

Uskršnji doručak: Više od 20 godina tradicije, zajedništva i blagdanskog duha
Udruženje obrtnika Šibenik i ove godine s ponosom nastavlja više od dva desetljeća dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka, koji će se 2025. godine održati na tri lokacije – u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu. Manifestacija koja je tijekom godina prerasla u neizostavni dio uskršnjih blagdana u Šibensko-kninskoj županiji još jednom okuplja obrtnike, lokalne vlasti i turističke zajednice u cilju očuvanja običaja i zajedničkog slavlja Uskrsa.
Udruženje obrtnika Šibenik nastavlja svoju dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka. Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik je jedan od glavnih inicijatora prvog Uskršnjeg doručka još davne 2004. godine.
- Ostajemo vjerni osnovnoj ideji koju smo imali prije 20 godina kada smo u Udruženju obrtnika Šibenik osmislili i pokrenuli ovu sad već tradicionalnu manifestaciju – željeli smo pripremiti i pokazati naše običaje blagovanja za Uskrs. To ćemo učiniti i ove godine, ne samo u Šibeniku već i u Skradinu i Rogoznici. Tijekom proteklih godina u organiziranju Uskršnjeg doručka priključili su se Grad Šibenik i Grad Skradin, Općina Rogoznica i turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice jer su prepoznali vrijednost ove manifestacije – poručuje Joso Smolić.
Tradicionalne delicije za sve generacije
U Šibeniku Uskršnji doručak održat će se, već tradicionalno, na Uskrsni ponedjeljak, 21. travnja na Trgu Pavla Šubića 1 s početkom u 11 sati. Posjetitelji će moći uživati u nezaobilaznim blagdanskim delicijama – velikoj fritaji od 5.000 jaja sa šparogama, kuhanoj šunki i mirisnim uskršnjim pogačama koje će se dijeliti građanima i gostima.
U Rogoznici na središnjoj rivi na Uskrs, 20. travnja od 11 sati, rogoznički ugostitelji priredit će pravu malu gastronomsku feštu za svoje sugrađane i turiste, dok će u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak, Uskršnji domjenak započeti u 13 sati na Trgu Male Gospe, uz prvo pripremanje fritaje sa šparogama, čime se i ova pitoreskna općina pridružuje slavlju na osebujan način.
Zajedništvo i humanitarna nota
Ova vrijedna inicijativa Udruženja obrtnika Šibenik već godinama okuplja i brojne partnere. Grad Šibenik, Grad Skradin, Općina Rogoznica te turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice prepoznale su značaj manifestacije i ove godine pružaju punu podršku.
Dodatnu vrijednost događanju daje i humanitarna dimenzija. Naime, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije priključila se aktivnostima darivanjem uskrsnih pogača potrebitima pri Caritasu župe sv. Ante u Kninu, čime se dodatno naglašava duh solidarnosti i zajedništva.
Udruženje obrtnika Šibenik poziva sve građane i posjetitelje da im se pridruže na ovom radosnom događanju te da zajedno obilježe Uskrs u duhu tradicije, dobre hrane i zajedništva!
Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.
Ograničene cijene proizvoda u trgovinama - Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena - uputa i pojašnjenje
Ministarstvo gospodarstva dostavilo je uputu i dodatna pojašnjenja za proizvode čija je cijena ograničena u Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (,,Narodne novine", broj 17/2025).
Predmetnom odlukom propisane su najviše maloprodajne cijene za ukupno 70 proizvoda u trgovini na malo. Popis proizvoda obuhvaća uz ranijih 30 proizvoda i dodatnih 40 kategorija proizvoda. Za ranijih 30 proizvoda, trgovac je dužan odrediti cijenu do razine najviše maloprodajne cijene za sve proizvode koje ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu. Primjerice, tom su obvezom obuhvaćeni svi jogurti u čašici i bočici u rasponu od 180 g do 200 g. Izuzetak s tog popisa je toaletni papir za koji su trgovci obvezni ograničiti cijenu najmanje jedne vrste artikla toaletnog papira (u pakiranju od 10 do 16 rola), a poželjno je i više.
Za dodatnlh 40 kategorija proizvoda trgovci su obvezni odrediti maloprodajnu cijenu do razine najviše maloprodajne cijene kategorije proizvoda određene odlukom i to za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Primjerice, od svih voćnih džemova u rasponu od 660 g do 690 g koje trgovac ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu, dužan je staviti potrošačima na raspolaganje najmanje jedan artikl iz navedene kategorije, po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene utvrđene odlukom. Dakle, u slučaju da se artikl s ograničenom cijenom proda, a na prodajnom mjestu se nude za prodaju drugi artikli unutar iste kategorije proizvoda, trgovac je dužan odmah osigurati drugi artikl po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene. Drugim riječima, nije dozvoljeno da na prodajnom mjestu trgovac nudi za prodaju artikle unutar pojedine kategorije proizvoda, a da pritom nijedan artikl iz te kategorije nema ograničenu cijenu. Stoga, poželjno je da na ovaj način trgovac stavi na raspolaganje više od jednog artikla unutar iste kategorije proizvoda, a kako bi se osigurala kontinuirana dostupnost istih.
Nadalje, kako bi se osigurala pravovremena informiranost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda obuhvaćenih odlukom trgovci su obvezni:
1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji minimalno sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te ažurirani popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom.
Pozivaju se trgovci da prilikom izbora artikala za dodatnih 40 proizvoda, gdje im je ostavljena mogućnost izbora, imaju na umu da se radi o najvišoj redovnoj maloprodajnoj cijeni koja nije fiksna i koja se ne odnosi na posebne oblike prodaje (dakle, isključuje cijene prilikom akcije te drugih oblika sniženja). Također, pozivaju se trgovci da svojim potrošačima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete proizvoda.
Pojašnjenja za svaki pojedinačni proizvod možete preuzeti na linku.
Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara 2025
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore u suradnji s Gospodarskim centrom Osijek organizira događanje Majstori ljepote 2025., koji će okupiti vodeće frizere i kozmetičare te sve ljubitelje ljepote.
Ova beauty manifestacija održat će se 15. i 16 ožujka 2025. godine u Osijeku kao sastavni dio Sajma ljepote i zdravlja, a osim što će pružiti uvid u najnovije trendove, bit će prilika za natjecanja i edukacije.
U sklopu događanja održat će se Državno prvenstvo frizera i kozmetičara, stoga pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da se prijave.
Popunjenu prijavu za natjecanje i izjavu o prihvaćanju općih pravila možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 1. ožujka 2025. godine.
Sve informacije i dokumentaciju za Državno prvenstvo možete preuzeti ovdje.
Službeni Program Majstora ljepote 2025. bit će objavljen naknadno.
Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Hrvatski prijevoznici nekonkurentni kolegama iz susjednih zemalja
Prijevozništvo je opterećeno problemima koji su zajednički svim obrtima, a to su visoki troškovi poslovanja, razne administrativne prepreke, nemogućnost naplate potraživanja, česte izmjene zakona i propisa, blokade i ovrhe, nelojalna konkurencija, nedostatni izvori financiranja, ali i specifični problemi struke, istaknuo je predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK) Dragutin Ranogajec, otvarajući danas 8. susret prijevoznika u Vinkovcima.
Svima nama obrtnicima, rekao je Ranogajec, potreban je poticajni zakonodavni okvir, porezni zakoni koji se neće mijenjati barem pet godina, uklanjanje barijera u poslovanju, kao i mladi obrazovani kadar. Kako bi se zaustavili negativni trendovi u obrtništvu, država mora staviti obrtništvo u fokus gospodarske politike, smanjiti birokraciju, pojednostaviti zakonodavni okvir i stvoriti poticajno poslovno okruženje za rast i otvaranje novih radnih mjesta.
Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo naglasio je kako veliki broj hrvatskih prijevoznika trenutno posluje s negativnom ili minimalnom profitabilnošću. Također, naveo je, zabrinjava i sve veći ukupni udio stranih prijevoznika u prijevozu roba cestom koji prema nekim procjenama sudjeluju i u izvozu i u uvozu sa oko 40% od ukupnog prijevoza.
„Gledajući dvije godine unatrag, određeni pozitivni pomaci u ovoj djelatnosti su se dogodili, a u velikom je dijelu to rezultat suradnje Ceha prijevoznika s resornim ministarstvom i ostalim relevantnim institucijama. No, ostalo je još neriješenih problema, od kojih je najznačajniji generalna nekonkurentnost domaćih prijevoznika u odnosu na prijevoznike iz susjednih zemalja.“, zaključio je Bajlo.
Ante Nevešćanin iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, pokrovitelja ovogodišnjeg skupa, rekao je kako je članstvo u EU, što se tiče obavljanja prijevozničke djelatnosti donijelo niz prednosti, posebice u obavljanju cestovnog prijevoza tereta. No, dobili smo neke druge probleme, kao što su nedostatak vozača teretnih vozila i autobusa, uvedena su pravila minimalnih plaća u Njemačkoj i obveza popunjavanja dodatnih obrazaca koji otežavaju obavljanje djelatnosti cestovnog prijevoza….
Mr. Milan Barišić iz Službe sigurnosti cestovnog prometa Ravnateljstva policije, naveo je da je tijekom 2015. godine sigurnost prometa na cestama bila lošija nego u 2014. godini. Zabilježeno je 32.000 prometnih nesreća, u kojima je poginulo 348 osoba, što je 13% više nego godinu ranije. U strukturi sudionika nesreća, teretna vozila čine 6%, autobusi 3%, a poginulo je 10 vozača kamiona.
Temeljem rasprave i izlaganja, Ceh prijevoznika usvojio je zaključke, koji će biti upućeni nadležnim institucijama:
1. Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore pozdravlja spremnost Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture za češćom organizacijom operativnih sastanaka između predstavnika prijevoznika i predstavnika MPPI. HOK će kroz operativne sastanke s ministarstvom raditi na rješavanju problematike prijevozništva definirane i na zaključcima s ovoga susreta.
2. Tražimo žurno ratificiranje „druge“ CMR konvencije donesene Protokolom o izmjeni CMR-a 197 koji je stupio na snagu 1980. godine. Prema saznanjima da je zakonska osnova za potpisivanje sporazuma već u pripremi od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Ministarstva unutarnjih poslova, tražit ćemo da se ista čim prije provede.
3. Ceh prijevoznika HOK-a inzistira da se temeljem nove EU Direktive o tehničkim pregledima vozila (45) izmjeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama tj. da se podzakonskim aktom ukinu preventivni tehnički pregledi vozila i obveza homologacije novih i rabljenih vozila proizvedenih i kupljenih u EU.
4. Još uvijek nije riješen problem pretovara vozila. Ustrajemo na zahtjevu da se temeljem članka 154. Zakona o sigurnosti prometa na cestama riješi na način jednake raspodjele odgovornosti kod pretovara vozila između prijevoznika i utovaritelja tereta.
5. Ceh prijevoznika traži da se RTV pristojba plaća po paušalnom iznosu za sva vozila na godišnjoj razini.
6. S obzirom da nove vozačke dozvole ne omogućavaju vlasnicima obrta uvid u moguće zabrane prometovanja za pojedine kategorije od strane vozača, tražimo da MUP obavijesti vlasnika obrta i tvrtke ukoliko je nad njegovim zaposlenikom takva mjera provedena.
7. Strani prijevoznici koji prometuju kroz RH dužni su se registrirati i plaćati PDV za prijevoz obavljen na području RH. Tražimo sustavne i češće kontrole stranih prijevoznika prilikom ulaska u RH i na cestama RH.
8. Tražimo da se ukine obveza za zapošljavanje pratitelja na turističkim izletničkim brodovima.
9. Shuttle prijevoz i povremeni prijevoz putnika nužno je jasnije definirati Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. Način prijevoza putnika putem Uber aplikacije, a na temelju postojeće zakonske regulative ilegalan i kao takvog treba ga sankcionirati.
10. Tražimo veće i kvalitetnije poticaje za prekvalifikaciju profesionalnih vozača i lakši ulaz mladih na ovaj segment tržišta rada. Ukoliko ove mjere ne donesu željene rezultate, tražimo veće kvote za zapošljavanje stranih radnika u prijevozu (profesionalni vozači).
Ostvarivanje popusta na opskrbu električnom energijom pri HEP Opskrbi

Hrvatska obrtnička komora i HEP Opskrba d.o.o. sklopile su sporazum u projektu Zajednička nabava HOK-ZNA. Tim je sporazumom omogućen dodatni popust članovima Hrvatske obrtničke komore na opskrbu električnom energijom.
Da bi član ostvario popust, potrebno je dostaviti HEP Opskrbi:
- potpisani Ugovor o opskrbi krajnjeg kupca
- potvrdu o podmirenom komorskom doprinosu
Ugovor o opskrbi krajnjeg kupca HEP Opskrba će članu dostaviti poštom na kućnu adresu.
Potvrdu o podmirenom komorskom doprinosu član HOK-a može dobiti u svome matičnom udruženju obrtnika ili u područnoj obrtničkoj komori.
Ispit za “upravitelje prijevoza“ 9. travnja
Obavještavamo Vas da će se sljedeći Ispitni rok za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza “Upravitelj prijevoza“ održati u subotu 9. travnja 2016.g. u Zagrebu. Ovisno o intenzitetu prijave, postoji mogućnost održavanja ispitnog roka i u nedjelju, 10. travnja 2016.
Prijava za ispit mora biti poslana najkasnije 15 dana prije određenog ispitnog roka, tj. do 25. ožujka 2016.g.
Povjerenstvo je dužno uputiti polaznicima pisani dopis za pristupanje ispitu najkasnije 7 dana prije početka ispita.
Za pripremu kandidata za polaganje ispita o stručnoj osposobljenost koriste se:
Katalog pitanja , izdanje prosinac 2013.
Katalog pitanja i odgovora, izdanje prosinac 2013.
Katalog pitanja, i sva potrebna dokumentacija može se preuzeti sa web stranice HOK-a (https://www.hok.hr/cro/cehovi/ispit_za_javni_cestovni_prijevoz).
Katalog pitanja i odgovora moguće je naručiti iz HOK-a uz naknadu u iznosu od 100,00 kuna (na istoj uplatnici kojom se uplaćuje naknada za polaganje ispita treba upisati iznos od 1.600,00 kuna - i Katalog pitanja i odgovora će biti poslan na adresu poštom).

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.