

3. Susret računovođa HOK-a, 24.-26.10. 2025. Hotel Jezero, NP “Plitvička jezera”
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore organizira 3. Susret računovođa HOK-a koji će se održati od 24. do 26. listopada 2025. godine u hotelu Jezero, Nacionalni park "Plitvička jezera".
U petak, 24. listopada, u poslijepodnevnim satima Susret će biti službeno otvoren uz uvodno predavanje i pozdrav domaćina. Tijekom subote, 25. listopada, održavat će se predavanja, interaktivne radionice te okrugli stolovi na aktualne teme. Nakon radnog dijela, Susret će biti zatvoren u subotu navečer. U nedjelju će za sve zainteresirane biti organiziran posjet Nacionalnom parku Plitvička Jezera uz stručno vođenje.
Na 3. Susretu sudjelovat će računovođe iz cijele Hrvatske, predstavnici zakonodavne vlasti, znanstvene zajednice, revizori, predstavnici komorskog sustava te drugi ugledni gosti, a naglasak će biti stavljen na temu Fiskalizacije 2.0.
Odaziv sudionika na prethodna dva susreta snažan je pokazatelj važnosti razmjene iskustava te zajedničkog usuglašavanja prijedloga koji će unaprijediti struku, ali i potrebe za kontinuiranim usavršavanjem i novim znanjima.
PRIJAVE i PLAĆANJE HOTELSKOG SMJEŠTAJA
Sudionici podmiruju svoj smještaj u cijelosti.
Prijave za smještaj sudionika i kupnja ulaznice za posjet Nacionalnom parku tijekom nedjelje vrše se slanjem ispunjenog obrasca na mail adresu: mice@np-plitvicka-jezera.hr (obrasce možete preuzeti u word i pdf verziji na linkovima na dnu stranice).
Cijena ulaznice za posjet Nacionalnom parku Plitvička jezera iznosi 10,00 eura i birate je na prijavnom obrascu za smještaj.
Prijavu smještaja slanjem obrasca moguće je izvršiti do najkasnije do 10. listopada 2025. godine ili do popunjena raspoloživog smještaja. Nakon navedenog datuma, hotel neće biti u mogućnosti jamčiti smještaj.
Kompletan tekst najave s više detalja o cijeni smještaja i načinu prijave možete pronaći u dokumentu koji se nalazi na linku na dnu stranice.
Za dodatne informacije o rezervacijama i plaćanju smještaja možete se obratiti na: e-mail: mice@np-plitvicka-jezera.hr ili broj: 053 751 831
Za dodatne informacije o organizaciji možete kontaktirati Marka Turkovića na broj: 01/4806 619 ili e-mail: marko.turkovic@hok.hr te Vesnu Biondić Jeleč na broj: 01/4806 643 ili e-mail: vesna.biondic-jelec@hok.hr.
Prijavnica HOK HTL Jezero 24-26-10-2025
Srednjovjekovni sajam vratio se u Šibenik u svom punom sjaju
U organizaciji Udruženja obrtnika Šibenik, Turističke zajednice Grada Šibenika, Grada Šibenika i Šibenske gradske straže, 16. Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku održan je od 5. do 7. rujna 2025. godine.
Trodnevni Srednjovjekovni sajam, koji se na šibensku rivu vratio nakon petogodišnje pauze, ispunio je sva očekivanja posjetitelja i izlagača. Šibenčani i brojni turisti su ovih dana mogli uživati u bogatoj ponudi autohtonih proizvoda, a koje su na štandove donijeli izlagači iz cijele Hrvatske.
Gradom su prodefilirali i Šibenska gradska straža zajedno sa 16 povijenih postrojbi iz cijele Hrvatske, a vrhunac sajma označilo je atraktivno uprizorenje pomorske bitke iz 1378. godine na obali ispred Muzeja grada Šibenika.
Srednjovjekovni sajam u Šibeniku vraća se na rivu: viteške borbe i pomorska bitka
Šibenska riva ove će godine, od 5. do 7. rujna, ponovo biti središnje mjesto održavanja Srednjovjekovnog sajma u Šibeniku, manifestacija koja se tradicionalno održava u rujnu kada Grad Šibenik obilježava Dan grada i blagdan svog zaštitnika sv. Mihovila. Organizatori ovogodišnjeg izdanja Srednjovjekovnog sajma u Šibeniku su Grad Šibenik, Turistička zajednica grada Šibenika, Udruženje obrtnika Šibenik i Šibenska gradska straža.
Bogatom ponudom domaćih obrtnika te prigodnim programom koji uključuje viteške borbe i pomorsku bitku organizatori žele oživjeti atmosferu srednjovjekovnih šibenskih sajmova i pokazati posjetiteljima bogatu kulturnu baštinu.
- Udruženje obrtnika Šibenik začetnik je ove manifestacije koja je svoje prvo izdanje imala 2005. godine, dakle, prije točno 20 godina. Kao jedan od kreatora i inicijatora ove manifestacija zaista sam sretan što ćemo sajam ponovo vratiti na rivu i trgove šibenske stare gradske jezgre - kaže Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik.
Iz Udruženja obrtnika Šibenik pozivaju obrtnice i obrtnike koji žele izlagati svoje proizvode na Srednjovjekovnom sajmu u Šibeniku da se jave na broj telefona: 022331782 ili na mail: uo.sibenik@hok.hr.
14. Sajam agroturizma Šibensko-kninske županije otvara svoja vrata 30. travnja u Skradinu
Sve je spremno za 14. izdanje Sajma agroturizma, koji se i ove godine održava u Skradinu, 30. travnja i 1. svibnja, a na kojem je svoje sudjelovanje potvrdilo više od 150 domaćih izlagača. Uz prepoznatljive proizvode domaćih OPG-ova, kao što su maslinovo ulje, pršut, sirevi i domaći med, u ponudi ovogodišnjeg sajma naći će se i poslastice iz kontinentalne Hrvatske, kulen, bućino ulje, ajvar, domaći kolači, raznorazne zimnice i sokovi, ali i umaci na bazi chillyja, poljički soparnik, suveniri i unikatni nakit, ljekovito bilje i prirodna kozmetika, i štošta toga još.
Kao jedna od najvažnijih sajamskih manifestacija u Dalmaciji i mjesto susreta lokalnih poljoprivrednika, obrtnika i poduzetnika, skradinski sajam održava se od 2008. godine s ciljem očuvanja gastronomskih vrijednosti i tradicijskih običaja našeg kraja.
14. Sajam agroturizma Šibensko-kninske županije organiziraju Šibensko-kninska županija i Razvojno inovacijski centar AluTech, u suradnji s Razvojnom agencijom Šibensko-kninske županije, Turističkom zajednicom Šibensko-kninske županije, Gradom Skradinom, Hrvatskom gospodarskom komorom - Županijskom komorom Šibenik, Obrtničkom komorom Šibensko-kninske županije i Udruženjem obrtnika Šibenik, te pod pokroviteljstvom Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Ministarstva gospodarstva te Ministarstva turizma i sporta.
Županija partner ovogodišnjeg sajma je Požeško-slavonska županija.
Program događanja:
Srijeda, 30. travnja 2025.
10:00 Otvorenje Sajma za posjetitelje
11:00 Svečano otvorenje Sajma, Kulturni centar Grada Skradina
(pozdravni govori, nastup klape Skradinke)
11:30 Gastro ponuda Udruženja obrtnika Šibenik
13:00 Nastup KUD-a Šibenske Šuštine
15:00 Klapa Mirakul – promenada po gradu20:00 Zatvaranje prvog dana Sajma
Četvrtak, 1. svibnja 2025.
10:00 Otvorenje drugog dana Sajma
11:00 Klapa Skradinke - promenada po gradu
13:00 Nastup KUD Koledišće Jezera
15:00 Nastup KU Kolajnica Šibenik
20:00 Zatvaranje Sajma
Akademija Poslovni START u Šibeniku: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije
Pridružite se Akademiji Poslovni START u Šibeniku, 7. svibnja 2025. u 9 sati u Razvojnoj agenciji Šibensko-kninske županije, Narodnog preporoda 4, Šibenik.
Akademija je namijenjena onima koji tek kreću u samostalne poslovne vode, ali i onima koji žele unaprijediti svoje poslovanje s posebnim naglaskom na digitalizaciju.
Cilj edukacija je pružiti konkretne i korisne informacije, omogućiti razmjenu iskustava te sudionicima ponuditi vrijedne vještine kroz interaktivne radionice i primjere iz svakodnevnog poslovnog okruženja.
Program događanja:
09:00 - 09:30 Okupljanje sudionika
09:30 - 09:40 Predstavljanje programa
09:40 - 10:25 Predavanje: Život u oblaku
10:25 - 11:25 Predavanje: Online poslovanje - prodaja i pozicioniranje, predavač Goran Blagus
11:25 - 11:40 Pauza i druženje
11:40 - 12:45 Predavanje: Osnove financijske pismenosti, predavač: Toni Milun
12:45 - 13:15 Predavanje: Umjetna inteligencija i utjecaj na poslovanje
13:15 - 15:00 Druženje uz ručak
Sudjelovanje je besplatno, a zbog ograničenog broja mjesta PRIJAVITE SE i osigurajte svoje mjesto!
Uskršnji doručak: Više od 20 godina tradicije, zajedništva i blagdanskog duha
Udruženje obrtnika Šibenik i ove godine s ponosom nastavlja više od dva desetljeća dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka, koji će se 2025. godine održati na tri lokacije – u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu. Manifestacija koja je tijekom godina prerasla u neizostavni dio uskršnjih blagdana u Šibensko-kninskoj županiji još jednom okuplja obrtnike, lokalne vlasti i turističke zajednice u cilju očuvanja običaja i zajedničkog slavlja Uskrsa.
Udruženje obrtnika Šibenik nastavlja svoju dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka. Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik je jedan od glavnih inicijatora prvog Uskršnjeg doručka još davne 2004. godine.
- Ostajemo vjerni osnovnoj ideji koju smo imali prije 20 godina kada smo u Udruženju obrtnika Šibenik osmislili i pokrenuli ovu sad već tradicionalnu manifestaciju – željeli smo pripremiti i pokazati naše običaje blagovanja za Uskrs. To ćemo učiniti i ove godine, ne samo u Šibeniku već i u Skradinu i Rogoznici. Tijekom proteklih godina u organiziranju Uskršnjeg doručka priključili su se Grad Šibenik i Grad Skradin, Općina Rogoznica i turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice jer su prepoznali vrijednost ove manifestacije – poručuje Joso Smolić.
Tradicionalne delicije za sve generacije
U Šibeniku Uskršnji doručak održat će se, već tradicionalno, na Uskrsni ponedjeljak, 21. travnja na Trgu Pavla Šubića 1 s početkom u 11 sati. Posjetitelji će moći uživati u nezaobilaznim blagdanskim delicijama – velikoj fritaji od 5.000 jaja sa šparogama, kuhanoj šunki i mirisnim uskršnjim pogačama koje će se dijeliti građanima i gostima.
U Rogoznici na središnjoj rivi na Uskrs, 20. travnja od 11 sati, rogoznički ugostitelji priredit će pravu malu gastronomsku feštu za svoje sugrađane i turiste, dok će u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak, Uskršnji domjenak započeti u 13 sati na Trgu Male Gospe, uz prvo pripremanje fritaje sa šparogama, čime se i ova pitoreskna općina pridružuje slavlju na osebujan način.
Zajedništvo i humanitarna nota
Ova vrijedna inicijativa Udruženja obrtnika Šibenik već godinama okuplja i brojne partnere. Grad Šibenik, Grad Skradin, Općina Rogoznica te turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice prepoznale su značaj manifestacije i ove godine pružaju punu podršku.
Dodatnu vrijednost događanju daje i humanitarna dimenzija. Naime, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije priključila se aktivnostima darivanjem uskrsnih pogača potrebitima pri Caritasu župe sv. Ante u Kninu, čime se dodatno naglašava duh solidarnosti i zajedništva.
Udruženje obrtnika Šibenik poziva sve građane i posjetitelje da im se pridruže na ovom radosnom događanju te da zajedno obilježe Uskrs u duhu tradicije, dobre hrane i zajedništva!
Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Radionica - Naknade u sustavu gospodarenja posebnim kategorijama otpada

Jednodnevna radionica pod nazivom Naknade u sustavu gospodarenja posebnim kategorijama otpada koja će se održati u srijedu, 7. veljače 2018. godine, u 12 sati u Gradskoj knjižnici Juraj Šižgorić, na adresi Poljana 6, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Edukacija je namijenjena obveznicima naknada gospodarenja posebnim kategorijama otpada radi informiranja o njihovim obvezama prijave i plaćanja Fondu naknada s naglaskom na one koji se odnose na ambalažu i otpadnu ambalažu te na obveznike koji stavljaju elektroničke i električne uređaje na tržište.
Predstavnici Fonda će prezentirati obveze povezane s propisima iz područja gospodarenja posebnim kategorijama otpada.
Program radionice nalazi se u privitku.
Sudjelovanje na radionici je besplatno, a dolazak je potrebno potvrditi popunjavanjem online prijave na slijedećoj poveznici.
PROGRAM RADIONICE:
1. Uvodna riječ
2. Sustav posebnih kategorija otpada – uvodno predavanje, FZOEU
3. Obveze proizvođača odnosno uvoznika proizvoda koji sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom trebaju Fondu plaćati naknade za gospodarenje posebnim kategorijama otpada – predavač: FZOEU
4. Način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca kako bi obveznici svoju zakonsku dužnost obavili propisanom roku – predavač: FZOEU
5. Označavanje proizvoda koji se stavljaju na tržište – predavač: FZOEU
6. Pitanja sudionika
Radionica za ribare – Natječaj za dodjelu potpore ribarima u okviru mjere I.22

Nastavno na objavu Natječaja za dodjelu potpore u okviru mjere I.22. „Dodana vrijednost, kvaliteta proizvoda i korištenje neželjenog ulova“, a koji je otvoren za podnošenje Zahtjeva za potporu do 31. ožujka 2018. godine, ovim putem vas obavještavamo da Uprava ribarstva organizira radionice, a kako bi se korisnike detaljno upoznalo sa načinom sudjelovanja u natječajima, tj. kako bi se pojasnili postupci koje korisnici moraju provesti da bi ispunili uvjete i kriterije te ostvarili pravo na potporu u okviru ovih mjera.
Održavanje prve radionice je predviđeno dana 14. veljače 2018. godine (srijeda), u Zadru, hotel „Kolovare“, Bože Peričića 14, s početkom u 11:00 sati.
Za radionicu u Zadru potrebno je prijaviti sudjelovanje na radionici na e-mail adresu: eufondovi.ribarstvo@mps.hr ili putem telefona na: 01/6443-287, do utorka, 13. veljače 2018. godine.
MJERA I.22. „DODANA VRIJEDNOST,KVALITETA PROIZVODA I KORIŠTENJE NEŽELJENOG ULOVA“
OSNOVNE INFORMACIJE
ZA KOJA ULAGANJA SE DODJELJUJE POTPORA?
Mjera I.22. „Dodana vrijednost, kvaliteta proizvoda i korištenje neželjenog ulova“ je mjera koja se provodi s ciljem unaprjeđenja dodane vrijednosti i kvalitete ulova.
ULAGANJA NA RIBARSKOM PLOVILU:
Podrazumijeva ulaganje u prilagodbu samog ribarskog plovila i ulaganje u opremu za plovilo koja doprinosi unapređenju dodane vrijednosti, kvalitete proizvoda i iskorištavanja neželjenog ulova, kao što je:
• nabava opreme/uređaja za očuvanje i rukovanje ulovom (na primjer ledomati, rashladni uređaji, termobaje i slično)
• prilagodba plovila za ugradnju/montažu opreme/uređaja za očuvanje i rukovanje ulovom (radovi na plovilu)
VAŽNO: Ulaganja ne smiju dovoditi do povećanja ribolovnog kapaciteta plovila i povećavanja sposobnosti plovila za pronalaženje ribe (nisu prihvatljiva ulaganja u ribolovne alate ili u opremu koja je izravno povezana s ribolovnim aktivnostima kao što je na primjer sonar ili dizalica koja se koristi u samom ribolovu za npr. izvlačenje mreža).
ULAGANJA IZVAN RIBARSKOG PLOVILA:
Podrazumijeva ulaganja izvan plovila koja su vezana uz proizvode ribarskog plovila odnosno moraju doprinositi unaprjeđenju dodane vrijednosti i kvalitete ulova sa ribarskog plovila, kao što su:
• ulaganja/aktivnosti vezane uz izravno stavljanje na tržište vlastitog ulova (npr. kupnja specijaliziranih dostavnih vozila – hladnjača);
• ulaganja/aktivnosti vezane uz samostalnu preradu vlastitog ulova (npr. nabava uređaja i opreme koja se koristi za preradu ulova);
• ulaganja/aktivnosti vezane uz pakiranje i/ili predstavljanje vlastitih proizvoda (npr. nabava opreme za pakiranje proizvoda, izrada loga i dizajna proizvoda, marketinške aktivnosti);
• ulaganja u sustave sljedivosti vlastitih proizvoda (npr. kupnja opreme i računalnih programa kojima se uspostavlja sustav sljedivost proizvoda).
TKO MOŽE OSTVARITI POTPORU?
Potporu može ostvariti subjekt u ribarstvu koji obavlja gospodarski ribolov na moru odnosno gospodarski ribolov na slatkim vodama, a to može biti vlasnik ribarskog plovila i povlastice za gospodarski ribolov te ovlaštenik povlastice za gospodarski ribolov, uz suglasnost vlasnika u slučaju da se ulaganja provode na samom ribarskom plovilu.
KOJI SU OSNOVNI UVJETI PRIHVATLJIVOSTI?
Korisnik:
• mora biti vlasnik odnosno ovlaštenik važeće povlastice;
• mora imati podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu Republike Hrvatske i ne smije biti u stečaju, predstečajnom postupku, likvidaciji ili blokadi
Ribarsko plovilo:
• mora posjedovati važeću dozvolu za plovidbu brodice/svjedodžbu o sposobnosti broda za plovidbu;
• mora biti upisano u Registar ribarske flote Republike Hrvatske najmanje dvije godine (ribolov na moru);
• mora imati dostatnu ribolovnu aktivnost od najmanje 20 ribolovnih dana ostvarenih u prethodnoj godini
KOLIKO IZNOSI POTPORA?
Potpora, tj. udio sufinanciranja iznosi 50% ukupnih prihvatljivih troškova, ali u pojedinim slučajevima može iznositi i više:
• 80% - mali priobalni ribolov – potpora je vezana uz ribarsko plovilo koje spada u mali priobalni ribolov, tj. plovilo čija ukupna duljina ne prelazi 12 metara i koje u povlastici nema upisane povlačne alate: potegače, povlačne mreže (koće) i dredže;
• 85% - otoci Dugi otok, Vis, Mljet i Lastovo – ulaganje/aktivnost se provodi na navedenim otocima ili je sjedište/prebivalište korisnika na tim otocima;
• 60% - ribarska zadruga – korisnik (vlasnik ribarskog plovila ili ovlaštenik povlastice) je priznata ribarska zadruga;
• 75% - organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija - korisnik (vlasnik ribarskog plovila ili ovlaštenik povlastice) je priznata organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija.
Međutim, ako je korisnik veliko poduzeće, udio sufinanciranja se umanjuje i iznosi 30% ukupnih prihvatljivih troškova.
Minimalni iznos ulaganja i potpore nije definiran kao uvjet prihvatljivosti, a najviši iznos koji korisnik može ostvariti na temelju jednog natječaja se definira samim natječajem.
GDJE SE MOGU PRONAĆI POTREBNE INFORMACIJE I DOKUMENTI?
Sve informacije i dokumenti potrebni za prijavu na natječaj se mogu pronaći na internet stranicama Ministarstva poljoprivrede, Uprave ribarstva (https://euribarstvo.hr/), a korisnici upite mogu uputiti Upravi ribarstva i putem e-mail adrese: eufondovi.ribarstvo@mps.hr.
Turizam i trgovina - Poziv na sudjelovanje u javnom savjetovanju „Povećanje energetske učinkovitosti

Obavještavamo sve obrtnike koji se bave djelatnostima iz sektora turizma i trgovine (Trgovina na veliko i na malo; popravak motornih vozila i motocikala, Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima) da je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike otvorilo novo savjetovanje na koje ste pozvani. Savjetovanje je moguće pronaći ovdje.
Tema savjetovanja je: Javno savjetovanje o Uputama za prijavitelje Poziva na dostavu projektnih prijedloga za Povećanje energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u uslužnom sektoru (turizam, trgovina)
Savjetovanje je otvoreno do: 28. veljače 2018. godine
Sajam GRAPOSEXPO – prijavite se za nastup

9. Međunarodni sajam poduzetništva i obrta GRAPOSEXPO, Gračanica 2018. BiH, uvršten je u Plan međunarodnih sajmova HOK-a za 2018. godinu.
Hrvatska obrtnička komora organizira i s 50% troškova standardno uređenog izložbenog prostora sufinancira kolektivan nastup članova HOK-a na 9. Međunarodnom sajmu poduzetništva i obrta GRAPOSEXPO u Gračanici 2018., koji će se održati od 24. do 28. travnja 2018. godine.
Međunarodni sajam u Gračanici jedna je od najvažnijih sajamskih izložbi u Bosni i Hercegovini sa oko 350 izlagača iz 8 država, a procijenjena sajamska posjeta je oko 30.000 posjetitelja, od čega oko 80% specijaliziranih posjetitelja- tvrtki i obrta.
Profil sajma Graposexpo 2018. obuhvatiti će sljedeće djelatnosti: obradu metala i proizvodnju proizvoda od metala, preradu drva, proizvodnju ambalaže od drva i plastike, preradu plastičnih masa, preradu gume, sektor građevinarstva, proizvodnju opreme za poljoprivredu, šumarstvo, hidrauliku i pneumatiku, izložbu starih i umjetničkih zanata, IT sektor, međunarodne izložbe u organizaciji obrtničkih i gospodarskih komora sa prezentacijom svojih programskih aktivnosti i članova, uz održavanje velikog broja okruglih stolova, prezentacija i poslovnih susreta na samome sajmu.
U 2018. godini je Hrvatska obrtnička komora povećala izložbeni prostor za nastup članova HOK-a i pružila dodatne mogućnosti kvalitetne i povoljnije prezentacije obrtnika na sajmu.
Naziv sajma: 9. Međunarodni sajam poduzetništva i obrta GRAPOSEXPO 2018.
Adresa sajma: 75324 Stjepan Polje, Gračanica, Bosna i Hercegovina
Termin održavanja: 24-28. 04. 2018.
Broj očekivanih izlagača na sajmu: oko 350 izlagača iz 8 država,
Broj očekivanih posjetioca sajma: oko 30.000 posjetioca sajma
Izložbeni prostor sajma čine: 6.000 m2 zatvorenog i oko 4.000 m2 otvorenog izložbenog prostora.
Broj akreditiranih novinara po informacijama organizatora: preko 80 novinara iz BiH i Svijeta.
Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50% iznosi 28,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 35,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 56,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 70,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.
Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu «ključ u ruke».
Svaki izlagač priprema svoju prezentaciju, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama izložbenog prostora te dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju i dežurstvo na štandu, domaćicu na štandu, najavu nastupa, transport eksponata, relacija Zagreb – Gračanica – Zagreb i postavu na štandu, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.
Napominjemo da je izlagački prostor HOK-a, iako povećan u odnosu na prošlu godinu, ograničen i da treba reagirati prijavom što prije, kako bi prijavljenim izlagačima stručna služba HOK-a mogla osigurati izložbeni prostor i kvalitetno pripremiti nastup na sajmu u Gračanici.
Izlagači dakle trebaju dostaviti prilikom prijave nastupa:
1) prijavu – u prijavi obavezno navesti potreban namještaj,
2) podatke o robi koja se šalje na sajam,
3) izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koju je naveo u obrascu “Podaci za carinu”
ROK PRIJAVE NASTUPA: 15. 03. 2018. ili do popune izložbenog prostora
Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru, Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb ili putem telefaksa: 01/48 46 610..
Osiguranje robe / eksponata: izlagačka roba nije osigurana, te ukoliko izlagač ima robu vreće vrijednosti istu treba osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.
Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište, te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.
Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti ukoliko imaju dugovanja prema komorskom sustavu, odnosno nemaju pravo sufinanciranja nastupa od strane HOK-a.
Za dodatne informacije zainteresirani obrtnici i poduzetnici mogu se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na brojeve telefona: 01/48 06 639, Darko Prister, e-mail: darko.prister@hok.hr i
01/48 06 650, Dražen Horvat, e-mail: drazen.horvat@hok.hr .
Zakon o akvakulturi

U Narodnim novinama broj 130/17. objavljen je Zakon o akvakulturi.
PREDMET ZAKONA
Ovim se Zakonom uređuje provedba Zajedničke ribarstvene politike Europske unije u dijelu koji se odnosi na akvakulturu, utvrđuju se nacionalni ciljevi razvoja akvakulture, način i uvjeti obavljanja djelatnosti akvakulture, nadležna tijela za provedbu potpore u akvakulturi i uređenje tržišta, nadzor i kontrola, kao i druga pitanja bitna za akvakulturu.
PRAVNA STEČEVINA EUROPSKE UNIJE
Ovim se Zakonom uređuje okvir za provedbu uredbi Europske unije u dijelu koji se odnosi na akvakulturu.
STRATEŠKA VAŽNOST
Akvakultura je strateška grana gospodarstva u Republici Hrvatskoj, te je kao takva sastavni dio ostalih razvojnih strategija.
CILJEVI
Za ostvarivanje održivog razvoja akvakulture te njezine gospodarske, ekološke i društvene uloge, ciljevi razvoja akvakulture u Republici Hrvatskoj su unaprjeđenje konkurentnosti akvakulture, unapređenje održivosti akvakulture u društveno-gospodarskom smislu, te povećanje ukupne proizvodnje u akvakulturi uz poštivanje načela ekonomske, socijalne i ekološke održivosti.
INSTITUCIONALNA PODRŠKA
Institucionalna podrška obuhvaća djelovanje tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, znanstvenih organizacija, stručnih institucija, ustanova za pružanje usluga u akvakulturi, komora, udruga, te zadruga u akvakulturi i organizacija proizvođača priznatih u skladu s posebnim propisima.
Tijela iz stavka 1. ovoga članka sukladno svojoj nadležnosti pružaju podršku Ministarstvu poljoprivrede u izradi i donošenju propisa, strategija i ostalih dokumenata o akvakulturi.
SAVJETODAVNA SLUŽBA
Savjetodavna djelatnost u području akvakulture obavlja se kao javna i privatna savjetodavna služba u akvakulturi.
Javnu savjetodavnu djelatnost u području akvakulture obavlja javna ustanova za savjetodavne poslove u ribarstvu i akvakulturi sukladno posebnim propisima.
Privatnu savjetodavnu službu u akvakulturi mogu obavljati fizičke i pravne osobe koje su registrirane za obavljanje takve djelatnosti sukladno posebnim propisima.
SAVJETODAVNI ODBOR
Ministar, rješenjem osniva Savjetodavni odbor. Savjetodavni odbor ima najmanje pet članova koji se imenuju na vrijeme od četiri godine. Savjetodavni odbor obavlja poslove sukladno odredbama Uredbe Vijeća (EZ) br. 708/2007.
SAVJETODAVNO VIJEĆE ZA AKVAKULTURU
Ministar može odlukom osnovati Savjetodavno vijeće za akvakulturu na vrijeme od četiri godine u koje imenuje predstavnike tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, znanstvenih organizacija, stručnih institucija, ustanova za pružanje usluga u akvakulturi, komora, udruga, te zadruga u akvakulturi i organizacija proizvođača priznatih u skladu s posebnim propisima.
Savjetodavno vijeće je neovisno tijelo koje daje stručno mišljenje o temama od značaja za akvakulturu te sudjeluje u pripremi i izradi nacrta propisa iz područja akvakulture.
Administrativno-tehničke poslove za Savjetodavno vijeće obavlja Ministarstvo poljoprivrede.
Savjetodavno vijeće donosi poslovnik o radu koji propisuje način obavljanja njegovih savjetodavnih funkcija.
UVJETI ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI AKVAKULTURE
DOZVOLA ZA AKVAKULTURU
Pravnoj ili fizičkoj osobi odobrit će se obavljanje djelatnosti akvakulture izdavanjem dozvole za akvakulturu ako ispunjava sljedeće uvjete:
1. da je registrirana za obavljanje djelatnosti akvakulture sukladno posebnim propisima
2. da je ishodila odgovarajuće akte sukladno posebnim propisima o prostornom uređenju i gradnji i posebnim propisima iz područja zaštite okoliša i prirode i
3. da je nositelj koncesije za gospodarsko korištenje pomorskog dobra u svrhu obavljanja djelatnosti akvakulture sukladno posebnom propisu o pomorskom dobru, u slučaju obavljanja uzgoja na pomorskom dobru, ili
4. da je ishodila odgovarajuće akte kojima se ostvaruje pravo korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske za obavljanje djelatnosti akvakulture sukladno posebnom propisu o poljoprivrednom zemljištu, u slučaju uzgoja na poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu Republike Hrvatske, i/ili
5. da je ishodila odgovarajuće akte kojima se ostvaruje pravo korištenja kopnenih voda za potrebe obavljanja djelatnosti akvakulture sukladno posebnom propisu o vodama, odnosno posebnom propisu o poljoprivrednom zemljištu, u slučaju obavljanja uzgoja na kopnu uz korištenje kopnenih voda.
STRUČNA OSPOSOBLJENOST
Pravna ili fizička osoba kojoj je izdana dozvola za akvakulturu, smije započeti s obavljanjem djelatnosti i obavljati djelatnost akvakulture ako ispunjava uvjet stručne osposobljenosti za obavljanje djelatnosti akvakulture.
AKVAKULTURA KAO DOPUNSKA DJELATNOST NA OPG-u
ODOBRENJE ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI AKVAKULTURE
Fizičkoj osobi koja je nositelj ili član OPG-a sukladno posebnom propisu, obavljanje djelatnosti akvakulture u okviru registrirane dopunske djelatnosti na OPG-u, odobrava se sukladno članku 12. ovoga Zakona izdavanjem odobrenja za obavljanje djelatnosti akvakulture.
UZGOJNE VRSTE
Smiju se uzgajati samo one vrste vodenih organizama koje su upisane u dozvolu, odnosno u odobrenje.
DOZVOLA ZA AKVAKULTURU
Dozvolu za akvakulturu na zahtjev pravne ili fizičke osobe izdaje Ministarstvo poljoprivrede. Protiv dozvole nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
Dozvola se izdaje za svaki dio koncesioniranog pomorskoga dobra na kojem se obavlja djelatnost akvakulture.
Iznimno, za više dijelova koncesioniranog pomorskog dobra izdat će se jedna dozvola pod uvjetom da predstavljaju jedinstvenu tehnološku cjelinu.
EKOLOŠKA PROIZVODNJA U AKVAKULTURI
Ekološka proizvodnja u akvakulturi sukladno Uredbi Vijeća (EZ) br. 834/2007 uređuje se posebnim propisom koji uređuje ekološku proizvodnju.
STRUČNA OSPOSOBLJENOST ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI AKVAKULTURE
(1) Fizička ili pravna osoba kojoj je izdana dozvola za akvakulturu smije započeti s obavljanjem djelatnosti i obavljati djelatnost akvakulture ako je stručno osposobljena za obavljanje djelatnosti akvakulture, odnosno ima zaposlenu osobu stručno osposobljenu za obavljanje djelatnosti akvakulture u punom radnom vremenu.
(2) Stručno osposobljenom osobom smatra se osoba koja je položila kolegij koji uključuje područje uzgoja vodenih organizama na V., VI. ili VII. razini obrazovanja, kao i osoba koja je prije stupanja na snagu ovoga Zakona stekla uvjerenje o stručnoj osposobljenosti za obavljanje uzgoja ribe i drugih morskih organizama sukladno posebnom propisu, odnosno uvjerenje o položenom ispitu za akvakulturu sukladno posebnom propisu.
(3) Ako fizička ili pravna osoba iz članka 9. stavka 1. ovoga Zakona nije stručno osposobljena osoba, odnosno nema zaposlenu stručno osposobljenu osobu u punom radnom vremenu, dužna je završiti, odnosno imati zaposlenika u punom radnom vremenu koji je završio osnovno stručno osposobljavanje prema Programu stručnog osposobljavanja za obavljanje djelatnosti akvakulture
(4) Osnovno stručno osposobljavanje za obavljanje djelatnosti akvakulture obavlja Savjetodavna služba prema Programu stručnog osposobljavanja o čemu izdaje potvrdu.
PLOVILA U AKVAKULTURI
Sva plovila koja se koriste u akvakulturi moraju biti upisana u Registar ribarske flote sukladno posebnom propisu koji uređuje mjere upravljanja ribarskom flotom.
STATISTIČKI PODACI O AKVAKULTURI
Pravne i fizičke osobe iz članka 9. stavaka 1. i 3. ovoga Zakona dužne su Ministarstvu poljoprivrede u roku od tri mjeseca od završetka referentne kalendarske godine dostaviti točne statističke podatke o akvakulturi na propisanim obrascima.
Oblik i sadržaj obrazaca te način dostavljanja obrazaca i podataka propisat će ministar pravilnikom.
INSPEKCIJSKI NADZOR
Inspekcijski nadzor nad provedbom odredbi ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavljaju viši ribarski inspektori i ribarski inspektori, te ministarstvo nadležno za financije koje obavlja inspekcijski nadzor u prijevozu i trgovini proizvoda akvakulture.
OVLASTI INSPEKTORA
U provedbi inspekcijskog nadzora inspektori imaju sljedeća prava, dužnosti i ovlasti:
a) ulaziti i pregledavati poslovne i proizvodne prostore, uzgojne instalacije, objekte, plovila, prijevozna sredstva, uređaje i druge stvari kod nadziranih subjekata
b) zatražiti i pregledati isprave kojima se može utvrditi identitet osoba koje podliježu nadzoru i osoba zatečenih na mjestu nadzora
c) zatražiti i pregledati dokumentaciju o legalitetu
d) zatražiti i pregledati poslovnu dokumentaciju (poslovne knjige, registre, dokumente, ugovore, isprave) i drugu poslovnu dokumentaciju koja omogućuje uvid u poslovanje stranke te uzeti preslike istih
e) fotografirati ili snimiti osobe, poljoprivredno zemljište, prostore, uzgojne instalacije, objekte, plovila, prijevozna sredstva te druge predmete iz ovoga stavka
f) izvršiti uvid u službene evidencije i baze podataka potrebne za obavljanje nadzora
g) prikupljati podatke i obavijesti odgovornih osoba, svjedoka i drugih osoba.
NAJAVA INSPEKCIJSKOG NADZORA
Inspektori obavljaju inspekcijske nadzore bez prethodne najave. Iznimno, o početku obavljanja inspekcijskog nadzora inspektor može obavijestiti nadzirani subjekt ako smatra da se time neće umanjiti učinkovitost inspekcijskog nadzora.
RJEŠENJE INSPEKTORA
Ako inspektor u provedbi inspekcijskog nadzora utvrdi da su povrijeđene odredbe uredbi EU u dijelu koji se odnosi na akvakulturu, odredbe ovoga Zakona ili propisa donesenih na temelju njega, ima pravo i obvezu rješenjem narediti da se utvrđene nepravilnosti, odnosno nedostaci otklone u određenom roku.
Inspektor će donijeti rješenje bez odgode, a najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka inspekcijskog nadzora.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
DONOŠENJE PROVEDBENIH PROPISA
(1) Pravilnike iz članka 10. stavka 9., članka 12. stavka 8., članka 14. stavaka 5. i 6., članka 19. stavka 4., članka 21. stavka 7., članka 24. stavka 2., članka 25. stavka 3., članka 27. stavaka 2. i 3., članka 28. stavka 6. i članka 38. stavka 4. ovoga Zakona ministar će donijeti u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Pravilnik iz članka 17. stavka 5. ovoga Zakona ministar će donijeti u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(3) Savjetodavni odbor iz članka 8. stavka 6. ovoga Zakona ministar će osnovati u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(4) Do stupanja na snagu provedbenih propisa iz stavka 1. ovoga članka ostaju na snazi propisi doneseni na temelju Zakona o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 81/13., 14/14. i 152/14.)
a) Pravilnik o povlastici za uzgoj ribe i drugih morskih organizama (»Narodne novine«, br. 76/11.)
b) Pravilnik o očevidniku o uzgoju ribe i drugih morskih organizama (»Narodne novine«, br. 76/11., 52/12. i 16/13.)
c) Pravilnik o ispitu za obavljanje uzgoja ribe i drugih morskih organizama (»Narodne novine«, br. 76/11.)
d) Pravilnik o kriterijima o pogodnosti dijelova pomorskog dobra za uzgoj riba i drugih morskih organizama (»Narodne novine«, br. 59/12.).
(5) Do stupanja na snagu provedbenih propisa iz stavka 1. ovoga članka ostaje na snazi Pravilnik o akvakulturi (»Narodne novine«, br. 82/05., 59/09., 156/09., 53/10., 3/11. i 149/11.) donesen na temelju Zakona o slatkovodnom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 106/01., 7/03., 174/04., 10/05. – ispravak, 49/05. – pročišćeni tekst i 14/14.).
USKLAĐIVANJE POSLOVANJA
(1) Pravne i fizičke osobe koje na dan stupanja na snagu ovoga Zakona obavljaju djelatnost akvakulture temeljem povlastice za uzgoj ribe i drugih morskih organizama iz članka 52. Zakona o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 81/13., 14/14. i 152/14.), te pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost akvakulture temeljem povlastice za akvakulturu iz članka 47. Zakona o slatkovodnom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 106/01., 7/03., 174/04., 10/05. – ispravak, 49/05. – pročišćeni tekst i 14/14.), dužne su uskladiti svoje poslovanje i ishoditi dozvolu iz članka 10. ovoga Zakona u roku od jedne godine od stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Pravnoj i fizičkoj osobi koja ne uskladi svoje poslovanje sukladno stavku 1. ovoga članka Ministarstvo će rješenjem ukinuti povlasticu za uzgoj ribe i drugih morskih organizama, odnosno ukinuti povlasticu za akvakulturu. Protiv ovoga rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
ZAPOČETI POSTUPCI
Postupci započeti do dana stupanja na snagu ovoga Zakona prema odredbama Zakona o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 81/13., 14/14. i 152/14.) i Zakona o slatkovodnom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 106/01., 7/03., 174/04., 10/05. – ispravak, 49/05. – pročišćeni tekst i 14/14.) dovršit će se prema odredbama tih zakona.
PRESTANAK VAŽENJA PROPISA
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaju važiti:
a) u Zakonu o slatkovodnom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 106/01., 7/03., 174/04., 10/05. – ispravak, 49/05. – pročišćeni tekst i 14/14.) odredbe članaka 46. do 50., članaka 52. i 53., članka 55. stavaka 1. i 3., članka 65. stavka 2., članka 66. stavaka 1. i 6. u dijelu koji se odnosi na akvakulturu, članka 80. stavka 1. točaka 5. i 7., članka 81. stavka 1. točke 7. i stavka 7., članka 82. stavka 1. točke 11. i točaka 16. i 17. u dijelu koji se odnosi na akvakulturu, članka 86., članka 88. stavka 4. te članka 90. u dijelu koji se odnosi na akvakulturu.
b) u Zakonu o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 81/13., 14/14. i 152/14.) odredbe članaka 49. do 58., članka 76. stavka 1. točaka 21. do 27. te članka 78. stavka 1. točaka 72. do 76. i točaka 125. do 127.
STUPANJE NA SNAGU
Ovaj Zakon stupio je na snagu 03.01.2018.
Zakon o akvakulturi možette pogledati ovdje.
Besplatna izrada web stranice za obrtnike

EXDIZAJN - unique web design nudi svim zainteresiranim obrtnicima besplatnu izradu web stranice, preko koje će imati mogućnost unaprijediti svoje poslovanje.
Exdizajn ne nudi popust nego će potpuno besplatno izraditi jednostavnu funkcionalnu web stranicu za obrtnike, trošak je usluga web hostinga koji je nužan za svaku web stranicu.
Za više informacija posjetite link za narudžbu ovdje.
KEUB – produžen rok ovjere do 31. siječnja 2018.

Zbog brojnih upita naših članova, proizvođača pekarskih proizvoda koji nisu u propisanom roku ovjerili Knjigu evidencije utroška brašna (KEUB), Hrvatska obrtnička komora obratila se Ministarstvu poljoprivrede sa zamolbom da se, iznimno za ovu godinu produži rok za ovjeru knjige KEUB.
Ministarstvo poljoprivrede donijelo je odluku o produljenju roka ovjere knjige KEUB do 31. siječnja 2018. godine.
Sanitarne knjižice i higijenski minimum – izmjene propisa

U Narodnim novinama br. 130/07, objavljen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
Tekst Zakona nalazi se ovdje.
Neke od najvažnijih izmjena u ovom Zakonu proizlaze iz našeg dugogodišnjeg traženja i inzistiranja na produženju valjanosti higijenskog minimuma i sanitarne knjižice.
Tako je ovim Zakonom propisano da pojedine osobe (članak 2. ovog Zakona) koje moraju imati sanitarnu knjižicu istu moraju zanavljati svake godine dana, a ne šest mjeseci kako je do sada bila obaveza.
Što se tiče higijenskog minimuma, on se mora polagati svakih pet godina, u odnosu na dosadašnje četiri (članak 6. ovog Zakona).
Izmjenama Zakona propisuje se da osobe koje obavljaju poslove u proizvodnji, odnosno prometu kozmetičkih proizvoda, a koje na svojim radnim mjestima dolaze u neposredan dodir s kozmetičkim proizvodima, te fizičke osobe koje samostalno obavljaju djelatnost pružanja usluga njege ili uljepšavanja lica i tijela, kao i osobe koje obavljaju poslove unošenja boja i stranih tijela u kožu i sluznice, će morati imati potrebna znanja o sprečavanju zaraznih bolesti prije početka rada. S tim u vezi Zakon je predvidio donošenje provedbenog propisa koji će definirati kriterije i način polaganja.
Kako bi osigurali pravovremenu prilagodbu svih onih koji će morati zadovoljiti ovu odredbu zatraženo je službeno očitovanje od strane Ministarstva zdravstva.

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.