKU obrt za trgovinu i zlatarske usluge, Šibenik, Rikard Bisaku, 48 godina rada obrta
Plaketu ZLATNI BAGATIN za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 50 i više godina rada obrta primili su:
1. EXCLUSIVE CENTAR BOŽO PAIĆ urarsko-zlatarski i trgovački obrt, Šibenik, Božo Paić, 50 godina rada obrta
2. ZLATARNA PRIMOŠTEN "obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost i trgovinu, Primošten, Kolj Bisaku, 50 godina rada obrta
3. EURO GOLD SILBER Zanatsko trgovački obrt, Primošten, Anton Shkreli, 52 godine rada obrta
4. DOMDJONI, Zlatarsko-filigranski i trgovački obrt, Šibenik, Avgustin Domdjoni, 52 godine rada obrta
5. ZLATAR FILIGRAN ANTON BATALJAKU Obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost, Šibenik, Anton Bataljaku, 54 godine rada obrta
6. Ugostiteljski obrt PANOVA, Bilice, Ivana Mikulandra, 55 godina rada obrta
7. STOLARIJA RUDI stolarski obrt, Šibenik, Tatjana Ninić, 55 godina rada obrta
8. ZLATARNA SIMON ČIVLJAK, Šibenik, Violeta Čivljak, 59 godina rada obrta
Za izniman doprinos razvoju obrtništva i obrtničkih institucija, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil uručio je Povelju Hrvatske obrtničke komore Josi Smoliću predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik i potporedsjedniku Hrvatske obrtničke komore.
Na ovoj značajnoj obljetnici predsjednici Udruženja obrtnika Šibenik i Udruženja obrtnika grada Zagreba, Joso Smolić i Ivica Zanetti potpisali su u ime svojih udruženja Povelju prijateljstva. U duhu očuvanja obrtničke tradicije, s našim prijateljima iz Zagreba posjetili smo Hrvatski centar koralja Zlarin.
Otvoreni javni poziv za Program “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo” za 2024. godinu
Ministarstvo gospodarstva objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu.
Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva.
Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.
Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2023. i 2024. godine s osnove:
• stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
• stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
• polaganja naučničkog ispita
• stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
• ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.
Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu gospodarstva neposredno ili putem pošte isključivo od 15.07. - 08.11.2024. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 08.11.2024. godine.
Program „Cjeloživotno obrazovanja za obrtništvo“
Otvoreni javni poziv "Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo"
Prijavni obrazac COOG/2024 za gospodarske subjekte
Prijavni obrazac COOF/2024 za fizičke osobe
Skupna izjava COO/2024
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Besplatne edukacije Agencije za zaštitu osobnih podataka i web alatu Olivia
Agencija za zaštitu osobnih podataka od rujna 2022. provodi EU projekt ARC2 s ciljem pružanja potpore prvenstveno obrtnicima, mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Iako je projekt prvenstveno namijenjen ovoj ciljanoj skupini, aktivnosti koje provodimo u ARC2 projektu i web alat Olivia mogu biti korisni svim organizacijama koje obrađuju osobne podatke, odnosno svim voditeljima i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora.
Glavni rezultat ovog projekta je web alat Olivia koji sadrži 15 GDPR tečaja, teorijske i praktične module koji vam mogu pomoći u razumijevanju vaših obveza iz GDPR-a te u izradi osnovnih akata kojima ćete moći dokazati da ste usklađeni s GDPR-om.
Olivia je ujedno i izvrstan alat za podizanje razine svijesti o zaštiti osobnih podataka unutar organizacije jer sadrži testove znanja, putem kojih zaposlenici mogu testirati svoje znanje i ukoliko imaju najmanje 80% točnih odgovora Olivia generira potvrdu o uspješno položenom modulu. Podsjećamo da je jedna od najvažnijih organizacijskih mjera za zaštitu osobnih podataka upravo redovito educiranje zaposlenika i podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka.
Pozivamo vas sve da se registrirate i isprobate sadržaje koje nudi web alat Olivia: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr
Napominjemo da je Olivia još uvijek u izradi te će u potpunosti biti funkcionalna krajem kolovoza, kad i završava projekt ARC2.
Kako bismo vam olakšali razumijevanje pojedinih obveza iz GDPR-a, uz web alat Olivia, organiziramo za vas tematskeh webinare u trajanju sat vremena tijekom kojih ćete moći postavljati svoja pitanja vezano za temu webinara, a predavač će na konkretnom primjeru iz prakse objašnjavati kako primjerice izraditi politiku privatnosti/izjavu o obradi osobnih podataka koja sadrži sve potrebne elemente iz članaka 12.-14. Opće uredbe o zaštiti podataka te na jasan i transparetan način informira ispitanika kako, zašto i u koje svrhe se obrađuju njegovi osobni podaci.
Raspored webinara i poveznice za registraciju:
1. “Politika privatnosti”, 1.7.2024., link za registraciju: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_ZPN4omseSWqxFgPH-EAa1A
2. “Evidencije aktivnosti obrade”, 3.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_1LXXSzkLQQ-EhkLE9kPCFg
3. “Pravne osnove za obradu osobnih podataka”, 5.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_cUOp3v08TOy3cY8R7Kd3dA
4. “Prava ispitanika”, 10.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_SLr5ajgGTEuEc84OR_eMnw
5. “Načela obrade osobnih podataka”, 22.8.2024., https://us02web.zoom.us/j/89755373014?pwd=HTFqKxqy4NCPAb716rf0hluWidPaaR.1
6. "Organizacijske i tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", 26.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcqdu6oqj4pHdbQm6H2G0AeknwDdt9QUKJx
7. "Odnos između voditelja i izvršitelja obrade", 28.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUldOuuqjspE9LkOURtyUSt5VLsVG5aF5T6
8. “Službenik za zaštitu podataka”, 10.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/86017437773?pwd=VoHicfZLS5fjk8wMh85MWxujdL7INW.1
9. "Obrada osobnih podataka putem kolačića", 16.9.2024. https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZAvfuysrjkpHdO4ImpYcPLzwB77LxddnyoJ
10. "Obrada osobnih podataka putem videonadzora", 24.9.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwuce2sqDktH9Gl_e8-hsTZ18bLtdIXYlsC
11. “Povrede osobnih podataka”, 30.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/83304195706?pwd=mrxp7sH9p4cFKquNSUbb8Aln1kBvem.1
12. “Transferi osobnih podataka u treće zemlje”, 2.10.2024., https://us02web.zoom.us/j/88327000962?pwd=V9GD77f5xzcrwpzKz22aRRpcwWWo0Z.1
Za sve dodatne informacije vezano za AZOP edukativne aktivnosti i web alat Olivia slobodno uputite upit na e-mail adresu: iva.kratzl@azop.hr.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena nagrada – Grb Šibensko-kninske županije
Na Svečanoj sjednici Skupštine Šibensko-kninske županije koje je održana 24. svibnja 2024. godine u Šibeniku, dodijeljene su nagrade i priznanja povodom Dana Županije. Među gostima su bili izaslanica predsjednika RH Zorana Milanovića, Željko Burić, izaslanik Vlade RH te župan Koprivničko-križevački Darko Koren.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena je nagrada – Grb Šibensko-kninske županije zbog iznimnog doprinosa u razvoju obrtništva i poduzetništva kao i organiziranja niza manifestacija kojima se promovira Šibensko-kninska županija u RH i inozemstvu.
Nagradu su uručili predsjednik Skupštine i župan Šibensko-kninske županije.
Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Pekari ovjerite knjigu KEUB do kraja 2017. godine
Svi obrtnici proizvođači pekarskih proizvoda imaju obvezu ovjeravanja knjige KEUB, kako stare za 2017. godinu, tako i nove koju će koristiti u 2018. godini.
Obveza ovjere proizlazi iz Pravilnika o proizvodnji brašna i pekarskih proizvoda (u nastavku: Pravilnik) koji je na snazi od 2013. godine.
Pravilnikom se propisuju:
• minimalne količine brašna koje se mogu dobiti mljevenjem pšenice standardne kakvoće, raži i kukuruza,
• najviše količine brašna utrošene za proizvodnju pojedinih pekarskih i drugih proizvoda,
• način dokumentiranja sljedivosti proizvoda, način vođenja evidencije o proizvodnji i način izvještavanja ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede (Ministarstvo).
Radi osiguravanja sljedivosti proizvoda, proizvođači pekarskih proizvoda su dužni točno voditi evidenciju pekarske proizvodnje, nabave i potrošnje brašna, vođenjem Knjige evidencije utroška brašna (knjiga KEUB), a ista se mora nalaziti u svakom proizvodnom objektu (pekarnici) gdje se odvija proizvodnja pekarskih proizvoda.
Knjiga KEUB se sastoji od 12 setova samokopirnog papira (original i kopija) A3 formata, uvezanih u tvrdi uvez koji su numerirani i služe za unos podataka o mjesečnoj proizvodnji pekarskih proizvoda po danima, te evidentiranju ulaza i potrošnje brašna. Na predlistu knjige KEUB napisane su upute za njeno ispunjavanje i vođenje. Proizvođači pekarskih proizvoda dužni su knjigu KEUB čuvati najmanje 2 godine.
Elektronsko vođenje knjige (KEUB) omogućeno je od 1.1.2014. i to onim proizvođačima pekarskih proizvoda koji ostvaruju ukupni godišnji neto promet od djelatnosti proizvodnje pekarskih proizvoda veći od 5 milijuna kuna neto prometa. Obrazac prijave elektronskog vođenja knjige KEUB tiskan je uz Pravilnik i čini njegov sastavni dio (Obrazac PEVKK).
Proizvođači pekarskih proizvoda dužni su:
• evidentirati sve ulaze brašna odmah po primitku brašna u objekt,
• svakoga dana do 12 sati upisati proizvedene količine pekarskih proizvoda za prethodni dan, a za dane kada u proizvodnom pogonu nema proizvodnje pripadajući red precrtati.
Uz knjigu KEUB proizvođači pekarskih proizvoda dužni su imati valjane originalne dokumente o ulazu brašna kojima dokumentiraju sljedivost proizvoda.
Proizvođači pekarskih proizvoda dužni su prije početka kalendarske godine knjigu KEUB ovjeriti pečatom i potpisom odgovorne osobe, a potom ovjeriti pečatom i potpisom nadležnog inspektora.
Proizvođači pekarskih proizvoda koji se bave proizvodnjom pekarskih proizvoda sezonski tijekom godine ili su tijekom godine započeli proizvodnju, dužni su prije početka proizvodnje knjigu KEUB ovjeriti pečatom i potpisom odgovorne osobe, a potom ovjeriti pečatom i potpisom nadležnog inspektora.
Zapošljavanje stranaca 2018. - Godišnja kvota
Na temelju članka 74. Zakona o strancima (»Narodne novine«, br. 130/11, 74/13 i 69/17), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 7. prosinca 2017. godine donijela
ODLUKU O UTVRĐIVANJU GODIŠNJE KVOTE DOZVOLA ZA ZAPOŠLJAVANJE STRANACA ZA KALENDARSKU GODINU 2018.
Odluka je objavljena u Narodnim novinama broj 122/17., a stupa na snagu 15.12.2017. godine.
I.
Ukupna godišnja kvota dozvola za zapošljavanje stranaca u Republici Hrvatskoj iznosi 31.000 dozvola.
II.
Godišnja kvota za produženje već izdanih dozvola za zapošljavanje stranaca u Republici Hrvatskoj iznosi 9.000 dozvola.
III.
Godišnja kvota dozvola za novo zapošljavanje stranaca u Repub¬lici Hrvatskoj iznosi 21.210 dozvola, i to kako slijedi:
1. GRADITELJSTVO 10.770 dozvola
2. BRODOGRADNJA 1.408 dozvola
3. TURIZAM I UGOSTITELJSTVO 4.660 dozvola
4. KULTURA 22 dozvole
5. PROMET 765 dozvola
6. ZDRAVSTVO 70 dozvola
7. SOCIJALNA SKRB 5 dozvola
8. PREHRAMBENA INDUSTRIJA 770 dozvola
9. PRERAĐIVAČKA INDUSTRIJA 580 dozvola
10. POLJOPRIVREDA I ŠUMARSTVO 260 dozvola
11. METALNA INDUSTRIJA 1.600 dozvola
12. INFORMATIKA 300 dozvola.
IV.
Uvažavajući stanje na tržištu rada, utvrđuje se godišnja kvota dozvola za sezonski rad u poljoprivredi i šumarstvu koja iznosi 540 dozvola.
V.
U okviru premještaja unutar društva utvrđuje se godišnja kvota dozvola za osobe premještene unutar društva koja iznosi 250 dozvola.
VI.
Tijelo nadležno za izdavanje dozvola strancima dostavit će, jednom u tri mjeseca, podatke o izdanim dozvolama Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, radi usporedbe s Pregledom potreba za zapošljavanje stranaca po djelatnostima i zanimanjima za 2018. godinu, koji je sastavni dio ove Odluke.
Temeljem prikupljenih podataka o broju produženih i izdanih dozvola strancima, Hrvatski zavod za zapošljavanje dostavlja izvješće ministarstvu nadležnom za rad i tržište rada, jednom u tri mjeseca.
Odluka o utvrđivanju godišnje kvote dozvola za zapošljavanje stranaca za kalendarsku godinu 2018.
Prijavite se na radionicu - Sustav gospodarenja otpadnom ambalažom
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske o implementaciji "Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.- 2022. godine" iz svibnja ove godine, započeo je provedbu mjera i aktivnost radi izrade “Analize postojećeg sustava gospodarenja otpadnom ambalažom“.
Aktivnosti će se provoditi u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom, sa svrhom uspostave učinkovitijeg sustava gospodarenja otpadnom ambalažom u Republici Hrvatskoj. Fond je pokrenuo i akcijski plan na nacionalnoj razini edukacije i identifikacije svih obveznika plaćanja naknada gospodarenja posebnim kategorijama. Cilj je smanjenje jediničnih naknada gospodarenja posebnim kategorijama otpada i uspostave učinkovitijih i pravednijih sustava gospodarenja posebnim kategorijama otpada u narednom razdoblju.
Provedba obveza iz Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2022.:
- informiranje članstva o provedbi i implementaciji Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2022.
- potpis Sporazuma suradnje FZOiEU, HGK i HOK
- uključivanje HGK i HOK u izradu Analize postojećeg sustava gospodarenja otpadnom ambalažom
- organizacija HGK-HOK seminara sredinom prosinca 2017. za djelatnike HGK i HOK koji se bave navedenom problematikom
- organizacija HGK-HOK četiri seminara u 2018. po većim županijama za obveznike gospodarenja otpadnom ambalažom.
U Hrvatskoj su od 2006. godine proizvođači i uvoznici koji na tržište stavljaju određene količine proizvoda u ambalaži, kao i električnu i elektroničku opremu, obveznici plaćanja naknade za gospodarenje posebnim kategorijama otpada. Sustav naplate naknada, kao i zbrinjavanja tog otpada vodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Ukoliko niste sigurni morate li i vi u sklopu svoje poslovne djelatnosti izvještavati Fond o količinama ambalaže i električnih te elektroničkih uređaja i opreme koju stavljate na tržište Republike Hrvatske, informirajte se na edukativnim radionicama koje organizira Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom.
Radionice su besplatne, a djelatnici Fonda će vam, između ostalog, u sklopu istih pojasniti način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca kako bi svoju zakonsku dužnost obavili u roku.
Predviđeno vrijeme trajanja radionice je tri sata.
Dnevni red radionice:
1. Sustav posebnih kategorija otpada – uvodno predavanje/predavač: Zvonimir Majić, savjetnik direktora Fonda
2. Obveze proizvođača odnosno uvoznika proizvoda koji sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom trebaju Fondu plaćati naknade za gospodarenje posebnim kategorijama otpada/predavač: Sanja Pokupec Lepanović, voditeljica Službe za obračun i naplatu naknada
3. Način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca kako bi obveznici svoju zakonsku dužnost obavili propisanom roku/predavač: Žana Žarkov Trtanj, voditeljica Odjela za identifikaciju obveznika
4. Označavanje proizvoda koji se stavljaju na tržište /predavač: Žarko Dukić, viši samostalni suradnik za analizu i izvještavanje
5. Pitanja sudionika
Prijaviti se možete na e-mail adresu: uo.sibenik@hok.hr
Radionica za obveznike plaćanja naknada za posebne kategorije otpada organizira se u
Splitu 4.12.2017. u 10 sati (Županijska komora Split, Obala Ante Trumbića 4).
U Šibeniku je od 12. do 14. studenoga održan 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvats
U Šibeniku je od 12. do 14. studenoga održan 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, koji je okupio oko 400 sudionika.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa bila je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, a pokrovitelj Ministarstvo turizma RH.
Kongres je otvorio ministar turizma Gari Cappelli, koji je istaknuo kako je Hrvatsku ove godine posjetilo 18 milijuna gostiju, što je povijesni turistički rezultat. „To je svakako veliki izazov za sve ugostitelje i turističke djelatnike, koji su odradili odličan posao te im stoga ovim putem zahvaljujem na predanom radu i velikom doprinosu rezultatima uspjeha koji se ostvaruje u hrvatskom turizmu“.
Prvog je dana sa zanimanjem praćen panel u kojem su sudjelovali predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, državni tajnik ministarstva turizma Tonči Glavina, državni tajnik Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić, zamjenica ravnatelja HZZ-a Marina Nekić, pomoćnica ministrice regionalnoga razvoja i fondova EU Tajana Huzak te predsjednik Organizacijskog odbora 30. Kongresa ugostitelja Stjepan Knežević.
Objavom Zaključaka 30. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore“, zatvoreno je ovo najveće godišnje okupljanje struke. Zaključke su predstavili: Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Stjepan Knežević, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore i predsjednik Organizacijskog odbora Kongresa te Joso Smolić, predsjednik Obrtničke komore Šibensko – kninske županije.
Uz objavu Zaključaka predsjednik HOK-a Ranogajec istaknuo je zadovoljstvo velikim odazivom sudionika i izrazio nadu da će doneseni „Zaključci“ biti realizirani do sljedećeg susreta struke koji će se ponovo održati u Šibeniku.
Zaključci 30. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika:
1. Tražimo snižavanje stope PDV-a na hranu u ugostiteljstvu na 10%, sukladno Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske.
2. Inzistiramo na unaprjeđenju jedinstvenog modela obrazovanja u obrtničkim zanimanjima. Ovakav model osigurava optimalan broj sati praktične nastave u realnom okruženju.
3. Tražimo priznavanje troškova reprezentacije u 100-postotnom iznosu.
4. Tražimo priznavanje toplog obroka i smještaja u troškove poslovanja s ciljem poboljšanja radnih uvjeta.
5. Apeliramo na lokalnu upravu da se ukine ili smanji porez na potrošnju.
6. Tražimo da Ministarstvo turizma preuzme ulogu koordinatora s ostalim institucijama da bi se jasno utvrdilo razgraničenje između ugostiteljske djelatnosti i trgovine, na način da se usklade postojeći propisi.
7. Tražimo povećanje osnovnog osobnog odbitka na 5.000,00 kn s ciljem poticanja potrošnje.
Počinje Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku
U organizaciji Grada Šibenika, Turističke zajednice Šibenik, Udruženja obrtnika i Šibenske gradske straže od 08. do 10. rujna 2017. godine održati će se 13. po redu Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku.
Cilj sajma je očuvanje umjetničkih i tradicijskih obrta, povijesne i materijalne baštine te obogaćivanje i produživanje turističkih sadržaja i sezone.
Na sajmu će nastupiti oko petsto sudionika koji će, u staroj gradskoj jezgri, predstaviti svoje proizvode i svoja umijeća kroz niz uprizorenih scena kako se živjelo i kako se borilo u davno prohujalim vremenima srednjeg vijeka.
RASPORED DOGAĐANJA MANIFESTACIJE
13. SAJMA U SREDNJOVJEKOVNOM ŠIBENIKU
Petak, 08. 09. 2017. god.
12,00 Zanatlije i obrtnici počinju sa predstavljanjem svojih proizvoda
18,00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
18,30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
19,00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
20.30 Svečana predstava dobrodošlice- ispred Gradske vijećnice
21,30 Pucanje iz topova
21,30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska) – srednjovjekovna muzika uz vatrenu zabavu-
ispred Gradske vijećnice
24,00 Završetak prvog dana
Subota, 09. 09. 2017. god.
10.00 Početak sajamskih aktivnosti
10,15 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- šetnja uz srednjovjekovnu glazbu
11.00 „Šibenska gradska straža“ sa „Dječjim plemkinjama“ i „Dječjom stražom“, kao
i svim prisutnim Udrugama i uzvanicima - povorka po ulicama i kalama
12.00 Paljba iz topova
12,15 „ Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
13,00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
16.00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – za djecu- ispred Gradske vijećnice
16.30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- Škola plesa i potom zabava- ispred Gradske
vijećnice
17,00 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
17.30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
18.00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
18.30 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
19.00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
20,00 Pomorska bitka- Šibenska straže s gostima- ispred topova
21,00 Zbor „Sv. Mihovil“- Šibenska glazba-nastup na skalama Katedrale
21,30 „Artistika“- vatreno žongliranje- ispred Gradske vijećnice
24,00 Završetak drugog dana
Nedjelja, 10. 09. 2017. god.
10.00 Početak sajamskih aktivnosti
10,30 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
11.00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
11,30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
12.00 „Šibenska gradska straža“ sa „Dječjim plemkinjama“ , „Dječjom stražom“i
gostima – povorka po ulicama i kalama
12,30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- Škola plesa i potom zabava- ispred Gradske
vijećnice
13,00 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
13.30 Paljba iz topova
14.00 Završetak sajamskih aktivnosti
Ribarstvo - potpora male vrijednosti
U NN 84/17 objavljen je Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele državne potpore male vrijednosti u ribarstvu.
Predmet potpore po ovom Pravilniku je dodjela državne potpore male vrijednosti u ribarstvu u sektoru uzgoja školjaka, uzgoja hladnovodnih vrsta riba i gospodarskog ribolova na moru.
Uvjeti prihvatljivosti (Članak 4.) - Za dodjelu potpore, moraju biti ispunjeni sljedeći osnovni uvjeti:
• a) važeća povlastica;
• b) predmet potpore ne smije biti financiran nikakvim drugim javnim izdacima;
• c) podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu RH;
• d) davanje suglasnosti za objavljivanje informacija o dodijeljenoj potpori.
Korisnici iz sektora uzgoja moraju ispuniti i specifične uvjete, vezan uz dostavu očevidnika o uzgoju ribe i drugih morskih organizama/popis o akvakulturi za godinu koja prethodi podnošenju Zahtjeva za potporu.
Za sektor gospodarskog ribolova na moru dodatni specifični uvjeti:
• a) Za ribarsko plovilo važeća dozvola za plovidbu brodice, odnosno važeća Svjedodžba o sposobnosti broda za plovidbu;
• b) upis u Registar ribarske flote RH najmanje dvije godine koje prethode podnošenju Zahtjeva za potporu;
• c) autorizacija u slučaju okružujućih mreža plivarica- srdelara i pridnenih povlačnih mreža koća;
• d) minimalna ribolovna aktivnost najmanje 40 ribolovnih dana u prethodnoj godini.
• e) ribarsko plovilo mora ostvariti minimalni iskrcaj od 100 kg u kalendarskoj godini koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Neprihvatljivi su Zahtjevi za potporu korisnika ukoliko je počinio teški prekršaj ili kažnjavan zbog pojedinih drugih djela (vidjeti čl. 4. Pravilnika).
Ukupan iznos potpore jednom poduzetniku ne smije prelaziti 30.000,00 eura u bilo kojem razdoblju od tri fiskalne godine (zbrajaju se sve dobivene potpore male vrijednosti).
Zahtjev za potporu se popunjava na računalu pa odštampa ili ručno (ali obavezno čitko i uredno), te se potpiše, ovjeri pečatom, priloži popratna dokumentacija.
Šalje se preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja. i dostaviti je na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Planinska 2a, 10000 Zagreb, uz naznaku „Zahtjev za dodjelu državne potpore male vrijednosti u ribarstvu – NE OTVARATI“.
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu u 2017. godini je do 15.09.2017. godine, a ubuduće do 1. ožujka.
IZRAČUN DRŽAVNE POTPORE
1) Uzgoj školjaka
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 1,30 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine u m2 na kojima su postavljene uzgojne instalacije i na kojima je zabilježena proizvodnja školjkaša u prethodnoj kalendarskoj godini, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu, a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ukoliko se radi o polivalentnom uzgoju kao podatak o ukupnim proizvodnim površinama za uzgoj školjaka uzima se u podatak o omjeru količine proizvodnje koja je dodijeljena za uzgoj školjaka na toj površini. Ukoliko taj podatak nije određen, uzima se podatak od 30% od ukupne površine u polivalentnom uzgoju. Također, i u slučaju polivalentnog uzgoja, mora biti zabilježena proizvodnja školjaka u prethodnoj kalendarskoj godini a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
2) Uzgoj hladnovodnih vrsta riba
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 60,00 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine za koje je dostavljen popis o akvakulturi u propisanom roku te točno ispunjen, za prethodnu kalendarsku godinu, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
3) Gospodarski ribolov na moru
Potpora (kn) = GT plovila* × 70,00 kn + ukupni broj ribolovnih dana* × 130,00 kn
* U obzir se uzimaju samo oni ribolovni dani za koje je dostavljen očevidnik/izvješće o ulovu u propisanom roku te točno ispunjen.
Podaci pri obračunu uzimaju se iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za kalendarsku godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
(Primjer: za Zahtjev za potporu za 2017. godinu uzimaju se izračun podaci iz 2016. godine)
Pravilnik - potpora male vrijednosti NN/8417
Zahtjev za potporu male vrijednosti u ribarstvu
Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna - Visoka škola Nikola Šubić Zrinski
Visoka škola Zrinski objavila je Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna.
Natječaj se odnosi:
1. PREDDIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Ekonomija poduzetništva i Globalna logistika
2. DIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Management malih i srednjih poduzeća i Projektni menadžment
Studij se može pohađati redovno, izvanredno ili ONLINE.
Uvjeti za prijavu na Natječaj za preddiplomski studij je odgovoriti na 5 jednostavnih pitanja koja se nalaze na webu Visoke škole Zrinski, a za diplomski studiji je kratko razraditi vlastitu poduzetničku ideju prema unaprijed definirano obrascu koji se također nalazi na webu.
Detaljnije o natječaju može pogledati na www.zrinski.org
Otvoreni javni poziv za Program “Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta”
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“. Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge). Prijave se zaprimaju isključivo od 1.6.2017. do 31. 7. 2017. godine.
Osnovna namjena sredstava:
- ulaganje u unaprjeđenje poslovanja,
- ulaganje u unaprjeđenje proizvodnje,
- ulaganje u razvoj novih proizvoda/usluga,
- prilagodba, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora,
- uvođenje sustava upravljanja kvalitetom, normi i znakova kvalitete,
- upravljanje i zaštita intelektualnog vlasništva,
- marketinške aktivnosti i ulaganja za izlazak na nova tržišta.
Dodatna namjena za troškove/usluge - maksimalno do 10% ukupnih prihvatljivih troškova (obavezno se veže uz barem jednu osnovnu projektnu aktivnost):
- sufinanciranje troškova: komunalne naknade za poslovni prostor, spomeničke rente te naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma
- usluge čuvanja djece (trošak dječjeg vrtića i ostalih gospodarskih subjekata koji pružaju usluge čuvanja djece) te troškovi produženog boravka djece u osnovnoj školi do kraja 4. razreda.
Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je 10.000,00 kuna.
Najviši iznos potpore koji se može dodijeliti je 50.000,00 kuna.
Intenzitet potpore označava udio sredstava s kojim davatelj potpore sudjeluje u financiranju predloženog projekta i može dosegnuti do 100% ukupno prihvatljivih troškova. Prijava (Prijavni obrazac s propisanom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 1.6.2017. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Dokumentacija:
ugovor o dodjeli bespovratne potpore – ogledni primjerak
obrazac izvještaja o korištenju sredstava
izjava o potporama male vrijednosti
skupna izjava tu 2017.
izjava o potporama male vrijednosti i pravdanje potpore povezanih osoba
prijavni obrazac očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta
program
otvoreni javni poziv
izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi