

Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.
Ograničene cijene proizvoda u trgovinama - Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena - uputa i pojašnjenje
Ministarstvo gospodarstva dostavilo je uputu i dodatna pojašnjenja za proizvode čija je cijena ograničena u Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (,,Narodne novine", broj 17/2025).
Predmetnom odlukom propisane su najviše maloprodajne cijene za ukupno 70 proizvoda u trgovini na malo. Popis proizvoda obuhvaća uz ranijih 30 proizvoda i dodatnih 40 kategorija proizvoda. Za ranijih 30 proizvoda, trgovac je dužan odrediti cijenu do razine najviše maloprodajne cijene za sve proizvode koje ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu. Primjerice, tom su obvezom obuhvaćeni svi jogurti u čašici i bočici u rasponu od 180 g do 200 g. Izuzetak s tog popisa je toaletni papir za koji su trgovci obvezni ograničiti cijenu najmanje jedne vrste artikla toaletnog papira (u pakiranju od 10 do 16 rola), a poželjno je i više.
Za dodatnlh 40 kategorija proizvoda trgovci su obvezni odrediti maloprodajnu cijenu do razine najviše maloprodajne cijene kategorije proizvoda određene odlukom i to za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Primjerice, od svih voćnih džemova u rasponu od 660 g do 690 g koje trgovac ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu, dužan je staviti potrošačima na raspolaganje najmanje jedan artikl iz navedene kategorije, po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene utvrđene odlukom. Dakle, u slučaju da se artikl s ograničenom cijenom proda, a na prodajnom mjestu se nude za prodaju drugi artikli unutar iste kategorije proizvoda, trgovac je dužan odmah osigurati drugi artikl po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene. Drugim riječima, nije dozvoljeno da na prodajnom mjestu trgovac nudi za prodaju artikle unutar pojedine kategorije proizvoda, a da pritom nijedan artikl iz te kategorije nema ograničenu cijenu. Stoga, poželjno je da na ovaj način trgovac stavi na raspolaganje više od jednog artikla unutar iste kategorije proizvoda, a kako bi se osigurala kontinuirana dostupnost istih.
Nadalje, kako bi se osigurala pravovremena informiranost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda obuhvaćenih odlukom trgovci su obvezni:
1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji minimalno sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te ažurirani popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom.
Pozivaju se trgovci da prilikom izbora artikala za dodatnih 40 proizvoda, gdje im je ostavljena mogućnost izbora, imaju na umu da se radi o najvišoj redovnoj maloprodajnoj cijeni koja nije fiksna i koja se ne odnosi na posebne oblike prodaje (dakle, isključuje cijene prilikom akcije te drugih oblika sniženja). Također, pozivaju se trgovci da svojim potrošačima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete proizvoda.
Pojašnjenja za svaki pojedinačni proizvod možete preuzeti na linku.
Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara 2025
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore u suradnji s Gospodarskim centrom Osijek organizira događanje Majstori ljepote 2025., koji će okupiti vodeće frizere i kozmetičare te sve ljubitelje ljepote.
Ova beauty manifestacija održat će se 15. i 16 ožujka 2025. godine u Osijeku kao sastavni dio Sajma ljepote i zdravlja, a osim što će pružiti uvid u najnovije trendove, bit će prilika za natjecanja i edukacije.
U sklopu događanja održat će se Državno prvenstvo frizera i kozmetičara, stoga pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da se prijave.
Popunjenu prijavu za natjecanje i izjavu o prihvaćanju općih pravila možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 1. ožujka 2025. godine.
Sve informacije i dokumentaciju za Državno prvenstvo možete preuzeti ovdje.
Službeni Program Majstora ljepote 2025. bit će objavljen naknadno.
Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Ribarstvo - potpora male vrijednosti

U NN 84/17 objavljen je Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele državne potpore male vrijednosti u ribarstvu.
Predmet potpore po ovom Pravilniku je dodjela državne potpore male vrijednosti u ribarstvu u sektoru uzgoja školjaka, uzgoja hladnovodnih vrsta riba i gospodarskog ribolova na moru.
Uvjeti prihvatljivosti (Članak 4.) - Za dodjelu potpore, moraju biti ispunjeni sljedeći osnovni uvjeti:
• a) važeća povlastica;
• b) predmet potpore ne smije biti financiran nikakvim drugim javnim izdacima;
• c) podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu RH;
• d) davanje suglasnosti za objavljivanje informacija o dodijeljenoj potpori.
Korisnici iz sektora uzgoja moraju ispuniti i specifične uvjete, vezan uz dostavu očevidnika o uzgoju ribe i drugih morskih organizama/popis o akvakulturi za godinu koja prethodi podnošenju Zahtjeva za potporu.
Za sektor gospodarskog ribolova na moru dodatni specifični uvjeti:
• a) Za ribarsko plovilo važeća dozvola za plovidbu brodice, odnosno važeća Svjedodžba o sposobnosti broda za plovidbu;
• b) upis u Registar ribarske flote RH najmanje dvije godine koje prethode podnošenju Zahtjeva za potporu;
• c) autorizacija u slučaju okružujućih mreža plivarica- srdelara i pridnenih povlačnih mreža koća;
• d) minimalna ribolovna aktivnost najmanje 40 ribolovnih dana u prethodnoj godini.
• e) ribarsko plovilo mora ostvariti minimalni iskrcaj od 100 kg u kalendarskoj godini koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Neprihvatljivi su Zahtjevi za potporu korisnika ukoliko je počinio teški prekršaj ili kažnjavan zbog pojedinih drugih djela (vidjeti čl. 4. Pravilnika).
Ukupan iznos potpore jednom poduzetniku ne smije prelaziti 30.000,00 eura u bilo kojem razdoblju od tri fiskalne godine (zbrajaju se sve dobivene potpore male vrijednosti).
Zahtjev za potporu se popunjava na računalu pa odštampa ili ručno (ali obavezno čitko i uredno), te se potpiše, ovjeri pečatom, priloži popratna dokumentacija.
Šalje se preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja. i dostaviti je na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Planinska 2a, 10000 Zagreb, uz naznaku „Zahtjev za dodjelu državne potpore male vrijednosti u ribarstvu – NE OTVARATI“.
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu u 2017. godini je do 15.09.2017. godine, a ubuduće do 1. ožujka.
IZRAČUN DRŽAVNE POTPORE
1) Uzgoj školjaka
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 1,30 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine u m2 na kojima su postavljene uzgojne instalacije i na kojima je zabilježena proizvodnja školjkaša u prethodnoj kalendarskoj godini, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu, a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ukoliko se radi o polivalentnom uzgoju kao podatak o ukupnim proizvodnim površinama za uzgoj školjaka uzima se u podatak o omjeru količine proizvodnje koja je dodijeljena za uzgoj školjaka na toj površini. Ukoliko taj podatak nije određen, uzima se podatak od 30% od ukupne površine u polivalentnom uzgoju. Također, i u slučaju polivalentnog uzgoja, mora biti zabilježena proizvodnja školjaka u prethodnoj kalendarskoj godini a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
2) Uzgoj hladnovodnih vrsta riba
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 60,00 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine za koje je dostavljen popis o akvakulturi u propisanom roku te točno ispunjen, za prethodnu kalendarsku godinu, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
3) Gospodarski ribolov na moru
Potpora (kn) = GT plovila* × 70,00 kn + ukupni broj ribolovnih dana* × 130,00 kn
* U obzir se uzimaju samo oni ribolovni dani za koje je dostavljen očevidnik/izvješće o ulovu u propisanom roku te točno ispunjen.
Podaci pri obračunu uzimaju se iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za kalendarsku godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
(Primjer: za Zahtjev za potporu za 2017. godinu uzimaju se izračun podaci iz 2016. godine)
Pravilnik - potpora male vrijednosti NN/8417
Zahtjev za potporu male vrijednosti u ribarstvu
Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna - Visoka škola Nikola Šubić Zrinski

Visoka škola Zrinski objavila je Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna.
Natječaj se odnosi:
1. PREDDIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Ekonomija poduzetništva i Globalna logistika
2. DIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Management malih i srednjih poduzeća i Projektni menadžment
Studij se može pohađati redovno, izvanredno ili ONLINE.
Uvjeti za prijavu na Natječaj za preddiplomski studij je odgovoriti na 5 jednostavnih pitanja koja se nalaze na webu Visoke škole Zrinski, a za diplomski studiji je kratko razraditi vlastitu poduzetničku ideju prema unaprijed definirano obrascu koji se također nalazi na webu.
Detaljnije o natječaju može pogledati na www.zrinski.org
Otvoreni javni poziv za Program “Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta”

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“. Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge). Prijave se zaprimaju isključivo od 1.6.2017. do 31. 7. 2017. godine.
Osnovna namjena sredstava:
- ulaganje u unaprjeđenje poslovanja,
- ulaganje u unaprjeđenje proizvodnje,
- ulaganje u razvoj novih proizvoda/usluga,
- prilagodba, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora,
- uvođenje sustava upravljanja kvalitetom, normi i znakova kvalitete,
- upravljanje i zaštita intelektualnog vlasništva,
- marketinške aktivnosti i ulaganja za izlazak na nova tržišta.
Dodatna namjena za troškove/usluge - maksimalno do 10% ukupnih prihvatljivih troškova (obavezno se veže uz barem jednu osnovnu projektnu aktivnost):
- sufinanciranje troškova: komunalne naknade za poslovni prostor, spomeničke rente te naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma
- usluge čuvanja djece (trošak dječjeg vrtića i ostalih gospodarskih subjekata koji pružaju usluge čuvanja djece) te troškovi produženog boravka djece u osnovnoj školi do kraja 4. razreda.
Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je 10.000,00 kuna.
Najviši iznos potpore koji se može dodijeliti je 50.000,00 kuna.
Intenzitet potpore označava udio sredstava s kojim davatelj potpore sudjeluje u financiranju predloženog projekta i može dosegnuti do 100% ukupno prihvatljivih troškova. Prijava (Prijavni obrazac s propisanom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 1.6.2017. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Dokumentacija:
ugovor o dodjeli bespovratne potpore – ogledni primjerak
obrazac izvještaja o korištenju sredstava
izjava o potporama male vrijednosti
skupna izjava tu 2017.
izjava o potporama male vrijednosti i pravdanje potpore povezanih osoba
prijavni obrazac očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta
program
otvoreni javni poziv
izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Nepretpakirana hrana - označavanje (ugostitelji, trgovci na malo)

Pravilnik o informiranju potrošača o nepretpakiranoj hrani (NN 144/2014) obuhvaća zahtjeve kojima moraju udovoljiti subjekti u poslovanju s hranom vezano uz navođenje informacija o prisutnosti sastojaka ili pomoćnih tvari u procesu proizvodnje, koji uzrokuju alergije ili netolerancije, kao i navođenje ostalih obveznih informacija o nepretpakiranoj hrani.
Stoga je Hrvatska obrtnička komora pripremila Vodič za označavanje (deklariranje) nepretpakirane hrane koja je važna prvenstveno ugostiteljima i trgovcima na malo (pekare, slastičarne, mesnice...), odnosno onima koji prodaju ili uslužuju nepretpakiranu hranu.
Nepretpakirana hrana podrazumijeva hranu koja se stavlja na tržište u nepretpakiranom obliku ili koja se pakira na prodajnom mjestu na zahtjev potrošača ili koja je pretpakirana za izravnu prodaju ili koja se na prodajnom mjestu nudi za neposrednu konzumaciju. Primjerice, to je:
• hrana koja se poslužuje u ugostiteljskim objektima;
• hrana koja se prodaje u pekarnicama i slastičarnicama;
• hrana koja se dostavlja kućama;
• hranu koja se pakira, na istom mjestu na kojem se i prodaje, u minimalno zaštitno pakiranje, npr. kruh, peciva, naresci, kolači ili sendviči;
• pića (napitci) bez originalne ambalaže, primjerice pića koja se poslužuju natočena u čaše, šalice i sl.
U Vodiču HOK-a za označavanje nepretpakirane hrane ugrađene su i izmjene koje su se dogodile nakon izdanja Vodiča Ministarstva poljoprivrede u zakonodavnom okviru EU i RH.
U vodiču Ministarstva poljoprivrede na stranici 38. „PRILOG III. PRAKTIČNI SAVJETI ZA PRUŽANJE INFORMACIJA O ALERGENIMA" navedeni su praktični savjeti za pružanje informacija o alergenima u ugostiteljskim objektima i trgovinama na malo.
U slučaju dodatnih pitanja ili nejasnoća, slobodno se možete obratiti Savjetodavnoj službi HOK-a na broj telefona 072 000 026 ili u Odjel za organizaciju rada cehova HOK-a.
HOK - Vodič za označavanje nepretpakirane hrane
Ministarstvo poljoprivrede - Vodič o informiranju potrošača o nepretpakiranoj hrani
Podsjetnik - „Paušalisti“ od 1. srpnja 2017. izdaju račune putem naplatnih uređaja

Odredbom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, broj 115/16), koja stupa na snagu 1. srpnja 2017. godine, brisan je pojam „mali obveznik fiskalizacije“.
Slijedom navedenog, porezni obveznici koji trenutno provode fiskalizaciju putem uvezane knjige računa, dužni su od 1. srpnja 2017. godine postupak fiskalizacije izdavanja računa provoditi putem elektroničkih naplatnih uređaja sukladno članku 16. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, br. 133/12 i 115/16). Isto podrazumijeva da su putem uspostavljene Internet veze dužni svaki račun, koji se naplaćuje sredstvima koja se prema navedenom Zakonu smatraju gotovinom, dostaviti Ministarstvu financija, Poreznoj upravi na ovjeru.
Dakle, i postojeći obveznici fiskalizacije koji porez na dohodak od samostalne djelatnosti plaćaju paušalno, moraju se prilagoditi postupku fiskalizacije izdavanja računa na način da račune izdaju putem elektroničkih naplatnih uređaja.
Napominjemo kako su od 1. srpnja 2017. godine svi obveznici fiskalizacije dužni dostaviti podatke o poslovnim prostorima i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja elektroničkim putem korištenjem elektroničkog servisa Porezne uprave e-Porezna (članak 19. i 19.a Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom).
Obveznik fiskalizacije koji je podatke o poslovnim prostorima dostavio putem XML poruke, dužan je, putem servisa e-Porezna, iste potvrditi do 31. srpnja 2017. godine te dostaviti podatak o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Obveznici fiskalizacije koji od 1. srpnja 2017. godine počinju izdavati račune putem elektroničkih naplatnih uređaja dužni su prije slanja prvog računa, također putem servisa e-Porezna dostaviti podatke o poslovnim prostorima i proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Svi ostali obveznici fiskalizacije koji nisu korisnici e-Porezne, navedene podatke dostavljaju putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave, također prije slanja prvog računa na ovjeru.
Uvezana knjiga računa, koja se ovjerava u Poreznoj upravi može se i dalje koristiti samo u slučaju kvara naplatnog uređaja odnosno nemogućnosti uspostave Internet veze s Poreznom upravom.
U slučaju bilo kakvih nedoumica i nejasnoća porezni obveznici mogu se obratiti u nadležnu ispostavu Porezne uprave prema svom prebivalištu/uobičajenom boravištu.
Sporazum o suradnji Obrtničke komore Šibensko-kninske županije i Visoke škole za ekonomiju, poduzetn

U Šibeniku je 09.6.2017. godine potpisan Sporazum o suradnji Obrtničke komore Šibensko-kninske županije i Visoke škole za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje "Nikola Šubić Zrinski", kojim je definirana buduća suradnja dviju institucija.
Joso Smolić, predsjednik Komore, istaknuo je važnost obrazovanja i predanost sustava Hrvatske obrtničke komore izgradnji i poboljšanju obrazovnog sustava. S obzirom da "Nikola Šubić Zrinski" omogućava studiranje nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja, J. Smolić izrazio je uvjerenje kako će potpisani sporazum učiniti strukovna zanimanja atraktivnijima, te pomoći ravnomjernijem upisu učenika u strukovna obrazovanja.
Dekan Visoke škole dr. sc. Ivan Katavić predstavio je način na koji učenici, po završenom trogodišnjem obrazovanju, mogu upisati stručni dodiplomski studij "Ekonomija poduzetništva" i "Globalna logistika". Istaknuto je kako je Škola partner u programu Hrvatske obrtničke komore "HOK ZNA", kojim se obrtnicima osigurava 10% popusta u upisu studija.
Temeljem sporazuma o obrazovnoj, stručnoj, tehničkoj i znanstveno-istraživačkoj suradnji s Hrvatskom obrtničkom komorom i Ministarstvom poduzetništva i obrta, Visoka škola Nikola Šubić Zrinski ističe se i kao donator nagrade 'Šegrt Hlapić' koja znači stimuliranje mladih da ostaju kao poslovni subjekti u svojim mjestima.
Za sve kandidate koji tek završavaju ili su ranije završili trogodišnje srednjoškolsko obrazovanje također omogućavamo upis na studij uz posebno dizajniran predprogram kreiran temeljem suradnje s Hrvatskom obrtničkom komorom.
Više informacija možete naći na web stranici www.zrinski.org, a detaljnije informacije možete zatražiti mailom na nikola@zrinski.org ili telefonom na 01/3647 099 i 099/21 23 276 te u Obrtničkoj komori Šibensko-kninske županije na mail ok.sibenik@hok.hr ili na telefon 022 311 715 i 311 716.
Veleposlanica Republike Makedonije u službenom posjetu Šibeniku

Veleposlanica Republike Makedonije u Republici Hrvatskoj Nj. E. Daniela Karagjozoska jučer je bila u svom prvom službenom posjetu Šibeniku. U Gradskoj upravi primili su je zamjenik gradonačelnika Nikica Penđer, predsjednik Gradskog vijeća Ivica Poljičak i zamjenik župana Zoran Smolić.
U sklopu svog službenog posjeta veleposlanica Karagjozoska sastala se u Uredu gradonačelnika i sa šibenskim gospodarstvenicima – obrtnicima i poduzetnicima, kojima je predstavila kretanja u gospodarstvu Makedonije. Također je navela i konkretne prijedloge poboljšanja suradnje Republike Makedonije i Republike Hrvatske, odnosno grada Šibenika. Istakla je da je obostrano predstavljanje hrvatskih i makedonskih poduzetnika na forumima i sajmovima dobar model povezivanja i otvaranja međusobne suradnje. Niz hrvatskih robnih marki, posebno u prehrambenoj industriji je kontinuirano prisutan na makedonskom tržištu, bez obzira na cjenovno povoljniju konkurenciju. Makedonci su zainteresirani za Jadransko more kao primarnu turističku destinaciju, no problem predstavlja loša cestovna prometna povezanost i skupe zračne linije.
Na sastanku su, među ostalima, sudjelovali i Joso Smolić, predsjednik Obrtničke komore Šibensko – kninske županije, predsjednik HGK – Županijske komore Šibenik Ivan Soža, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik Ante Radić, predsjednik Ceha za ribarstvo i akvakulturu Dušan Prelević, predsjednik Ceha prijevoznika Mario Pražen i predsjednik Ceha proizvodnog obrta Ljazer Čivljak.
Obrtnici i poduzetnici su sastanak ocijenili vrlo konstruktivnim uz prijedlog uspostavljanja poslovne suradnje Obrtničke komore Šibensko- kninske županije s jednom od sličnih asocijacija u Makedoniji, što bi omogućilo direktne kontakte i uspostavljanje međusobne suradnje.
7. gastro izložba u Garešnici

Udruženje obrtnika Šibenik, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika uspješno se predstavio na 7. gastro izložbi u Garešnici koja se održala 06. svibnja 2016. godine.
Ova gastro manifestacija najveća je obrtnička priredba u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, gdje se već sedmu godinu zaredom čuva tradicija hrvatske gastronomije.
Priredbu je organiziralo Udruženje obrtnika Garešnica zajedno s Gradom Garešnicom pod pokroviteljstvom Bjelovarsko-bilogorske županije, Obrtničke komore Bjelovar i Hrvatske obrtničke komore.
Naši ugostitelji su plijenili pozornost pripremajući autohtone dalmatinske specijalitete.

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.