![](https://uosibenik.hr/slike/sjena-desno.png)
![](https://uosibenik.hr/slike/sjena-gore.png)
Otvoreni javni poziv za Program “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo” za 2024. godinu
Ministarstvo gospodarstva objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu.
Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva.
Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.
Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2023. i 2024. godine s osnove:
• stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
• stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
• polaganja naučničkog ispita
• stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
• ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.
Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu gospodarstva neposredno ili putem pošte isključivo od 15.07. - 08.11.2024. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 08.11.2024. godine.
Program „Cjeloživotno obrazovanja za obrtništvo“
Otvoreni javni poziv "Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo"
Prijavni obrazac COOG/2024 za gospodarske subjekte
Prijavni obrazac COOF/2024 za fizičke osobe
Skupna izjava COO/2024
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Besplatne edukacije Agencije za zaštitu osobnih podataka i web alatu Olivia
Agencija za zaštitu osobnih podataka od rujna 2022. provodi EU projekt ARC2 s ciljem pružanja potpore prvenstveno obrtnicima, mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Iako je projekt prvenstveno namijenjen ovoj ciljanoj skupini, aktivnosti koje provodimo u ARC2 projektu i web alat Olivia mogu biti korisni svim organizacijama koje obrađuju osobne podatke, odnosno svim voditeljima i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora.
Glavni rezultat ovog projekta je web alat Olivia koji sadrži 15 GDPR tečaja, teorijske i praktične module koji vam mogu pomoći u razumijevanju vaših obveza iz GDPR-a te u izradi osnovnih akata kojima ćete moći dokazati da ste usklađeni s GDPR-om.
Olivia je ujedno i izvrstan alat za podizanje razine svijesti o zaštiti osobnih podataka unutar organizacije jer sadrži testove znanja, putem kojih zaposlenici mogu testirati svoje znanje i ukoliko imaju najmanje 80% točnih odgovora Olivia generira potvrdu o uspješno položenom modulu. Podsjećamo da je jedna od najvažnijih organizacijskih mjera za zaštitu osobnih podataka upravo redovito educiranje zaposlenika i podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka.
Pozivamo vas sve da se registrirate i isprobate sadržaje koje nudi web alat Olivia: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr
Napominjemo da je Olivia još uvijek u izradi te će u potpunosti biti funkcionalna krajem kolovoza, kad i završava projekt ARC2.
Kako bismo vam olakšali razumijevanje pojedinih obveza iz GDPR-a, uz web alat Olivia, organiziramo za vas tematskeh webinare u trajanju sat vremena tijekom kojih ćete moći postavljati svoja pitanja vezano za temu webinara, a predavač će na konkretnom primjeru iz prakse objašnjavati kako primjerice izraditi politiku privatnosti/izjavu o obradi osobnih podataka koja sadrži sve potrebne elemente iz članaka 12.-14. Opće uredbe o zaštiti podataka te na jasan i transparetan način informira ispitanika kako, zašto i u koje svrhe se obrađuju njegovi osobni podaci.
Raspored webinara i poveznice za registraciju:
1. “Politika privatnosti”, 1.7.2024., link za registraciju: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_ZPN4omseSWqxFgPH-EAa1A
2. “Evidencije aktivnosti obrade”, 3.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_1LXXSzkLQQ-EhkLE9kPCFg
3. “Pravne osnove za obradu osobnih podataka”, 5.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_cUOp3v08TOy3cY8R7Kd3dA
4. “Prava ispitanika”, 10.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_SLr5ajgGTEuEc84OR_eMnw
5. “Načela obrade osobnih podataka”, 22.8.2024., https://us02web.zoom.us/j/89755373014?pwd=HTFqKxqy4NCPAb716rf0hluWidPaaR.1
6. "Organizacijske i tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", 26.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcqdu6oqj4pHdbQm6H2G0AeknwDdt9QUKJx
7. "Odnos između voditelja i izvršitelja obrade", 28.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUldOuuqjspE9LkOURtyUSt5VLsVG5aF5T6
8. “Službenik za zaštitu podataka”, 10.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/86017437773?pwd=VoHicfZLS5fjk8wMh85MWxujdL7INW.1
9. "Obrada osobnih podataka putem kolačića", 16.9.2024. https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZAvfuysrjkpHdO4ImpYcPLzwB77LxddnyoJ
10. "Obrada osobnih podataka putem videonadzora", 24.9.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwuce2sqDktH9Gl_e8-hsTZ18bLtdIXYlsC
11. “Povrede osobnih podataka”, 30.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/83304195706?pwd=mrxp7sH9p4cFKquNSUbb8Aln1kBvem.1
12. “Transferi osobnih podataka u treće zemlje”, 2.10.2024., https://us02web.zoom.us/j/88327000962?pwd=V9GD77f5xzcrwpzKz22aRRpcwWWo0Z.1
Za sve dodatne informacije vezano za AZOP edukativne aktivnosti i web alat Olivia slobodno uputite upit na e-mail adresu: iva.kratzl@azop.hr.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena nagrada – Grb Šibensko-kninske županije
Na Svečanoj sjednici Skupštine Šibensko-kninske županije koje je održana 24. svibnja 2024. godine u Šibeniku, dodijeljene su nagrade i priznanja povodom Dana Županije. Među gostima su bili izaslanica predsjednika RH Zorana Milanovića, Željko Burić, izaslanik Vlade RH te župan Koprivničko-križevački Darko Koren.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena je nagrada – Grb Šibensko-kninske županije zbog iznimnog doprinosa u razvoju obrtništva i poduzetništva kao i organiziranja niza manifestacija kojima se promovira Šibensko-kninska županija u RH i inozemstvu.
Nagradu su uručili predsjednik Skupštine i župan Šibensko-kninske županije.
Mali trgovci pri HOK-u: Maknite ograničenja rada, omogućite potpore i sufinancirajte najam prostora
U Hrvatskoj obrtničkoj komori održan je 12. Susret trgovaca koji je u predavanjima i panel raspravi o aktualnim temama u sektoru okupio male trgovce iz cijele Hrvatske.
Predstavnice resornog Ministarstva gospodarstva su okupljenima dale ključne informacije o zakonodavnom kontekstu koje su obuhvaćale prava i obveze trgovaca u odnosu na potrošače te trgovinu putem interneta, dok je predstavnica HOK-a dala pregled potencijalnih EU projekata i natječaja za trgovce. U sklopu Susreta održana je i panel rasprava na temu budućnosti i izazova male trgovine, a u istoj su sudjelovali Mirko Budimir iz Hrvatske udruge poslodavaca, Josip Zaher u ime Hrvatske gospodarske komore, Ivan Ćibarić ispred Saveza udruga malih trgovaca RH te predstavnici Hrvatske obrtničke komore, predsjednik Organizacijskog odbora Susreta i član Predsjedništva HOK-a Darko Knežević i članica Ceha trgovine HOK-a Lidija Huten. Sudionici su istaknuli i problematizirali ograničenje rada nedjeljom, ali i naglasili problem radne snage, nedostatak podrške države sektoru i sredstava za modernizaciju i ulaganja, ali i spremnost samih malih trgovaca na pravovremenu prilagodbu fluktuirajućim tržišnim trendovima kao preduvjet opstanka i uspjeha.
Ovom prilikom Ceh trgovine HOK-a je formulirao i predstavio zaključke za unapređenje sektora te će ih uputiti nadležnim tijelima na postupanje. Tako je (1) zatraženo od nadležnog Ministarstva omogućavanje prava svakog obrtnika da sam odluči hoće li će raditi nedjeljama i praznicima, a osobito ako u obrtu radi sam vlasnik ili njegova obitelj. Istaknuto je da je (2) sektoru trgovine potrebno omogućiti javljanje na državne, županijske i gradske potpore te da se konkretnim mjerama potiče i sufinancira mala trgovina u ruralnim i otočnim područjima, s obzirom na to da su trgovci redovito isključeni iz mogućnosti prijava na natječaje ili potpore, a interes i potrebe za iste su velike. Također, detektirano je da je (3) potrebna veća kontrola prodaje putem društvenih mreža prema neregistriranim subjektima kako bi se što više smanjila nelojalna konkurencija i zaštitila mala trgovina, kao i (4) potreba za sufinanciranjem najma prostora koji su u vlasništvu grada, županije ili države u situaciji gdje su pogodnosti i poticaji za trgovce mali ili ne postoje, a u svrhu njihovog lakšeg poslovanja i osiguranja opstanka.
Sprečavanje širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju
U cilju zaštite zdravlja ljudi i sprečavanja širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju, vlasnici prioritetnih objekata odnosno velikih objekata koji nisu kućanstva, s brojnim korisnicima potencijalno izloženima rizicima povezanima s vodom, osobito veliki objekti za javnu upotrebu i to: bolnice, lječilišta, škole i ostale obrazovne ustanove, vrtići, objekti u kojima se obavlja djelatnost socijalne skrbi za korisnike na smještaju, sportske dvorane, ugostiteljski objekti iz skupina Hoteli i Kampovi, učenički i studentski domovi, trgovački centri, kaznene ustanove i vojarne u obvezi su uspostaviti, provoditi i održavati sustave i postupke samokontrole kroz procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže navedenih objekata u kojima obavljaju svoje poslovanje te provoditi preventivne i korektivne mjere kako su propisane Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju i Pravilnikom o kontroli parametara kućne vodoopskrbne mreže potrošača i drugih sustava od javnozdravstvenog značaja te planu i programu edukacije svih dionika.
Slijedom navedenog, svi prioritetni objekti, uključujući sportske dvorane i ugostiteljski objekti iz skupina Hoteli i Kampovi, stupanjem na snagu navedenog Pravilnika su u obvezi provesti procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže te preventivne i korektivne mjere sukladno člancima 29. i 30. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.
Ostali objekti u kojima se pruža usluga smještaja za 20 i više osoba, a koji nisu prioritetni objekti, u obvezi su provesti procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže sukladno članku 31. toga Zakona.
Tijelo nadležno za politiku sigurnosti vode za ljudsku potrošnju u Republici Hrvatskoj je Ministarstvo zdravstva. Ministarstvo obavlja upravno-pravne i stručne poslove u području vode za ljudsku potrošnju te im se za dodatne informacije možete obratiti na kontakt: pitajtenas@miz.hr.
12. Susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
12. Susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore održava se u četvrtak 23. svibnja 2024. godine, s početkom u 10:00 sati, u Velikoj dvorani Hrvatske obrtničke komore, Ilica 49, 10000 Zagreb.
U sklopu programa predviđena su stručna predavanja o potencijalnim EU projektima i natječajima za trgovce, pravima i obvezama trgovaca u odnosu na potrošače te trgovini putem interneta. Uz to, očekuje nas i panel rasprava na temu "Budućnost i izazovi male trgovine" s relevantnim stručnjacima.
Nove odluke vezane uz higijenski minimum i sanitarne knjižice 2024.
Ministarstvo zdravstva donijelo je nove odluke koje se odnose na higijenski minimum i sanitarne knjižice.
1. Odluka o visini troškova stjecanja potrebnog znanja o zdravstvenom odgoju osoba
2. Odluka o visini troškova zdravstvenih pregleda osoba koje podliježu zdravstvenom nadzoru.
Odluke stupaju na snagu 1. srpnja 2024. godine a iznosi koji se odnose na spomenute obveze (higijenski minimum, sanitarna knjižica), smanjeni su za 50%.
20. jubilarni Uskrsni doručak Udruženja obrtnika Šibenik
Udruženje obrtnika Šibenik sa svojim Cehom ugostitelja i turističkih djelatnika organiziralo je za građane i goste grada Šibenika, 20. jubilarni Uskrsni doručak. Zajedno s Turističkom zajednicom grada Šibenika i Gradom Šibenikom nastavlja se čuvanje naših običaja i jela koja se blaguju za Uskrs.
Na Uskrsni ponedjeljak, za bogati blagdanski stol prepun domaćih jela, od pogača, jaja, pršuta, sira do pancete i brojnih drugih namirnica i slastica, pobrinuli su se ugostitelji, članovi Udruženja obrtnika Šibenik koji su pripremili i omiljenu mega fritaju.
Šibenik je bio među prvim gradovima u Hrvatskoj koji je krenuo s organizacijom ove manifestacije.
- Zašto smo krenuli s ovim prije 20 godina? Da pokažemo našoj djeci kako su naši očevi, djedovi i bake blagovali za Uskrs. Vidimo da smo uspjeli u tome. Uspjeli smo i privući dobar dio gostiju koji dolaze u Šibenik zbog ovoga. Veseli nas što vidimo puno djece, oni su naša budućnost koja će nastaviti ovu tradiciju, kazao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik.
Uskrsni doručak je, za sve građane i brojne strane i domaće goste, održan i u Rogoznici na sam Uskrs te u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak.
![](https://uosibenik.hr/slike/sjena-dolje.png)
![](https://uosibenik.hr/slike/sjena-lijevo.png)
Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
U Šibeniku je od 12. do 14. studenoga održan 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvats
![](/images/made/images/uploads/30.kon1_160_160_c1.png)
U Šibeniku je od 12. do 14. studenoga održan 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, koji je okupio oko 400 sudionika.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa bila je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, a pokrovitelj Ministarstvo turizma RH.
Kongres je otvorio ministar turizma Gari Cappelli, koji je istaknuo kako je Hrvatsku ove godine posjetilo 18 milijuna gostiju, što je povijesni turistički rezultat. „To je svakako veliki izazov za sve ugostitelje i turističke djelatnike, koji su odradili odličan posao te im stoga ovim putem zahvaljujem na predanom radu i velikom doprinosu rezultatima uspjeha koji se ostvaruje u hrvatskom turizmu“.
Prvog je dana sa zanimanjem praćen panel u kojem su sudjelovali predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, državni tajnik ministarstva turizma Tonči Glavina, državni tajnik Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić, zamjenica ravnatelja HZZ-a Marina Nekić, pomoćnica ministrice regionalnoga razvoja i fondova EU Tajana Huzak te predsjednik Organizacijskog odbora 30. Kongresa ugostitelja Stjepan Knežević.
Objavom Zaključaka 30. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore“, zatvoreno je ovo najveće godišnje okupljanje struke. Zaključke su predstavili: Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Stjepan Knežević, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore i predsjednik Organizacijskog odbora Kongresa te Joso Smolić, predsjednik Obrtničke komore Šibensko – kninske županije.
Uz objavu Zaključaka predsjednik HOK-a Ranogajec istaknuo je zadovoljstvo velikim odazivom sudionika i izrazio nadu da će doneseni „Zaključci“ biti realizirani do sljedećeg susreta struke koji će se ponovo održati u Šibeniku.
Zaključci 30. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika:
1. Tražimo snižavanje stope PDV-a na hranu u ugostiteljstvu na 10%, sukladno Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske.
2. Inzistiramo na unaprjeđenju jedinstvenog modela obrazovanja u obrtničkim zanimanjima. Ovakav model osigurava optimalan broj sati praktične nastave u realnom okruženju.
3. Tražimo priznavanje troškova reprezentacije u 100-postotnom iznosu.
4. Tražimo priznavanje toplog obroka i smještaja u troškove poslovanja s ciljem poboljšanja radnih uvjeta.
5. Apeliramo na lokalnu upravu da se ukine ili smanji porez na potrošnju.
6. Tražimo da Ministarstvo turizma preuzme ulogu koordinatora s ostalim institucijama da bi se jasno utvrdilo razgraničenje između ugostiteljske djelatnosti i trgovine, na način da se usklade postojeći propisi.
7. Tražimo povećanje osnovnog osobnog odbitka na 5.000,00 kn s ciljem poticanja potrošnje.
Počinje Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku
![](/images/made/images/uploads/sajam_160_160_c1.png)
U organizaciji Grada Šibenika, Turističke zajednice Šibenik, Udruženja obrtnika i Šibenske gradske straže od 08. do 10. rujna 2017. godine održati će se 13. po redu Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku.
Cilj sajma je očuvanje umjetničkih i tradicijskih obrta, povijesne i materijalne baštine te obogaćivanje i produživanje turističkih sadržaja i sezone.
Na sajmu će nastupiti oko petsto sudionika koji će, u staroj gradskoj jezgri, predstaviti svoje proizvode i svoja umijeća kroz niz uprizorenih scena kako se živjelo i kako se borilo u davno prohujalim vremenima srednjeg vijeka.
RASPORED DOGAĐANJA MANIFESTACIJE
13. SAJMA U SREDNJOVJEKOVNOM ŠIBENIKU
Petak, 08. 09. 2017. god.
12,00 Zanatlije i obrtnici počinju sa predstavljanjem svojih proizvoda
18,00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
18,30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
19,00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
20.30 Svečana predstava dobrodošlice- ispred Gradske vijećnice
21,30 Pucanje iz topova
21,30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska) – srednjovjekovna muzika uz vatrenu zabavu-
ispred Gradske vijećnice
24,00 Završetak prvog dana
Subota, 09. 09. 2017. god.
10.00 Početak sajamskih aktivnosti
10,15 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- šetnja uz srednjovjekovnu glazbu
11.00 „Šibenska gradska straža“ sa „Dječjim plemkinjama“ i „Dječjom stražom“, kao
i svim prisutnim Udrugama i uzvanicima - povorka po ulicama i kalama
12.00 Paljba iz topova
12,15 „ Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
13,00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
16.00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – za djecu- ispred Gradske vijećnice
16.30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- Škola plesa i potom zabava- ispred Gradske
vijećnice
17,00 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
17.30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
18.00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
18.30 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
19.00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
20,00 Pomorska bitka- Šibenska straže s gostima- ispred topova
21,00 Zbor „Sv. Mihovil“- Šibenska glazba-nastup na skalama Katedrale
21,30 „Artistika“- vatreno žongliranje- ispred Gradske vijećnice
24,00 Završetak drugog dana
Nedjelja, 10. 09. 2017. god.
10.00 Početak sajamskih aktivnosti
10,30 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
11.00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
11,30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
12.00 „Šibenska gradska straža“ sa „Dječjim plemkinjama“ , „Dječjom stražom“i
gostima – povorka po ulicama i kalama
12,30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- Škola plesa i potom zabava- ispred Gradske
vijećnice
13,00 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
13.30 Paljba iz topova
14.00 Završetak sajamskih aktivnosti
Ribarstvo - potpora male vrijednosti
![](/images/made/images/uploads/ceh-ribara-2016_160_160_c1.png)
U NN 84/17 objavljen je Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele državne potpore male vrijednosti u ribarstvu.
Predmet potpore po ovom Pravilniku je dodjela državne potpore male vrijednosti u ribarstvu u sektoru uzgoja školjaka, uzgoja hladnovodnih vrsta riba i gospodarskog ribolova na moru.
Uvjeti prihvatljivosti (Članak 4.) - Za dodjelu potpore, moraju biti ispunjeni sljedeći osnovni uvjeti:
• a) važeća povlastica;
• b) predmet potpore ne smije biti financiran nikakvim drugim javnim izdacima;
• c) podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu RH;
• d) davanje suglasnosti za objavljivanje informacija o dodijeljenoj potpori.
Korisnici iz sektora uzgoja moraju ispuniti i specifične uvjete, vezan uz dostavu očevidnika o uzgoju ribe i drugih morskih organizama/popis o akvakulturi za godinu koja prethodi podnošenju Zahtjeva za potporu.
Za sektor gospodarskog ribolova na moru dodatni specifični uvjeti:
• a) Za ribarsko plovilo važeća dozvola za plovidbu brodice, odnosno važeća Svjedodžba o sposobnosti broda za plovidbu;
• b) upis u Registar ribarske flote RH najmanje dvije godine koje prethode podnošenju Zahtjeva za potporu;
• c) autorizacija u slučaju okružujućih mreža plivarica- srdelara i pridnenih povlačnih mreža koća;
• d) minimalna ribolovna aktivnost najmanje 40 ribolovnih dana u prethodnoj godini.
• e) ribarsko plovilo mora ostvariti minimalni iskrcaj od 100 kg u kalendarskoj godini koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Neprihvatljivi su Zahtjevi za potporu korisnika ukoliko je počinio teški prekršaj ili kažnjavan zbog pojedinih drugih djela (vidjeti čl. 4. Pravilnika).
Ukupan iznos potpore jednom poduzetniku ne smije prelaziti 30.000,00 eura u bilo kojem razdoblju od tri fiskalne godine (zbrajaju se sve dobivene potpore male vrijednosti).
Zahtjev za potporu se popunjava na računalu pa odštampa ili ručno (ali obavezno čitko i uredno), te se potpiše, ovjeri pečatom, priloži popratna dokumentacija.
Šalje se preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja. i dostaviti je na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Planinska 2a, 10000 Zagreb, uz naznaku „Zahtjev za dodjelu državne potpore male vrijednosti u ribarstvu – NE OTVARATI“.
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu u 2017. godini je do 15.09.2017. godine, a ubuduće do 1. ožujka.
IZRAČUN DRŽAVNE POTPORE
1) Uzgoj školjaka
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 1,30 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine u m2 na kojima su postavljene uzgojne instalacije i na kojima je zabilježena proizvodnja školjkaša u prethodnoj kalendarskoj godini, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu, a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ukoliko se radi o polivalentnom uzgoju kao podatak o ukupnim proizvodnim površinama za uzgoj školjaka uzima se u podatak o omjeru količine proizvodnje koja je dodijeljena za uzgoj školjaka na toj površini. Ukoliko taj podatak nije određen, uzima se podatak od 30% od ukupne površine u polivalentnom uzgoju. Također, i u slučaju polivalentnog uzgoja, mora biti zabilježena proizvodnja školjaka u prethodnoj kalendarskoj godini a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
2) Uzgoj hladnovodnih vrsta riba
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 60,00 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine za koje je dostavljen popis o akvakulturi u propisanom roku te točno ispunjen, za prethodnu kalendarsku godinu, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
3) Gospodarski ribolov na moru
Potpora (kn) = GT plovila* × 70,00 kn + ukupni broj ribolovnih dana* × 130,00 kn
* U obzir se uzimaju samo oni ribolovni dani za koje je dostavljen očevidnik/izvješće o ulovu u propisanom roku te točno ispunjen.
Podaci pri obračunu uzimaju se iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za kalendarsku godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
(Primjer: za Zahtjev za potporu za 2017. godinu uzimaju se izračun podaci iz 2016. godine)
Pravilnik - potpora male vrijednosti NN/8417
Zahtjev za potporu male vrijednosti u ribarstvu
Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna - Visoka škola Nikola Šubić Zrinski
![](/images/made/images/uploads/zrin_160_160_c1.png)
Visoka škola Zrinski objavila je Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna.
Natječaj se odnosi:
1. PREDDIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Ekonomija poduzetništva i Globalna logistika
2. DIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Management malih i srednjih poduzeća i Projektni menadžment
Studij se može pohađati redovno, izvanredno ili ONLINE.
Uvjeti za prijavu na Natječaj za preddiplomski studij je odgovoriti na 5 jednostavnih pitanja koja se nalaze na webu Visoke škole Zrinski, a za diplomski studiji je kratko razraditi vlastitu poduzetničku ideju prema unaprijed definirano obrascu koji se također nalazi na webu.
Detaljnije o natječaju može pogledati na www.zrinski.org
Otvoreni javni poziv za Program “Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta”
![](/images/made/images/uploads/botun_160_160_c1.png)
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“. Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge). Prijave se zaprimaju isključivo od 1.6.2017. do 31. 7. 2017. godine.
Osnovna namjena sredstava:
- ulaganje u unaprjeđenje poslovanja,
- ulaganje u unaprjeđenje proizvodnje,
- ulaganje u razvoj novih proizvoda/usluga,
- prilagodba, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora,
- uvođenje sustava upravljanja kvalitetom, normi i znakova kvalitete,
- upravljanje i zaštita intelektualnog vlasništva,
- marketinške aktivnosti i ulaganja za izlazak na nova tržišta.
Dodatna namjena za troškove/usluge - maksimalno do 10% ukupnih prihvatljivih troškova (obavezno se veže uz barem jednu osnovnu projektnu aktivnost):
- sufinanciranje troškova: komunalne naknade za poslovni prostor, spomeničke rente te naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma
- usluge čuvanja djece (trošak dječjeg vrtića i ostalih gospodarskih subjekata koji pružaju usluge čuvanja djece) te troškovi produženog boravka djece u osnovnoj školi do kraja 4. razreda.
Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je 10.000,00 kuna.
Najviši iznos potpore koji se može dodijeliti je 50.000,00 kuna.
Intenzitet potpore označava udio sredstava s kojim davatelj potpore sudjeluje u financiranju predloženog projekta i može dosegnuti do 100% ukupno prihvatljivih troškova. Prijava (Prijavni obrazac s propisanom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 1.6.2017. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Dokumentacija:
ugovor o dodjeli bespovratne potpore – ogledni primjerak
obrazac izvještaja o korištenju sredstava
izjava o potporama male vrijednosti
skupna izjava tu 2017.
izjava o potporama male vrijednosti i pravdanje potpore povezanih osoba
prijavni obrazac očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta
program
otvoreni javni poziv
izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Nepretpakirana hrana - označavanje (ugostitelji, trgovci na malo)
![](/images/made/images/uploads/hrana_160_160_c1.png)
Pravilnik o informiranju potrošača o nepretpakiranoj hrani (NN 144/2014) obuhvaća zahtjeve kojima moraju udovoljiti subjekti u poslovanju s hranom vezano uz navođenje informacija o prisutnosti sastojaka ili pomoćnih tvari u procesu proizvodnje, koji uzrokuju alergije ili netolerancije, kao i navođenje ostalih obveznih informacija o nepretpakiranoj hrani.
Stoga je Hrvatska obrtnička komora pripremila Vodič za označavanje (deklariranje) nepretpakirane hrane koja je važna prvenstveno ugostiteljima i trgovcima na malo (pekare, slastičarne, mesnice...), odnosno onima koji prodaju ili uslužuju nepretpakiranu hranu.
Nepretpakirana hrana podrazumijeva hranu koja se stavlja na tržište u nepretpakiranom obliku ili koja se pakira na prodajnom mjestu na zahtjev potrošača ili koja je pretpakirana za izravnu prodaju ili koja se na prodajnom mjestu nudi za neposrednu konzumaciju. Primjerice, to je:
• hrana koja se poslužuje u ugostiteljskim objektima;
• hrana koja se prodaje u pekarnicama i slastičarnicama;
• hrana koja se dostavlja kućama;
• hranu koja se pakira, na istom mjestu na kojem se i prodaje, u minimalno zaštitno pakiranje, npr. kruh, peciva, naresci, kolači ili sendviči;
• pića (napitci) bez originalne ambalaže, primjerice pića koja se poslužuju natočena u čaše, šalice i sl.
U Vodiču HOK-a za označavanje nepretpakirane hrane ugrađene su i izmjene koje su se dogodile nakon izdanja Vodiča Ministarstva poljoprivrede u zakonodavnom okviru EU i RH.
U vodiču Ministarstva poljoprivrede na stranici 38. „PRILOG III. PRAKTIČNI SAVJETI ZA PRUŽANJE INFORMACIJA O ALERGENIMA" navedeni su praktični savjeti za pružanje informacija o alergenima u ugostiteljskim objektima i trgovinama na malo.
U slučaju dodatnih pitanja ili nejasnoća, slobodno se možete obratiti Savjetodavnoj službi HOK-a na broj telefona 072 000 026 ili u Odjel za organizaciju rada cehova HOK-a.
HOK - Vodič za označavanje nepretpakirane hrane
Ministarstvo poljoprivrede - Vodič o informiranju potrošača o nepretpakiranoj hrani
Podsjetnik - „Paušalisti“ od 1. srpnja 2017. izdaju račune putem naplatnih uređaja
![](/images/made/images/uploads/fiskalizacija_160_160_c1.png)
Odredbom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, broj 115/16), koja stupa na snagu 1. srpnja 2017. godine, brisan je pojam „mali obveznik fiskalizacije“.
Slijedom navedenog, porezni obveznici koji trenutno provode fiskalizaciju putem uvezane knjige računa, dužni su od 1. srpnja 2017. godine postupak fiskalizacije izdavanja računa provoditi putem elektroničkih naplatnih uređaja sukladno članku 16. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, br. 133/12 i 115/16). Isto podrazumijeva da su putem uspostavljene Internet veze dužni svaki račun, koji se naplaćuje sredstvima koja se prema navedenom Zakonu smatraju gotovinom, dostaviti Ministarstvu financija, Poreznoj upravi na ovjeru.
Dakle, i postojeći obveznici fiskalizacije koji porez na dohodak od samostalne djelatnosti plaćaju paušalno, moraju se prilagoditi postupku fiskalizacije izdavanja računa na način da račune izdaju putem elektroničkih naplatnih uređaja.
Napominjemo kako su od 1. srpnja 2017. godine svi obveznici fiskalizacije dužni dostaviti podatke o poslovnim prostorima i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja elektroničkim putem korištenjem elektroničkog servisa Porezne uprave e-Porezna (članak 19. i 19.a Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom).
Obveznik fiskalizacije koji je podatke o poslovnim prostorima dostavio putem XML poruke, dužan je, putem servisa e-Porezna, iste potvrditi do 31. srpnja 2017. godine te dostaviti podatak o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Obveznici fiskalizacije koji od 1. srpnja 2017. godine počinju izdavati račune putem elektroničkih naplatnih uređaja dužni su prije slanja prvog računa, također putem servisa e-Porezna dostaviti podatke o poslovnim prostorima i proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Svi ostali obveznici fiskalizacije koji nisu korisnici e-Porezne, navedene podatke dostavljaju putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave, također prije slanja prvog računa na ovjeru.
Uvezana knjiga računa, koja se ovjerava u Poreznoj upravi može se i dalje koristiti samo u slučaju kvara naplatnog uređaja odnosno nemogućnosti uspostave Internet veze s Poreznom upravom.
U slučaju bilo kakvih nedoumica i nejasnoća porezni obveznici mogu se obratiti u nadležnu ispostavu Porezne uprave prema svom prebivalištu/uobičajenom boravištu.
Sporazum o suradnji Obrtničke komore Šibensko-kninske županije i Visoke škole za ekonomiju, poduzetn
![](/images/made/images/uploads/Potpisivanje_sporazuma1_160_160_c1.png)
U Šibeniku je 09.6.2017. godine potpisan Sporazum o suradnji Obrtničke komore Šibensko-kninske županije i Visoke škole za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje "Nikola Šubić Zrinski", kojim je definirana buduća suradnja dviju institucija.
Joso Smolić, predsjednik Komore, istaknuo je važnost obrazovanja i predanost sustava Hrvatske obrtničke komore izgradnji i poboljšanju obrazovnog sustava. S obzirom da "Nikola Šubić Zrinski" omogućava studiranje nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja, J. Smolić izrazio je uvjerenje kako će potpisani sporazum učiniti strukovna zanimanja atraktivnijima, te pomoći ravnomjernijem upisu učenika u strukovna obrazovanja.
Dekan Visoke škole dr. sc. Ivan Katavić predstavio je način na koji učenici, po završenom trogodišnjem obrazovanju, mogu upisati stručni dodiplomski studij "Ekonomija poduzetništva" i "Globalna logistika". Istaknuto je kako je Škola partner u programu Hrvatske obrtničke komore "HOK ZNA", kojim se obrtnicima osigurava 10% popusta u upisu studija.
Temeljem sporazuma o obrazovnoj, stručnoj, tehničkoj i znanstveno-istraživačkoj suradnji s Hrvatskom obrtničkom komorom i Ministarstvom poduzetništva i obrta, Visoka škola Nikola Šubić Zrinski ističe se i kao donator nagrade 'Šegrt Hlapić' koja znači stimuliranje mladih da ostaju kao poslovni subjekti u svojim mjestima.
Za sve kandidate koji tek završavaju ili su ranije završili trogodišnje srednjoškolsko obrazovanje također omogućavamo upis na studij uz posebno dizajniran predprogram kreiran temeljem suradnje s Hrvatskom obrtničkom komorom.
Više informacija možete naći na web stranici www.zrinski.org, a detaljnije informacije možete zatražiti mailom na nikola@zrinski.org ili telefonom na 01/3647 099 i 099/21 23 276 te u Obrtničkoj komori Šibensko-kninske županije na mail ok.sibenik@hok.hr ili na telefon 022 311 715 i 311 716.
![](https://uosibenik.hr/slike/lijevo.png)
UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.![](https://uosibenik.hr/slike/desno.png)