

14. Sajam agroturizma Šibensko-kninske županije otvara svoja vrata 30. travnja u Skradinu
Sve je spremno za 14. izdanje Sajma agroturizma, koji se i ove godine održava u Skradinu, 30. travnja i 1. svibnja, a na kojem je svoje sudjelovanje potvrdilo više od 150 domaćih izlagača. Uz prepoznatljive proizvode domaćih OPG-ova, kao što su maslinovo ulje, pršut, sirevi i domaći med, u ponudi ovogodišnjeg sajma naći će se i poslastice iz kontinentalne Hrvatske, kulen, bućino ulje, ajvar, domaći kolači, raznorazne zimnice i sokovi, ali i umaci na bazi chillyja, poljički soparnik, suveniri i unikatni nakit, ljekovito bilje i prirodna kozmetika, i štošta toga još.
Kao jedna od najvažnijih sajamskih manifestacija u Dalmaciji i mjesto susreta lokalnih poljoprivrednika, obrtnika i poduzetnika, skradinski sajam održava se od 2008. godine s ciljem očuvanja gastronomskih vrijednosti i tradicijskih običaja našeg kraja.
14. Sajam agroturizma Šibensko-kninske županije organiziraju Šibensko-kninska županija i Razvojno inovacijski centar AluTech, u suradnji s Razvojnom agencijom Šibensko-kninske županije, Turističkom zajednicom Šibensko-kninske županije, Gradom Skradinom, Hrvatskom gospodarskom komorom - Županijskom komorom Šibenik, Obrtničkom komorom Šibensko-kninske županije i Udruženjem obrtnika Šibenik, te pod pokroviteljstvom Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Ministarstva gospodarstva te Ministarstva turizma i sporta.
Županija partner ovogodišnjeg sajma je Požeško-slavonska županija.
Program događanja:
Srijeda, 30. travnja 2025.
10:00 Otvorenje Sajma za posjetitelje
11:00 Svečano otvorenje Sajma, Kulturni centar Grada Skradina
(pozdravni govori, nastup klape Skradinke)
11:30 Gastro ponuda Udruženja obrtnika Šibenik
13:00 Nastup KUD-a Šibenske Šuštine
15:00 Klapa Mirakul – promenada po gradu20:00 Zatvaranje prvog dana Sajma
Četvrtak, 1. svibnja 2025.
10:00 Otvorenje drugog dana Sajma
11:00 Klapa Skradinke - promenada po gradu
13:00 Nastup KUD Koledišće Jezera
15:00 Nastup KU Kolajnica Šibenik
20:00 Zatvaranje Sajma
Akademija Poslovni START u Šibeniku: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije
Pridružite se Akademiji Poslovni START u Šibeniku, 7. svibnja 2025. u 9 sati u Razvojnoj agenciji Šibensko-kninske županije, Narodnog preporoda 4, Šibenik.
Akademija je namijenjena onima koji tek kreću u samostalne poslovne vode, ali i onima koji žele unaprijediti svoje poslovanje s posebnim naglaskom na digitalizaciju.
Cilj edukacija je pružiti konkretne i korisne informacije, omogućiti razmjenu iskustava te sudionicima ponuditi vrijedne vještine kroz interaktivne radionice i primjere iz svakodnevnog poslovnog okruženja.
Program događanja:
09:00 - 09:30 Okupljanje sudionika
09:30 - 09:40 Predstavljanje programa
09:40 - 10:25 Predavanje: Život u oblaku
10:25 - 11:25 Predavanje: Online poslovanje - prodaja i pozicioniranje, predavač Goran Blagus
11:25 - 11:40 Pauza i druženje
11:40 - 12:45 Predavanje: Osnove financijske pismenosti, predavač: Toni Milun
12:45 - 13:15 Predavanje: Umjetna inteligencija i utjecaj na poslovanje
13:15 - 15:00 Druženje uz ručak
Sudjelovanje je besplatno, a zbog ograničenog broja mjesta PRIJAVITE SE i osigurajte svoje mjesto!
Uskršnji doručak: Više od 20 godina tradicije, zajedništva i blagdanskog duha
Udruženje obrtnika Šibenik i ove godine s ponosom nastavlja više od dva desetljeća dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka, koji će se 2025. godine održati na tri lokacije – u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu. Manifestacija koja je tijekom godina prerasla u neizostavni dio uskršnjih blagdana u Šibensko-kninskoj županiji još jednom okuplja obrtnike, lokalne vlasti i turističke zajednice u cilju očuvanja običaja i zajedničkog slavlja Uskrsa.
Udruženje obrtnika Šibenik nastavlja svoju dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka. Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik je jedan od glavnih inicijatora prvog Uskršnjeg doručka još davne 2004. godine.
- Ostajemo vjerni osnovnoj ideji koju smo imali prije 20 godina kada smo u Udruženju obrtnika Šibenik osmislili i pokrenuli ovu sad već tradicionalnu manifestaciju – željeli smo pripremiti i pokazati naše običaje blagovanja za Uskrs. To ćemo učiniti i ove godine, ne samo u Šibeniku već i u Skradinu i Rogoznici. Tijekom proteklih godina u organiziranju Uskršnjeg doručka priključili su se Grad Šibenik i Grad Skradin, Općina Rogoznica i turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice jer su prepoznali vrijednost ove manifestacije – poručuje Joso Smolić.
Tradicionalne delicije za sve generacije
U Šibeniku Uskršnji doručak održat će se, već tradicionalno, na Uskrsni ponedjeljak, 21. travnja na Trgu Pavla Šubića 1 s početkom u 11 sati. Posjetitelji će moći uživati u nezaobilaznim blagdanskim delicijama – velikoj fritaji od 5.000 jaja sa šparogama, kuhanoj šunki i mirisnim uskršnjim pogačama koje će se dijeliti građanima i gostima.
U Rogoznici na središnjoj rivi na Uskrs, 20. travnja od 11 sati, rogoznički ugostitelji priredit će pravu malu gastronomsku feštu za svoje sugrađane i turiste, dok će u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak, Uskršnji domjenak započeti u 13 sati na Trgu Male Gospe, uz prvo pripremanje fritaje sa šparogama, čime se i ova pitoreskna općina pridružuje slavlju na osebujan način.
Zajedništvo i humanitarna nota
Ova vrijedna inicijativa Udruženja obrtnika Šibenik već godinama okuplja i brojne partnere. Grad Šibenik, Grad Skradin, Općina Rogoznica te turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice prepoznale su značaj manifestacije i ove godine pružaju punu podršku.
Dodatnu vrijednost događanju daje i humanitarna dimenzija. Naime, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije priključila se aktivnostima darivanjem uskrsnih pogača potrebitima pri Caritasu župe sv. Ante u Kninu, čime se dodatno naglašava duh solidarnosti i zajedništva.
Udruženje obrtnika Šibenik poziva sve građane i posjetitelje da im se pridruže na ovom radosnom događanju te da zajedno obilježe Uskrs u duhu tradicije, dobre hrane i zajedništva!
Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.
Ograničene cijene proizvoda u trgovinama - Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena - uputa i pojašnjenje
Ministarstvo gospodarstva dostavilo je uputu i dodatna pojašnjenja za proizvode čija je cijena ograničena u Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (,,Narodne novine", broj 17/2025).
Predmetnom odlukom propisane su najviše maloprodajne cijene za ukupno 70 proizvoda u trgovini na malo. Popis proizvoda obuhvaća uz ranijih 30 proizvoda i dodatnih 40 kategorija proizvoda. Za ranijih 30 proizvoda, trgovac je dužan odrediti cijenu do razine najviše maloprodajne cijene za sve proizvode koje ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu. Primjerice, tom su obvezom obuhvaćeni svi jogurti u čašici i bočici u rasponu od 180 g do 200 g. Izuzetak s tog popisa je toaletni papir za koji su trgovci obvezni ograničiti cijenu najmanje jedne vrste artikla toaletnog papira (u pakiranju od 10 do 16 rola), a poželjno je i više.
Za dodatnlh 40 kategorija proizvoda trgovci su obvezni odrediti maloprodajnu cijenu do razine najviše maloprodajne cijene kategorije proizvoda određene odlukom i to za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Primjerice, od svih voćnih džemova u rasponu od 660 g do 690 g koje trgovac ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu, dužan je staviti potrošačima na raspolaganje najmanje jedan artikl iz navedene kategorije, po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene utvrđene odlukom. Dakle, u slučaju da se artikl s ograničenom cijenom proda, a na prodajnom mjestu se nude za prodaju drugi artikli unutar iste kategorije proizvoda, trgovac je dužan odmah osigurati drugi artikl po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene. Drugim riječima, nije dozvoljeno da na prodajnom mjestu trgovac nudi za prodaju artikle unutar pojedine kategorije proizvoda, a da pritom nijedan artikl iz te kategorije nema ograničenu cijenu. Stoga, poželjno je da na ovaj način trgovac stavi na raspolaganje više od jednog artikla unutar iste kategorije proizvoda, a kako bi se osigurala kontinuirana dostupnost istih.
Nadalje, kako bi se osigurala pravovremena informiranost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda obuhvaćenih odlukom trgovci su obvezni:
1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji minimalno sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te ažurirani popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom.
Pozivaju se trgovci da prilikom izbora artikala za dodatnih 40 proizvoda, gdje im je ostavljena mogućnost izbora, imaju na umu da se radi o najvišoj redovnoj maloprodajnoj cijeni koja nije fiksna i koja se ne odnosi na posebne oblike prodaje (dakle, isključuje cijene prilikom akcije te drugih oblika sniženja). Također, pozivaju se trgovci da svojim potrošačima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete proizvoda.
Pojašnjenja za svaki pojedinačni proizvod možete preuzeti na linku.
Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara 2025
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore u suradnji s Gospodarskim centrom Osijek organizira događanje Majstori ljepote 2025., koji će okupiti vodeće frizere i kozmetičare te sve ljubitelje ljepote.
Ova beauty manifestacija održat će se 15. i 16 ožujka 2025. godine u Osijeku kao sastavni dio Sajma ljepote i zdravlja, a osim što će pružiti uvid u najnovije trendove, bit će prilika za natjecanja i edukacije.
U sklopu događanja održat će se Državno prvenstvo frizera i kozmetičara, stoga pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da se prijave.
Popunjenu prijavu za natjecanje i izjavu o prihvaćanju općih pravila možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 1. ožujka 2025. godine.
Sve informacije i dokumentaciju za Državno prvenstvo možete preuzeti ovdje.
Službeni Program Majstora ljepote 2025. bit će objavljen naknadno.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Radionica za ribare – Natječaj za dodjelu potpore ribarima u okviru mjere I.22

Nastavno na objavu Natječaja za dodjelu potpore u okviru mjere I.22. „Dodana vrijednost, kvaliteta proizvoda i korištenje neželjenog ulova“, a koji je otvoren za podnošenje Zahtjeva za potporu do 31. ožujka 2018. godine, ovim putem vas obavještavamo da Uprava ribarstva organizira radionice, a kako bi se korisnike detaljno upoznalo sa načinom sudjelovanja u natječajima, tj. kako bi se pojasnili postupci koje korisnici moraju provesti da bi ispunili uvjete i kriterije te ostvarili pravo na potporu u okviru ovih mjera.
Održavanje prve radionice je predviđeno dana 14. veljače 2018. godine (srijeda), u Zadru, hotel „Kolovare“, Bože Peričića 14, s početkom u 11:00 sati.
Za radionicu u Zadru potrebno je prijaviti sudjelovanje na radionici na e-mail adresu: eufondovi.ribarstvo@mps.hr ili putem telefona na: 01/6443-287, do utorka, 13. veljače 2018. godine.
MJERA I.22. „DODANA VRIJEDNOST,KVALITETA PROIZVODA I KORIŠTENJE NEŽELJENOG ULOVA“
OSNOVNE INFORMACIJE
ZA KOJA ULAGANJA SE DODJELJUJE POTPORA?
Mjera I.22. „Dodana vrijednost, kvaliteta proizvoda i korištenje neželjenog ulova“ je mjera koja se provodi s ciljem unaprjeđenja dodane vrijednosti i kvalitete ulova.
ULAGANJA NA RIBARSKOM PLOVILU:
Podrazumijeva ulaganje u prilagodbu samog ribarskog plovila i ulaganje u opremu za plovilo koja doprinosi unapređenju dodane vrijednosti, kvalitete proizvoda i iskorištavanja neželjenog ulova, kao što je:
• nabava opreme/uređaja za očuvanje i rukovanje ulovom (na primjer ledomati, rashladni uređaji, termobaje i slično)
• prilagodba plovila za ugradnju/montažu opreme/uređaja za očuvanje i rukovanje ulovom (radovi na plovilu)
VAŽNO: Ulaganja ne smiju dovoditi do povećanja ribolovnog kapaciteta plovila i povećavanja sposobnosti plovila za pronalaženje ribe (nisu prihvatljiva ulaganja u ribolovne alate ili u opremu koja je izravno povezana s ribolovnim aktivnostima kao što je na primjer sonar ili dizalica koja se koristi u samom ribolovu za npr. izvlačenje mreža).
ULAGANJA IZVAN RIBARSKOG PLOVILA:
Podrazumijeva ulaganja izvan plovila koja su vezana uz proizvode ribarskog plovila odnosno moraju doprinositi unaprjeđenju dodane vrijednosti i kvalitete ulova sa ribarskog plovila, kao što su:
• ulaganja/aktivnosti vezane uz izravno stavljanje na tržište vlastitog ulova (npr. kupnja specijaliziranih dostavnih vozila – hladnjača);
• ulaganja/aktivnosti vezane uz samostalnu preradu vlastitog ulova (npr. nabava uređaja i opreme koja se koristi za preradu ulova);
• ulaganja/aktivnosti vezane uz pakiranje i/ili predstavljanje vlastitih proizvoda (npr. nabava opreme za pakiranje proizvoda, izrada loga i dizajna proizvoda, marketinške aktivnosti);
• ulaganja u sustave sljedivosti vlastitih proizvoda (npr. kupnja opreme i računalnih programa kojima se uspostavlja sustav sljedivost proizvoda).
TKO MOŽE OSTVARITI POTPORU?
Potporu može ostvariti subjekt u ribarstvu koji obavlja gospodarski ribolov na moru odnosno gospodarski ribolov na slatkim vodama, a to može biti vlasnik ribarskog plovila i povlastice za gospodarski ribolov te ovlaštenik povlastice za gospodarski ribolov, uz suglasnost vlasnika u slučaju da se ulaganja provode na samom ribarskom plovilu.
KOJI SU OSNOVNI UVJETI PRIHVATLJIVOSTI?
Korisnik:
• mora biti vlasnik odnosno ovlaštenik važeće povlastice;
• mora imati podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu Republike Hrvatske i ne smije biti u stečaju, predstečajnom postupku, likvidaciji ili blokadi
Ribarsko plovilo:
• mora posjedovati važeću dozvolu za plovidbu brodice/svjedodžbu o sposobnosti broda za plovidbu;
• mora biti upisano u Registar ribarske flote Republike Hrvatske najmanje dvije godine (ribolov na moru);
• mora imati dostatnu ribolovnu aktivnost od najmanje 20 ribolovnih dana ostvarenih u prethodnoj godini
KOLIKO IZNOSI POTPORA?
Potpora, tj. udio sufinanciranja iznosi 50% ukupnih prihvatljivih troškova, ali u pojedinim slučajevima može iznositi i više:
• 80% - mali priobalni ribolov – potpora je vezana uz ribarsko plovilo koje spada u mali priobalni ribolov, tj. plovilo čija ukupna duljina ne prelazi 12 metara i koje u povlastici nema upisane povlačne alate: potegače, povlačne mreže (koće) i dredže;
• 85% - otoci Dugi otok, Vis, Mljet i Lastovo – ulaganje/aktivnost se provodi na navedenim otocima ili je sjedište/prebivalište korisnika na tim otocima;
• 60% - ribarska zadruga – korisnik (vlasnik ribarskog plovila ili ovlaštenik povlastice) je priznata ribarska zadruga;
• 75% - organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija - korisnik (vlasnik ribarskog plovila ili ovlaštenik povlastice) je priznata organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija.
Međutim, ako je korisnik veliko poduzeće, udio sufinanciranja se umanjuje i iznosi 30% ukupnih prihvatljivih troškova.
Minimalni iznos ulaganja i potpore nije definiran kao uvjet prihvatljivosti, a najviši iznos koji korisnik može ostvariti na temelju jednog natječaja se definira samim natječajem.
GDJE SE MOGU PRONAĆI POTREBNE INFORMACIJE I DOKUMENTI?
Sve informacije i dokumenti potrebni za prijavu na natječaj se mogu pronaći na internet stranicama Ministarstva poljoprivrede, Uprave ribarstva (https://euribarstvo.hr/), a korisnici upite mogu uputiti Upravi ribarstva i putem e-mail adrese: eufondovi.ribarstvo@mps.hr.