

Uskršnji doručak: Više od 20 godina tradicije, zajedništva i blagdanskog duha
Udruženje obrtnika Šibenik i ove godine s ponosom nastavlja više od dva desetljeća dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka, koji će se 2025. godine održati na tri lokacije – u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu. Manifestacija koja je tijekom godina prerasla u neizostavni dio uskršnjih blagdana u Šibensko-kninskoj županiji još jednom okuplja obrtnike, lokalne vlasti i turističke zajednice u cilju očuvanja običaja i zajedničkog slavlja Uskrsa.
Udruženje obrtnika Šibenik nastavlja svoju dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka. Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik je jedan od glavnih inicijatora prvog Uskršnjeg doručka još davne 2004. godine.
- Ostajemo vjerni osnovnoj ideji koju smo imali prije 20 godina kada smo u Udruženju obrtnika Šibenik osmislili i pokrenuli ovu sad već tradicionalnu manifestaciju – željeli smo pripremiti i pokazati naše običaje blagovanja za Uskrs. To ćemo učiniti i ove godine, ne samo u Šibeniku već i u Skradinu i Rogoznici. Tijekom proteklih godina u organiziranju Uskršnjeg doručka priključili su se Grad Šibenik i Grad Skradin, Općina Rogoznica i turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice jer su prepoznali vrijednost ove manifestacije – poručuje Joso Smolić.
Tradicionalne delicije za sve generacije
U Šibeniku Uskršnji doručak održat će se, već tradicionalno, na Uskrsni ponedjeljak, 21. travnja na Trgu Pavla Šubića 1 s početkom u 11 sati. Posjetitelji će moći uživati u nezaobilaznim blagdanskim delicijama – velikoj fritaji od 5.000 jaja sa šparogama, kuhanoj šunki i mirisnim uskršnjim pogačama koje će se dijeliti građanima i gostima.
U Rogoznici na središnjoj rivi na Uskrs, 20. travnja od 11 sati, rogoznički ugostitelji priredit će pravu malu gastronomsku feštu za svoje sugrađane i turiste, dok će u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak, Uskršnji domjenak započeti u 13 sati na Trgu Male Gospe, uz prvo pripremanje fritaje sa šparogama, čime se i ova pitoreskna općina pridružuje slavlju na osebujan način.
Zajedništvo i humanitarna nota
Ova vrijedna inicijativa Udruženja obrtnika Šibenik već godinama okuplja i brojne partnere. Grad Šibenik, Grad Skradin, Općina Rogoznica te turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice prepoznale su značaj manifestacije i ove godine pružaju punu podršku.
Dodatnu vrijednost događanju daje i humanitarna dimenzija. Naime, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije priključila se aktivnostima darivanjem uskrsnih pogača potrebitima pri Caritasu župe sv. Ante u Kninu, čime se dodatno naglašava duh solidarnosti i zajedništva.
Udruženje obrtnika Šibenik poziva sve građane i posjetitelje da im se pridruže na ovom radosnom događanju te da zajedno obilježe Uskrs u duhu tradicije, dobre hrane i zajedništva!
Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.
Ograničene cijene proizvoda u trgovinama - Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena - uputa i pojašnjenje
Ministarstvo gospodarstva dostavilo je uputu i dodatna pojašnjenja za proizvode čija je cijena ograničena u Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (,,Narodne novine", broj 17/2025).
Predmetnom odlukom propisane su najviše maloprodajne cijene za ukupno 70 proizvoda u trgovini na malo. Popis proizvoda obuhvaća uz ranijih 30 proizvoda i dodatnih 40 kategorija proizvoda. Za ranijih 30 proizvoda, trgovac je dužan odrediti cijenu do razine najviše maloprodajne cijene za sve proizvode koje ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu. Primjerice, tom su obvezom obuhvaćeni svi jogurti u čašici i bočici u rasponu od 180 g do 200 g. Izuzetak s tog popisa je toaletni papir za koji su trgovci obvezni ograničiti cijenu najmanje jedne vrste artikla toaletnog papira (u pakiranju od 10 do 16 rola), a poželjno je i više.
Za dodatnlh 40 kategorija proizvoda trgovci su obvezni odrediti maloprodajnu cijenu do razine najviše maloprodajne cijene kategorije proizvoda određene odlukom i to za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Primjerice, od svih voćnih džemova u rasponu od 660 g do 690 g koje trgovac ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu, dužan je staviti potrošačima na raspolaganje najmanje jedan artikl iz navedene kategorije, po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene utvrđene odlukom. Dakle, u slučaju da se artikl s ograničenom cijenom proda, a na prodajnom mjestu se nude za prodaju drugi artikli unutar iste kategorije proizvoda, trgovac je dužan odmah osigurati drugi artikl po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene. Drugim riječima, nije dozvoljeno da na prodajnom mjestu trgovac nudi za prodaju artikle unutar pojedine kategorije proizvoda, a da pritom nijedan artikl iz te kategorije nema ograničenu cijenu. Stoga, poželjno je da na ovaj način trgovac stavi na raspolaganje više od jednog artikla unutar iste kategorije proizvoda, a kako bi se osigurala kontinuirana dostupnost istih.
Nadalje, kako bi se osigurala pravovremena informiranost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda obuhvaćenih odlukom trgovci su obvezni:
1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji minimalno sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te ažurirani popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom.
Pozivaju se trgovci da prilikom izbora artikala za dodatnih 40 proizvoda, gdje im je ostavljena mogućnost izbora, imaju na umu da se radi o najvišoj redovnoj maloprodajnoj cijeni koja nije fiksna i koja se ne odnosi na posebne oblike prodaje (dakle, isključuje cijene prilikom akcije te drugih oblika sniženja). Također, pozivaju se trgovci da svojim potrošačima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete proizvoda.
Pojašnjenja za svaki pojedinačni proizvod možete preuzeti na linku.
Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara 2025
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore u suradnji s Gospodarskim centrom Osijek organizira događanje Majstori ljepote 2025., koji će okupiti vodeće frizere i kozmetičare te sve ljubitelje ljepote.
Ova beauty manifestacija održat će se 15. i 16 ožujka 2025. godine u Osijeku kao sastavni dio Sajma ljepote i zdravlja, a osim što će pružiti uvid u najnovije trendove, bit će prilika za natjecanja i edukacije.
U sklopu događanja održat će se Državno prvenstvo frizera i kozmetičara, stoga pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da se prijave.
Popunjenu prijavu za natjecanje i izjavu o prihvaćanju općih pravila možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 1. ožujka 2025. godine.
Sve informacije i dokumentaciju za Državno prvenstvo možete preuzeti ovdje.
Službeni Program Majstora ljepote 2025. bit će objavljen naknadno.
Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
7. gastro izložba u Garešnici

Udruženje obrtnika Šibenik, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika uspješno se predstavio na 7. gastro izložbi u Garešnici koja se održala 06. svibnja 2016. godine.
Ova gastro manifestacija najveća je obrtnička priredba u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, gdje se već sedmu godinu zaredom čuva tradicija hrvatske gastronomije.
Priredbu je organiziralo Udruženje obrtnika Garešnica zajedno s Gradom Garešnicom pod pokroviteljstvom Bjelovarsko-bilogorske županije, Obrtničke komore Bjelovar i Hrvatske obrtničke komore.
Naši ugostitelji su plijenili pozornost pripremajući autohtone dalmatinske specijalitete.
Ministar Darko Horvat u radnom posjetu Šibensko-kninskoj županiji

Šibenskim obrtnicima i poduzetnicima predstavljene mjere i programi poticanja poduzetništva i obrta
Ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat u sklopu radnog posjeta Šibensko-kninskoj županiji sastao se 10. svibnja 2016. godine u Uredu župana za zamjenikom župana Tomislavom Vrdoljakom koji ga je sa stanjem u gospodarstvu na području županije kao i sa programima sufinanciranja i kreditiranjima poduzetnika koje Županija provodi samostalno i/ili u suradnji s ministarstvima.
Uz zamjenika župana Vrdoljaka, sastanku su prisustvovali saborska zastupnica Sandra Jakelić, gradonačelnik Šibenika Željko Burić, gradonačelnik Skradina Nediljko Dujić, gradonačelnica Vodica Branka Juričev Martinčev, predsjednik Obrtničke komore Šibensko-kninske županije Joso Smolić i predsjednik HGK Županijske komore Šibenik Ivan Soža. Čelni ljudi gradova i institucija upoznali su ministra sa ključnim problemima na svom području. Najviše se razgovaralo o gospodarskoj zoni Podi, stavljanju prostora TEF-a u gospodarsku funkciju, prostoru ex. vojarne Kruščica u Rogoznici te izgradnji i adaptaciji zgrade Revije sa željom da se neki procesi ubrzaju.
Ministar je najavio i radikalan zaokret u financiranju poduzetnika: "Poduzetnički impuls, sustav potpora kako se do sada zvao, dobiva jedan drugi izvor. Poduzetnici više sredstva neće dobivati iz državnog proračuna, već će se svi poduzetnički zahtjevi preusmjeravati prema strukturnim fondovima EU. Modalitet na kojem inzistira ova Vlada je što manje deficita u državnom proračunu.", rekao je ministar Horvat.
Nakon sastanka u Uredu župana, ministar Darko Horvat i njegova pomoćnica Ana Mandac u multimedijalnoj dvorani gradske knjižnice "Juraj Šižgorić" predstavili su obrtnicima i poduzetnicima Šibensko-kninske županije mjere i programe poticanja obrtništva i poduzetništva koje ministarstvo provodi u ovoj godini.
Rekordan broj izlagača na 8. sajmu agroturizma Šibensko-kninske županije

ŠIBENIK – SKRADIN- Gotovo 200 izlagača iz cijele Hrvatske i susjedne nam Slovenije predstavili su svoje proizvode na 8. sajmu agroturizma Šibensko-kninske županije, koji se održao ovog vikenda u Skradinu u organizaciji Šibensko-kninske županije. Suorganizatori sajma su Grad Skradin, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, HGK – Županijska komora Šibenik i Županijska turistička zajednica.
Saborska zastupnica Josipa Rimac u svojstvu izaslanika predsjednika Sabora Željka Rainera, otvorila je ovogodišnji sajam. Partner Sajma bila je Krapinsko-zagorska županija koja se predstavila s 13 izlagača.
Posjetitelji su mogli uživati u velikom broju proizvoda od maslinovog ulja, likera, vina, meda, sira, pršuta, suhomesnatih proizvoda, domaćih slastica do suvenira i ostalog. Većinom su to proizvodi obrtnika, malih poduzetnika i OPG-ova.
Ceh ugostitelja pobrinuo se i ove godine da posjetitelje Sajma i izlagače počasti s tradicionalnom buzarom od šibenske pidoče.
Sajam agroturizma je prigoda za prodaju i kupnju iznimno kvalitetnih proizvoda proizvedenih na tradicionalan način. Župan Goran Pauk je naglasio da će Šibensko-kninska županija i dalje nastaviti pružati financijsku pomoć putem povoljnih kredita, jamstava i poticaja da se ova tradicija i dalje nastavi.
Šibenski obrtnici na „Poslovnom uzletu grada Šibenika“

Grad Šibenik i Šibensko-kninska županija bili su , u petak 25. ožujka, domaćini „Poslovnog uzleta 2016“, projekta Poslovnog dnevnika kojem je partner i Hrvatska obrtnička komora.
U sklopu navedenog projekta održan je i Festival poduzetništva, obrta i OPG-a pod nazivom „Moja poduzetna Hrvatska“, čijoj su realizaciji pridonijeli Obrtnička komora Šibensko-kninske županije i Udruženje obrtnika Šibenik. Na prekrasnom trgu između katedrale sv. Jakova i Gradske vijećnice, predstavila su se 34 izlagača od kojih je bilo 20 obrtnika.
Festival je imao i svoju gastronomsku priču. Ceh ugostitelja Udruženja obrtnika Šibenik je zajedno s timom Kulinarskog studija „Majstor kuhar“ pripremio šibenske pidoče za sve izlagače i posjetitelje.
U sklopu manifestacije održane su i besplatne edukacije s ciljem podupiranja malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva. Edukacije su vodili renomirani stručnjaci koji su polaznicima prenijeli svoja znanja i iskustva iz vlastite prakse.
Naplata zahoda za goste u ugostiteljskim objektima

Ministarstvo turizma - Samostalni sektor turističke inspekcije, dostavilo je pojašnjenje vezano za naplatu zahoda u ugostiteljskim objektima.
S obzirom na predstojeću turističku sezonu u kojoj će turistički inspektori Ministarstva turizma u suradnji s djelatnicima Ministarstva financija - Carinske uprave obavljati pojačane inspekcijske nadzore u ugostiteljskim objektima uz važnije prometnice, a zbog učestalih pritužbi gostiju na urednost i čistoću zahoda za goste, kao i da im se u nekim ugostiteljskim objektima naplaćuje korištenje zahoda za goste, a u cilju zajedničke suradnje, Ministarstvo turizma - Samostalni sektor turističke inspekcije navodi:
Odredbama članka 46. do 51. Pravilnika o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina"Restorani", "Barovi", "Catering objekti" i "Objekti jednostavnih usluga" (NN 82/07, · 82/09, . 75/12, 69/13. i 150/14.· u daljnjem tekstu: Pravilnik), propisani su opći minimalni uvjeti glede zahoda za goste u ugostiteljskim objektima, koje turistički inspektori kontroliraju u inspekcijskim nadzorima.
Stoga, ukoliko ugostiteljski objekt koji posluje u određenoj vrsti. mora imati zahod za goste, i isti je obuhvaćen rješenjem o minimalnim uvjetima nadležnog ureda (npr. vrsta restoran, caffe bar i dr.), tada ugostitelj gostima tog ugostiteljskog objekta ne smije naplaćivati korištenje zahoda, jer bez navedenog zahoda ugostitelj ne bi mogao poslovati u toj vrsti, odnosno ne bi mogao ni ispunjavati minimalne uvjete.
Iz Ministarstva napominju, da ukoliko turistički inspektor u inspekcijskom nadzoru ugostiteljskog objekta utvrdi da je gostu koji je konzumirao ugostiteljske usluge u tome objektu naplaćeno korištenje zahoda za goste, a koji je obuhvaćen rješenjem o ispunjavanju minimalnih uvjeta sukladno Pravilniku, turistički inspektor će u tom slučaju poduzeti propisane mjere prema ugostitelju.
Međutim, s obzirom da u ugostiteljske objekte, posebno uz važnije prometnice, često svraćaju i turisti koji nisu gosti ugostiteljskog objekta i ne žele konzumirati ugostiteljske usluge, već žele samo koristiti zahod za goste, mnogi ugostitelji naplaćuju korištenje zahoda takvim turistima.
Ukoliko ugostitelji žele naplaćivati korištenje zahoda za goste turistima koji nisu gosti tog ugostiteljskog objekta, tada ugostitelji moraju biti registrirani za "Razred - 96.09. Ostale osobne uslužne djelatnosti d.n." prema Odluci o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NN 58/07. i 72/07.) - Područje S - Ostale uslužne djelatnosti", i izdavati račune za korištenje zahoda sukladno poreznim propisima, jer u suprotnom podliježu mjerama propisanim Zakonom o zabrani i sprječavanju obavljanja neregistrirane djelatnosti (NN 61/11.), a koji kontroliraju djelatnici Carinske uprave Ministarstva financija.
Izmjene i dopune Pravilnika o potporama za preradu proizvoda ribarstva i akvakulture

U okviru provedbe Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo RH za programsko razdoblje 2014-2020., a na temelju članka 59. stavka 2. Zakona o morskom ribarstvu (NN 81/2013, 14/2014 i 152/2014), ministar poljoprivrede donio je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o dodjeli potpore u okviru Mjere IV-4 „Prerada proizvoda ribarstva i akvakulture“ (NN 24/16).
U Pravilniku o uvjetima kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere IV.4. »Prerada proizvoda ribarstva i akvakulture« (»Narodne novine«, broj 107/2015 i 129/2015), u članku 6. stavku 4. riječi:
»30. studenoga 2016. godine« zamjenjuju se riječima: »31. srpnja 2017. godine«.
U članku 24. stavku 2. nakon alineje 4. dodaje se nova alineja 5. koja glasi:
»– članka 20. stavka 1. točke a) Odluka o isplati.«.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 19.03.2016.
Izmjene i dopune Pravilnika o potporama za ribarstvo i akvakulturu

U okviru provedbe Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo RH za programsko razdoblje 2014-2020., a na temelju članka 59. stavka 2. Zakona o morskom ribarstvu (NN 81/2013, 14/2014 i 152/2014), ministar poljoprivrede donio je Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere iv.3. "stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture".
U Pravilniku o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere IV.3. »Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture« (»Narodne novine«, broj 107/2015, 129/2015 i 12/2016), u članku 5. stavku 6. riječi:
»30. studenoga 2016. godine« zamjenjuju se riječima: »31. siječnja 2017. godine«.
U članku 23. stavku 2. nakon alineje 4. dodaje se nova alineja 5. koja glasi:
»– članka 19. stavka 1. točke a) Odluka o isplati.«.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 19.03.2016.
Novi ispitni rok za pogrebnike 3. travnja
Novi ispitni rok za stručno osposobljavanje za zanimanje pogrebnik održat će se u nedjelju, 3. travnja 2016. u Zagrebu (Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/I).
Prijave za ispit primaju se do 21. ožujka 2016. godine.
Detaljne informacije o ispitu, prijavama i literaturi na LINKU.

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.