Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Svečano obilježena 55. obljetnica obnove rada Udruženja obrtnika Šibenik
U Kongresnom centru Amadria Park Solaris, 21. rujna 2024. godine održana je svečana proslava povodom 55. obljetnice obnove uspješnog rada Udruženja obrtnika Šibenik.
Uz domaćina Josu Smolića, predsjednika Udruženja obrtnika Šibenik, na svečanosti su bili i Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, šibenski gradonačelnik Željko Burić te župan Marko Jelić, Robert Blažinović, ravnatelj Uprave za poduzetništvo i obrt i izaslanik predsjednika Vlade Andreja Plenkovića te Branka Juričev-Martinčev, saborska zastupnica i izaslanica predsjednika Hrvatskog sabora Gordana Jandrokovića.
Predsjednik Joso Smolić u svom govoru istakao je da broj obrtnika šibenskog udruženja u kontinuitetu raste te danas broji 2400 obrtnika. Isto tako, naglasio je da udruženje ustrajno i uspješno komunicira potrebe i zahtjeve obrtnika sa svim relevantnim institucijama na svim razinama. Podsjetio je da su šibenski obrtnici ostavili neizbrisiv trag u povijesti hrvatskog obrtništva te je istaknuo neke od najznačajnijih: nastup naših obrtnika na 1. Dalmatinskoj poljodjelno-obrtničkoj izložbi u Skradinu 1875. godine, na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. godine, proizvodi iz radionice Ane Matavulj dobili visoke nagrade i 1937. na istoj izložbi srebrnom medaljom nagrađeni su zlarinski koraljari. Da je obrtništvo prisutno u svim sferama života, iznio je interesantan podatak iz 1936. godine, kad su šibenski sportaši prvi put nastupili na olimpijskim igrama u Berlinu. Nastupili su veslači osmerca šibenske „Krke“. Među njima bila su četiri obrtnika i to: Ćiro Ban i Vice Jurišić – postolari, Ante Krnčević – soboslikar i Stipe Krnčević – prijevoznik.
Najznačajniji događaj svečanosti je bilo uručenje zasluženih priznanja i plaketa obrtima koji neprekidno rade više od 40 i 50 godina, odnosno obiteljskim obrtima koji su iz ruku svojih djedova i baka, očeva i majki preuzela unuci i djeca.
Priznanja za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 40 i više godina rada obrta primili su:
1. Ugostiteljski obrt LANTERNA, Rogoznica, Izidor Lovrić, 40 godina rada obrta
2. MESNICE MILETIĆ, Šibenik, Zoran Miletić, 41 godina rada obrta
3. KOBRA Obrt za usluge iskopa i prijevoza vode i rasutog tereta, Rogoznica, Joško Karabatić, 41 godina rada obrta
4. AUTOPRIJEVOZNIK MIRKO KRNIĆ, Šibenik, Krešimir Krnić, 41 godina rada obrta
5. PROFESIONALNI RIBAR - ROMANO PRELEVIĆ, obrt za ribarstvo, Šibenik, Romano Prelević, 43 godine rada obrta
6. ZLATARNA BISAKU, Primošten, Jak Bisaku, 43 godine rada obrta
7. Brodoprijevoznik Albino Biberica, Taksi prijevoz na vodi, Zlarin, Antoni Biberica, 43 godine rada obrta
8. URAR MARIO LJUBIĆ, Urarski obrt, Šibenik, Mario Ljubić, 44 godine rada obrta
9. PARKETAR BOŽO PULIĆ, Šibenik, Danka Klisović, 47 godina rada obrta
10. AVANTI Obrt za ugostiteljstvo i pranje automobila, Grebaštica, Goran Peran, 48 godina rada obrta
11. GOLD BISAKU obrt za trgovinu i zlatarske usluge, Šibenik, Rikard Bisaku, 48 godina rada obrta
Plaketu ZLATNI BAGATIN za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 50 i više godina rada obrta primili su:
1. EXCLUSIVE CENTAR BOŽO PAIĆ urarsko-zlatarski i trgovački obrt, Šibenik, Božo Paić, 50 godina rada obrta
2. ZLATARNA PRIMOŠTEN "obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost i trgovinu, Primošten, Kolj Bisaku, 50 godina rada obrta
3. EURO GOLD SILBER Zanatsko trgovački obrt, Primošten, Anton Shkreli, 52 godine rada obrta
4. DOMDJONI, Zlatarsko-filigranski i trgovački obrt, Šibenik, Avgustin Domdjoni, 52 godine rada obrta
5. ZLATAR FILIGRAN ANTON BATALJAKU Obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost, Šibenik, Anton Bataljaku, 54 godine rada obrta
6. Ugostiteljski obrt PANOVA, Bilice, Ivana Mikulandra, 55 godina rada obrta
7. STOLARIJA RUDI stolarski obrt, Šibenik, Tatjana Ninić, 55 godina rada obrta
8. ZLATARNA SIMON ČIVLJAK, Šibenik, Violeta Čivljak, 59 godina rada obrta
Za izniman doprinos razvoju obrtništva i obrtničkih institucija, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil uručio je Povelju Hrvatske obrtničke komore Josi Smoliću predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik i potporedsjedniku Hrvatske obrtničke komore.
Na ovoj značajnoj obljetnici predsjednici Udruženja obrtnika Šibenik i Udruženja obrtnika grada Zagreba, Joso Smolić i Ivica Zanetti potpisali su u ime svojih udruženja Povelju prijateljstva. U duhu očuvanja obrtničke tradicije, s našim prijateljima iz Zagreba posjetili smo Hrvatski centar koralja Zlarin.
Otvoreni javni poziv za Program “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo” za 2024. godinu
Ministarstvo gospodarstva objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu.
Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva.
Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.
Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2023. i 2024. godine s osnove:
• stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
• stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
• polaganja naučničkog ispita
• stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
• ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.
Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu gospodarstva neposredno ili putem pošte isključivo od 15.07. - 08.11.2024. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 08.11.2024. godine.
Program „Cjeloživotno obrazovanja za obrtništvo“
Otvoreni javni poziv "Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo"
Prijavni obrazac COOG/2024 za gospodarske subjekte
Prijavni obrazac COOF/2024 za fizičke osobe
Skupna izjava COO/2024
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Besplatne edukacije Agencije za zaštitu osobnih podataka i web alatu Olivia
Agencija za zaštitu osobnih podataka od rujna 2022. provodi EU projekt ARC2 s ciljem pružanja potpore prvenstveno obrtnicima, mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Iako je projekt prvenstveno namijenjen ovoj ciljanoj skupini, aktivnosti koje provodimo u ARC2 projektu i web alat Olivia mogu biti korisni svim organizacijama koje obrađuju osobne podatke, odnosno svim voditeljima i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora.
Glavni rezultat ovog projekta je web alat Olivia koji sadrži 15 GDPR tečaja, teorijske i praktične module koji vam mogu pomoći u razumijevanju vaših obveza iz GDPR-a te u izradi osnovnih akata kojima ćete moći dokazati da ste usklađeni s GDPR-om.
Olivia je ujedno i izvrstan alat za podizanje razine svijesti o zaštiti osobnih podataka unutar organizacije jer sadrži testove znanja, putem kojih zaposlenici mogu testirati svoje znanje i ukoliko imaju najmanje 80% točnih odgovora Olivia generira potvrdu o uspješno položenom modulu. Podsjećamo da je jedna od najvažnijih organizacijskih mjera za zaštitu osobnih podataka upravo redovito educiranje zaposlenika i podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka.
Pozivamo vas sve da se registrirate i isprobate sadržaje koje nudi web alat Olivia: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr
Napominjemo da je Olivia još uvijek u izradi te će u potpunosti biti funkcionalna krajem kolovoza, kad i završava projekt ARC2.
Kako bismo vam olakšali razumijevanje pojedinih obveza iz GDPR-a, uz web alat Olivia, organiziramo za vas tematskeh webinare u trajanju sat vremena tijekom kojih ćete moći postavljati svoja pitanja vezano za temu webinara, a predavač će na konkretnom primjeru iz prakse objašnjavati kako primjerice izraditi politiku privatnosti/izjavu o obradi osobnih podataka koja sadrži sve potrebne elemente iz članaka 12.-14. Opće uredbe o zaštiti podataka te na jasan i transparetan način informira ispitanika kako, zašto i u koje svrhe se obrađuju njegovi osobni podaci.
Raspored webinara i poveznice za registraciju:
1. “Politika privatnosti”, 1.7.2024., link za registraciju: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_ZPN4omseSWqxFgPH-EAa1A
2. “Evidencije aktivnosti obrade”, 3.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_1LXXSzkLQQ-EhkLE9kPCFg
3. “Pravne osnove za obradu osobnih podataka”, 5.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_cUOp3v08TOy3cY8R7Kd3dA
4. “Prava ispitanika”, 10.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_SLr5ajgGTEuEc84OR_eMnw
5. “Načela obrade osobnih podataka”, 22.8.2024., https://us02web.zoom.us/j/89755373014?pwd=HTFqKxqy4NCPAb716rf0hluWidPaaR.1
6. "Organizacijske i tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", 26.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcqdu6oqj4pHdbQm6H2G0AeknwDdt9QUKJx
7. "Odnos između voditelja i izvršitelja obrade", 28.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUldOuuqjspE9LkOURtyUSt5VLsVG5aF5T6
8. “Službenik za zaštitu podataka”, 10.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/86017437773?pwd=VoHicfZLS5fjk8wMh85MWxujdL7INW.1
9. "Obrada osobnih podataka putem kolačića", 16.9.2024. https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZAvfuysrjkpHdO4ImpYcPLzwB77LxddnyoJ
10. "Obrada osobnih podataka putem videonadzora", 24.9.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwuce2sqDktH9Gl_e8-hsTZ18bLtdIXYlsC
11. “Povrede osobnih podataka”, 30.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/83304195706?pwd=mrxp7sH9p4cFKquNSUbb8Aln1kBvem.1
12. “Transferi osobnih podataka u treće zemlje”, 2.10.2024., https://us02web.zoom.us/j/88327000962?pwd=V9GD77f5xzcrwpzKz22aRRpcwWWo0Z.1
Za sve dodatne informacije vezano za AZOP edukativne aktivnosti i web alat Olivia slobodno uputite upit na e-mail adresu: iva.kratzl@azop.hr.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena nagrada – Grb Šibensko-kninske županije
Na Svečanoj sjednici Skupštine Šibensko-kninske županije koje je održana 24. svibnja 2024. godine u Šibeniku, dodijeljene su nagrade i priznanja povodom Dana Županije. Među gostima su bili izaslanica predsjednika RH Zorana Milanovića, Željko Burić, izaslanik Vlade RH te župan Koprivničko-križevački Darko Koren.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena je nagrada – Grb Šibensko-kninske županije zbog iznimnog doprinosa u razvoju obrtništva i poduzetništva kao i organiziranja niza manifestacija kojima se promovira Šibensko-kninska županija u RH i inozemstvu.
Nagradu su uručili predsjednik Skupštine i župan Šibensko-kninske županije.
Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Naplata zahoda za goste u ugostiteljskim objektima
Ministarstvo turizma - Samostalni sektor turističke inspekcije, dostavilo je pojašnjenje vezano za naplatu zahoda u ugostiteljskim objektima.
S obzirom na predstojeću turističku sezonu u kojoj će turistički inspektori Ministarstva turizma u suradnji s djelatnicima Ministarstva financija - Carinske uprave obavljati pojačane inspekcijske nadzore u ugostiteljskim objektima uz važnije prometnice, a zbog učestalih pritužbi gostiju na urednost i čistoću zahoda za goste, kao i da im se u nekim ugostiteljskim objektima naplaćuje korištenje zahoda za goste, a u cilju zajedničke suradnje, Ministarstvo turizma - Samostalni sektor turističke inspekcije navodi:
Odredbama članka 46. do 51. Pravilnika o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina"Restorani", "Barovi", "Catering objekti" i "Objekti jednostavnih usluga" (NN 82/07, · 82/09, . 75/12, 69/13. i 150/14.· u daljnjem tekstu: Pravilnik), propisani su opći minimalni uvjeti glede zahoda za goste u ugostiteljskim objektima, koje turistički inspektori kontroliraju u inspekcijskim nadzorima.
Stoga, ukoliko ugostiteljski objekt koji posluje u određenoj vrsti. mora imati zahod za goste, i isti je obuhvaćen rješenjem o minimalnim uvjetima nadležnog ureda (npr. vrsta restoran, caffe bar i dr.), tada ugostitelj gostima tog ugostiteljskog objekta ne smije naplaćivati korištenje zahoda, jer bez navedenog zahoda ugostitelj ne bi mogao poslovati u toj vrsti, odnosno ne bi mogao ni ispunjavati minimalne uvjete.
Iz Ministarstva napominju, da ukoliko turistički inspektor u inspekcijskom nadzoru ugostiteljskog objekta utvrdi da je gostu koji je konzumirao ugostiteljske usluge u tome objektu naplaćeno korištenje zahoda za goste, a koji je obuhvaćen rješenjem o ispunjavanju minimalnih uvjeta sukladno Pravilniku, turistički inspektor će u tom slučaju poduzeti propisane mjere prema ugostitelju.
Međutim, s obzirom da u ugostiteljske objekte, posebno uz važnije prometnice, često svraćaju i turisti koji nisu gosti ugostiteljskog objekta i ne žele konzumirati ugostiteljske usluge, već žele samo koristiti zahod za goste, mnogi ugostitelji naplaćuju korištenje zahoda takvim turistima.
Ukoliko ugostitelji žele naplaćivati korištenje zahoda za goste turistima koji nisu gosti tog ugostiteljskog objekta, tada ugostitelji moraju biti registrirani za "Razred - 96.09. Ostale osobne uslužne djelatnosti d.n." prema Odluci o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NN 58/07. i 72/07.) - Područje S - Ostale uslužne djelatnosti", i izdavati račune za korištenje zahoda sukladno poreznim propisima, jer u suprotnom podliježu mjerama propisanim Zakonom o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti (NN 61/11.), a koji kontroliraju djelatnici Carinske uprave Ministarstva financija.
Izmjene i dopune Pravilnika o potporama za preradu proizvoda ribarstva i akvakulture
U okviru provedbe Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo RH za programsko razdoblje 2014-2020., a na temelju članka 59. stavka 2. Zakona o morskom ribarstvu (NN 81/2013, 14/2014 i 152/2014), ministar poljoprivrede donio je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o dodjeli potpore u okviru Mjere IV-4 „Prerada proizvoda ribarstva i akvakulture“ (NN 24/16).
U Pravilniku o uvjetima kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere IV.4. »Prerada proizvoda ribarstva i akvakulture« (»Narodne novine«, broj 107/2015 i 129/2015), u članku 6. stavku 4. riječi:
»30. studenoga 2016. godine« zamjenjuju se riječima: »31. srpnja 2017. godine«.
U članku 24. stavku 2. nakon alineje 4. dodaje se nova alineja 5. koja glasi:
»– članka 20. stavka 1. točke a) Odluka o isplati.«.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 19.03.2016.
Izmjene i dopune Pravilnika o potporama za ribarstvo i akvakulturu
U okviru provedbe Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo RH za programsko razdoblje 2014-2020., a na temelju članka 59. stavka 2. Zakona o morskom ribarstvu (NN 81/2013, 14/2014 i 152/2014), ministar poljoprivrede donio je Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere iv.3. "stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture".
U Pravilniku o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere IV.3. »Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture« (»Narodne novine«, broj 107/2015, 129/2015 i 12/2016), u članku 5. stavku 6. riječi:
»30. studenoga 2016. godine« zamjenjuju se riječima: »31. siječnja 2017. godine«.
U članku 23. stavku 2. nakon alineje 4. dodaje se nova alineja 5. koja glasi:
»– članka 19. stavka 1. točke a) Odluka o isplati.«.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 19.03.2016.
Novi ispitni rok za pogrebnike 3. travnja
Novi ispitni rok za stručno osposobljavanje za zanimanje pogrebnik održat će se u nedjelju, 3. travnja 2016. u Zagrebu (Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/I).
Prijave za ispit primaju se do 21. ožujka 2016. godine.
Detaljne informacije o ispitu, prijavama i literaturi na LINKU.
Hrvatski prijevoznici nekonkurentni kolegama iz susjednih zemalja
Prijevozništvo je opterećeno problemima koji su zajednički svim obrtima, a to su visoki troškovi poslovanja, razne administrativne prepreke, nemogućnost naplate potraživanja, česte izmjene zakona i propisa, blokade i ovrhe, nelojalna konkurencija, nedostatni izvori financiranja, ali i specifični problemi struke, istaknuo je predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK) Dragutin Ranogajec, otvarajući danas 8. susret prijevoznika u Vinkovcima.
Svima nama obrtnicima, rekao je Ranogajec, potreban je poticajni zakonodavni okvir, porezni zakoni koji se neće mijenjati barem pet godina, uklanjanje barijera u poslovanju, kao i mladi obrazovani kadar. Kako bi se zaustavili negativni trendovi u obrtništvu, država mora staviti obrtništvo u fokus gospodarske politike, smanjiti birokraciju, pojednostaviti zakonodavni okvir i stvoriti poticajno poslovno okruženje za rast i otvaranje novih radnih mjesta.
Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo naglasio je kako veliki broj hrvatskih prijevoznika trenutno posluje s negativnom ili minimalnom profitabilnošću. Također, naveo je, zabrinjava i sve veći ukupni udio stranih prijevoznika u prijevozu roba cestom koji prema nekim procjenama sudjeluju i u izvozu i u uvozu sa oko 40% od ukupnog prijevoza.
„Gledajući dvije godine unatrag, određeni pozitivni pomaci u ovoj djelatnosti su se dogodili, a u velikom je dijelu to rezultat suradnje Ceha prijevoznika s resornim ministarstvom i ostalim relevantnim institucijama. No, ostalo je još neriješenih problema, od kojih je najznačajniji generalna nekonkurentnost domaćih prijevoznika u odnosu na prijevoznike iz susjednih zemalja.“, zaključio je Bajlo.
Ante Nevešćanin iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, pokrovitelja ovogodišnjeg skupa, rekao je kako je članstvo u EU, što se tiče obavljanja prijevozničke djelatnosti donijelo niz prednosti, posebice u obavljanju cestovnog prijevoza tereta. No, dobili smo neke druge probleme, kao što su nedostatak vozača teretnih vozila i autobusa, uvedena su pravila minimalnih plaća u Njemačkoj i obveza popunjavanja dodatnih obrazaca koji otežavaju obavljanje djelatnosti cestovnog prijevoza….
Mr. Milan Barišić iz Službe sigurnosti cestovnog prometa Ravnateljstva policije, naveo je da je tijekom 2015. godine sigurnost prometa na cestama bila lošija nego u 2014. godini. Zabilježeno je 32.000 prometnih nesreća, u kojima je poginulo 348 osoba, što je 13% više nego godinu ranije. U strukturi sudionika nesreća, teretna vozila čine 6%, autobusi 3%, a poginulo je 10 vozača kamiona.
Temeljem rasprave i izlaganja, Ceh prijevoznika usvojio je zaključke, koji će biti upućeni nadležnim institucijama:
1. Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore pozdravlja spremnost Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture za češćom organizacijom operativnih sastanaka između predstavnika prijevoznika i predstavnika MPPI. HOK će kroz operativne sastanke s ministarstvom raditi na rješavanju problematike prijevozništva definirane i na zaključcima s ovoga susreta.
2. Tražimo žurno ratificiranje „druge“ CMR konvencije donesene Protokolom o izmjeni CMR-a 197 koji je stupio na snagu 1980. godine. Prema saznanjima da je zakonska osnova za potpisivanje sporazuma već u pripremi od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Ministarstva unutarnjih poslova, tražit ćemo da se ista čim prije provede.
3. Ceh prijevoznika HOK-a inzistira da se temeljem nove EU Direktive o tehničkim pregledima vozila (45) izmjeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama tj. da se podzakonskim aktom ukinu preventivni tehnički pregledi vozila i obveza homologacije novih i rabljenih vozila proizvedenih i kupljenih u EU.
4. Još uvijek nije riješen problem pretovara vozila. Ustrajemo na zahtjevu da se temeljem članka 154. Zakona o sigurnosti prometa na cestama riješi na način jednake raspodjele odgovornosti kod pretovara vozila između prijevoznika i utovaritelja tereta.
5. Ceh prijevoznika traži da se RTV pristojba plaća po paušalnom iznosu za sva vozila na godišnjoj razini.
6. S obzirom da nove vozačke dozvole ne omogućavaju vlasnicima obrta uvid u moguće zabrane prometovanja za pojedine kategorije od strane vozača, tražimo da MUP obavijesti vlasnika obrta i tvrtke ukoliko je nad njegovim zaposlenikom takva mjera provedena.
7. Strani prijevoznici koji prometuju kroz RH dužni su se registrirati i plaćati PDV za prijevoz obavljen na području RH. Tražimo sustavne i češće kontrole stranih prijevoznika prilikom ulaska u RH i na cestama RH.
8. Tražimo da se ukine obveza za zapošljavanje pratitelja na turističkim izletničkim brodovima.
9. Shuttle prijevoz i povremeni prijevoz putnika nužno je jasnije definirati Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. Način prijevoza putnika putem Uber aplikacije, a na temelju postojeće zakonske regulative ilegalan i kao takvog treba ga sankcionirati.
10. Tražimo veće i kvalitetnije poticaje za prekvalifikaciju profesionalnih vozača i lakši ulaz mladih na ovaj segment tržišta rada. Ukoliko ove mjere ne donesu željene rezultate, tražimo veće kvote za zapošljavanje stranih radnika u prijevozu (profesionalni vozači).
Ostvarivanje popusta na opskrbu električnom energijom pri HEP Opskrbi
Hrvatska obrtnička komora i HEP Opskrba d.o.o. sklopile su sporazum u projektu Zajednička nabava HOK-ZNA. Tim je sporazumom omogućen dodatni popust članovima Hrvatske obrtničke komore na opskrbu električnom energijom.
Da bi član ostvario popust, potrebno je dostaviti HEP Opskrbi:
- potpisani Ugovor o opskrbi krajnjeg kupca
- potvrdu o podmirenom komorskom doprinosu
Ugovor o opskrbi krajnjeg kupca HEP Opskrba će članu dostaviti poštom na kućnu adresu.
Potvrdu o podmirenom komorskom doprinosu član HOK-a može dobiti u svome matičnom udruženju obrtnika ili u područnoj obrtničkoj komori.
Ispit za “upravitelje prijevoza“ 9. travnja
Obavještavamo Vas da će se sljedeći Ispitni rok za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza “Upravitelj prijevoza“ održati u subotu 9. travnja 2016.g. u Zagrebu. Ovisno o intenzitetu prijave, postoji mogućnost održavanja ispitnog roka i u nedjelju, 10. travnja 2016.
Prijava za ispit mora biti poslana najkasnije 15 dana prije određenog ispitnog roka, tj. do 25. ožujka 2016.g.
Povjerenstvo je dužno uputiti polaznicima pisani dopis za pristupanje ispitu najkasnije 7 dana prije početka ispita.
Za pripremu kandidata za polaganje ispita o stručnoj osposobljenost koriste se:
Katalog pitanja , izdanje prosinac 2013.
Katalog pitanja i odgovora, izdanje prosinac 2013.
Katalog pitanja, i sva potrebna dokumentacija može se preuzeti sa web stranice HOK-a (https://www.hok.hr/cro/cehovi/ispit_za_javni_cestovni_prijevoz).
Katalog pitanja i odgovora moguće je naručiti iz HOK-a uz naknadu u iznosu od 100,00 kuna (na istoj uplatnici kojom se uplaćuje naknada za polaganje ispita treba upisati iznos od 1.600,00 kuna - i Katalog pitanja i odgovora će biti poslan na adresu poštom).