Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Nagrada Grada Šibenika dodijeljena Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik
Na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Grada Šibenika, koja se održala 27. rujna 2024. godine a u povodu Dana grada Šibenika i sv. Mihovila, dodijeljene su nagrade i priznanja zaslužnim građanima, udrugama i ustanovama.
Nakon dodijeljene mu nagrade – Grb Šibensko-kninske županije u svibnju ove godine, Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik, dobitnik je i Nagrade Grada Šibenika za značajan doprinos u razvoju obrtništva i poduzetništva.
U nazočnosti izaslanika predsjednika Hrvatskog sabora, predsjednika Vlade Republike Hrvatske, saborskih zastupnika i ostalih mnogobrojnih gostiju, Nagradu Grada Šibenika Josi Smoliću su uručili Željko Burić, gradonačelnik grada Šibenika i Dragan Zlatović, predsjednik Gradskog vijeća grada Šibenika.
Svečano obilježena 55. obljetnica obnove rada Udruženja obrtnika Šibenik
U Kongresnom centru Amadria Park Solaris, 21. rujna 2024. godine održana je svečana proslava povodom 55. obljetnice obnove uspješnog rada Udruženja obrtnika Šibenik.
Uz domaćina Josu Smolića, predsjednika Udruženja obrtnika Šibenik, na svečanosti su bili i Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, šibenski gradonačelnik Željko Burić te župan Marko Jelić, Robert Blažinović, ravnatelj Uprave za poduzetništvo i obrt i izaslanik predsjednika Vlade Andreja Plenkovića te Branka Juričev-Martinčev, saborska zastupnica i izaslanica predsjednika Hrvatskog sabora Gordana Jandrokovića.
Predsjednik Joso Smolić u svom govoru istakao je da broj obrtnika šibenskog udruženja u kontinuitetu raste te danas broji 2400 obrtnika. Isto tako, naglasio je da udruženje ustrajno i uspješno komunicira potrebe i zahtjeve obrtnika sa svim relevantnim institucijama na svim razinama. Podsjetio je da su šibenski obrtnici ostavili neizbrisiv trag u povijesti hrvatskog obrtništva te je istaknuo neke od najznačajnijih: nastup naših obrtnika na 1. Dalmatinskoj poljodjelno-obrtničkoj izložbi u Skradinu 1875. godine, na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. godine, proizvodi iz radionice Ane Matavulj dobili visoke nagrade i 1937. na istoj izložbi srebrnom medaljom nagrađeni su zlarinski koraljari. Da je obrtništvo prisutno u svim sferama života, iznio je interesantan podatak iz 1936. godine, kad su šibenski sportaši prvi put nastupili na olimpijskim igrama u Berlinu. Nastupili su veslači osmerca šibenske „Krke“. Među njima bila su četiri obrtnika i to: Ćiro Ban i Vice Jurišić – postolari, Ante Krnčević – soboslikar i Stipe Krnčević – prijevoznik.
Najznačajniji događaj svečanosti je bilo uručenje zasluženih priznanja i plaketa obrtima koji neprekidno rade više od 40 i 50 godina, odnosno obiteljskim obrtima koji su iz ruku svojih djedova i baka, očeva i majki preuzela unuci i djeca.
Priznanja za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 40 i više godina rada obrta primili su:
1. Ugostiteljski obrt LANTERNA, Rogoznica, Izidor Lovrić, 40 godina rada obrta
2. MESNICE MILETIĆ, Šibenik, Zoran Miletić, 41 godina rada obrta
3. KOBRA Obrt za usluge iskopa i prijevoza vode i rasutog tereta, Rogoznica, Joško Karabatić, 41 godina rada obrta
4. AUTOPRIJEVOZNIK MIRKO KRNIĆ, Šibenik, Krešimir Krnić, 41 godina rada obrta
5. PROFESIONALNI RIBAR - ROMANO PRELEVIĆ, obrt za ribarstvo, Šibenik, Romano Prelević, 43 godine rada obrta
6. ZLATARNA BISAKU, Primošten, Jak Bisaku, 43 godine rada obrta
7. Brodoprijevoznik Albino Biberica, Taksi prijevoz na vodi, Zlarin, Antoni Biberica, 43 godine rada obrta
8. URAR MARIO LJUBIĆ, Urarski obrt, Šibenik, Mario Ljubić, 44 godine rada obrta
9. PARKETAR BOŽO PULIĆ, Šibenik, Danka Klisović, 47 godina rada obrta
10. AVANTI Obrt za ugostiteljstvo i pranje automobila, Grebaštica, Goran Peran, 48 godina rada obrta
11. GOLD BISAKU obrt za trgovinu i zlatarske usluge, Šibenik, Rikard Bisaku, 48 godina rada obrta
Plaketu ZLATNI BAGATIN za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 50 i više godina rada obrta primili su:
1. EXCLUSIVE CENTAR BOŽO PAIĆ urarsko-zlatarski i trgovački obrt, Šibenik, Božo Paić, 50 godina rada obrta
2. ZLATARNA PRIMOŠTEN "obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost i trgovinu, Primošten, Kolj Bisaku, 50 godina rada obrta
3. EURO GOLD SILBER Zanatsko trgovački obrt, Primošten, Anton Shkreli, 52 godine rada obrta
4. DOMDJONI, Zlatarsko-filigranski i trgovački obrt, Šibenik, Avgustin Domdjoni, 52 godine rada obrta
5. ZLATAR FILIGRAN ANTON BATALJAKU Obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost, Šibenik, Anton Bataljaku, 54 godine rada obrta
6. Ugostiteljski obrt PANOVA, Bilice, Ivana Mikulandra, 55 godina rada obrta
7. STOLARIJA RUDI stolarski obrt, Šibenik, Tatjana Ninić, 55 godina rada obrta
8. ZLATARNA SIMON ČIVLJAK, Šibenik, Violeta Čivljak, 59 godina rada obrta
Za izniman doprinos razvoju obrtništva i obrtničkih institucija, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil uručio je Povelju Hrvatske obrtničke komore Josi Smoliću predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik i potporedsjedniku Hrvatske obrtničke komore.
Na ovoj značajnoj obljetnici predsjednici Udruženja obrtnika Šibenik i Udruženja obrtnika grada Zagreba, Joso Smolić i Ivica Zanetti potpisali su u ime svojih udruženja Povelju prijateljstva. U duhu očuvanja obrtničke tradicije, s našim prijateljima iz Zagreba posjetili smo Hrvatski centar koralja Zlarin.
Otvoreni javni poziv za Program “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo” za 2024. godinu
Ministarstvo gospodarstva objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu.
Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva.
Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.
Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2023. i 2024. godine s osnove:
• stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
• stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
• polaganja naučničkog ispita
• stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
• ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.
Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu gospodarstva neposredno ili putem pošte isključivo od 15.07. - 08.11.2024. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 08.11.2024. godine.
Program „Cjeloživotno obrazovanja za obrtništvo“
Otvoreni javni poziv "Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo"
Prijavni obrazac COOG/2024 za gospodarske subjekte
Prijavni obrazac COOF/2024 za fizičke osobe
Skupna izjava COO/2024
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Besplatne edukacije Agencije za zaštitu osobnih podataka i web alatu Olivia
Agencija za zaštitu osobnih podataka od rujna 2022. provodi EU projekt ARC2 s ciljem pružanja potpore prvenstveno obrtnicima, mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Iako je projekt prvenstveno namijenjen ovoj ciljanoj skupini, aktivnosti koje provodimo u ARC2 projektu i web alat Olivia mogu biti korisni svim organizacijama koje obrađuju osobne podatke, odnosno svim voditeljima i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora.
Glavni rezultat ovog projekta je web alat Olivia koji sadrži 15 GDPR tečaja, teorijske i praktične module koji vam mogu pomoći u razumijevanju vaših obveza iz GDPR-a te u izradi osnovnih akata kojima ćete moći dokazati da ste usklađeni s GDPR-om.
Olivia je ujedno i izvrstan alat za podizanje razine svijesti o zaštiti osobnih podataka unutar organizacije jer sadrži testove znanja, putem kojih zaposlenici mogu testirati svoje znanje i ukoliko imaju najmanje 80% točnih odgovora Olivia generira potvrdu o uspješno položenom modulu. Podsjećamo da je jedna od najvažnijih organizacijskih mjera za zaštitu osobnih podataka upravo redovito educiranje zaposlenika i podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka.
Pozivamo vas sve da se registrirate i isprobate sadržaje koje nudi web alat Olivia: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr
Napominjemo da je Olivia još uvijek u izradi te će u potpunosti biti funkcionalna krajem kolovoza, kad i završava projekt ARC2.
Kako bismo vam olakšali razumijevanje pojedinih obveza iz GDPR-a, uz web alat Olivia, organiziramo za vas tematskeh webinare u trajanju sat vremena tijekom kojih ćete moći postavljati svoja pitanja vezano za temu webinara, a predavač će na konkretnom primjeru iz prakse objašnjavati kako primjerice izraditi politiku privatnosti/izjavu o obradi osobnih podataka koja sadrži sve potrebne elemente iz članaka 12.-14. Opće uredbe o zaštiti podataka te na jasan i transparetan način informira ispitanika kako, zašto i u koje svrhe se obrađuju njegovi osobni podaci.
Raspored webinara i poveznice za registraciju:
1. “Politika privatnosti”, 1.7.2024., link za registraciju: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_ZPN4omseSWqxFgPH-EAa1A
2. “Evidencije aktivnosti obrade”, 3.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_1LXXSzkLQQ-EhkLE9kPCFg
3. “Pravne osnove za obradu osobnih podataka”, 5.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_cUOp3v08TOy3cY8R7Kd3dA
4. “Prava ispitanika”, 10.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_SLr5ajgGTEuEc84OR_eMnw
5. “Načela obrade osobnih podataka”, 22.8.2024., https://us02web.zoom.us/j/89755373014?pwd=HTFqKxqy4NCPAb716rf0hluWidPaaR.1
6. "Organizacijske i tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", 26.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcqdu6oqj4pHdbQm6H2G0AeknwDdt9QUKJx
7. "Odnos između voditelja i izvršitelja obrade", 28.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUldOuuqjspE9LkOURtyUSt5VLsVG5aF5T6
8. “Službenik za zaštitu podataka”, 10.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/86017437773?pwd=VoHicfZLS5fjk8wMh85MWxujdL7INW.1
9. "Obrada osobnih podataka putem kolačića", 16.9.2024. https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZAvfuysrjkpHdO4ImpYcPLzwB77LxddnyoJ
10. "Obrada osobnih podataka putem videonadzora", 24.9.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwuce2sqDktH9Gl_e8-hsTZ18bLtdIXYlsC
11. “Povrede osobnih podataka”, 30.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/83304195706?pwd=mrxp7sH9p4cFKquNSUbb8Aln1kBvem.1
12. “Transferi osobnih podataka u treće zemlje”, 2.10.2024., https://us02web.zoom.us/j/88327000962?pwd=V9GD77f5xzcrwpzKz22aRRpcwWWo0Z.1
Za sve dodatne informacije vezano za AZOP edukativne aktivnosti i web alat Olivia slobodno uputite upit na e-mail adresu: iva.kratzl@azop.hr.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena nagrada – Grb Šibensko-kninske županije
Na Svečanoj sjednici Skupštine Šibensko-kninske županije koje je održana 24. svibnja 2024. godine u Šibeniku, dodijeljene su nagrade i priznanja povodom Dana Županije. Među gostima su bili izaslanica predsjednika RH Zorana Milanovića, Željko Burić, izaslanik Vlade RH te župan Koprivničko-križevački Darko Koren.
Josi Smoliću, predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik dodijeljena je nagrada – Grb Šibensko-kninske županije zbog iznimnog doprinosa u razvoju obrtništva i poduzetništva kao i organiziranja niza manifestacija kojima se promovira Šibensko-kninska županija u RH i inozemstvu.
Nagradu su uručili predsjednik Skupštine i župan Šibensko-kninske županije.
Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Bespovratna sredstva - Otvoreni javni pozivi MINPO-a
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je otvorene Javne pozive za:
Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2018. godinu.
Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 2.11.2018. godine.
Davatelj potpore je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta. U proračunu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, planirano je ukupno 2.000.000,00 kuna za dodjelu bespovratnih potpora temeljem ovog Otvorenog javnog poziva.
Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva, zadruge i ustanove) te fizičkim osobama.
Sredstva su namijenjena za obrazovanje u 2017. i 2018. godini za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su uređena Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08), odnosno Pravilnikom o načinu i postupku provedbe ispita o stručnoj osposobljenosti za zanimanje pogrebnik („Narodne novine“, broj 134/15) te za ishođenje dozvole (licencije) za izvođenje praktične nastave i vježbi naukovanja u 2017. i 2018. godini.
Projekt „Stipendiranje učenika u obrtničkim zanimanjima“ za 2018.
Predmet ovog Otvorenog javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i za projekt „Stipendiranje učenika u obrtničkim zanimanjima“. Prijave se zaprimaju od 1.09.2018. godine do 19.10.2018. godine.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Otvorenog javnog poziva je 18.000.000,00 kuna.
Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je učenicima srednjih škola koji se obrazuju u deficitarnim zanimanjima u sustavu vezanih obrta po jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) za zanimanja iz Pravilnika o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08) .
Projekt „Naukovanje za obrtnička zanimanja“ za 2018.
Predmet ovog Otvorenog javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta temeljem Programa dodjele potpora male vrijednosti namijenjenih poticanju naukovanja za obrtnička zanimanja za razdoblje 2017. do 2018. godina, za projekt „Naukovanje za obrtnička zanimanja“.
Prijave se zaprimaju isključivo od 01.09.2018. godine.
Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 31. listopada 2018. godine.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Otvorenog javnog poziva je 5.000.000,00 kuna.
Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima koja izvode praktičnu nastavu i vježbe naukovanja za učenike koji se obrazuju u zanimanjima u sustavu vezanih obrta po jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) iz Pravilnika o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“ broj 42/08).
Sve informacije te popis tražene dokumentacije za otvorene javne pozive mogu se pronaći na internetskim stranicama Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.
6. Festival Hrvatskog otočnog proizvoda na Žirju
6. Festival Hrvatskog otočnog proizvoda održan je 19. kolovoza 2018. godine na otoku Žirju. Na festivalu se predstavilo 13 izlagača koji su prezentirali svoje najbolje proizvode. Bilo je tu ulja, rakije, likera, kozmetičkih proizvoda, izvornih suvenira koji potječu s ograničenih otočnih lokaliteta i rade se u malim serijama.
Važnost razvoja otočnih proizvoda, kao i njihov plasman na tržište, prepoznala je i Šibensko-kninska županija i Grad Šibenik te u sklopu istoga otvorene su tri specijalizirane prodavaonice navedenih proizvoda u gradu Šibeniku a jedna od njih je na novoobnovljenoj tvrđavi Barone.
Udruženje obrtnika Šibenik zajedno s Turističkom zajednicom grada Šibenika sudjelovalo je u organizaciji gastronomskog dijela na kojem je Ceh ugostitelja pripremao plodove mora obogaćen aromatičnim biljem otoka Žirja.
5. međunarodni festival pršuta – Drniš 2018.
Obrtnička komora Šibensko-kninske županije bila je jedna od pokrovitelja 5. Međunarodnog festivala pršuta koji je održan 18. i 19. kolovoza 2018. godine u Drnišu.
Ova manifestacija postaje sve značajnija za hrvatsku poljoprivredu i razvoj našeg ruralnog prostora. Gastronomija je jedan od najvažnijih segmenata naše turističke ponude koju treba permanentno razvijati i oplemenjivati. Pršut predstavlja sam vrh naših specijaliteta i naše tradicije. Predivna Dalmatinska Zagora ima sve predispozicije da postane cjelogodišnja turistička destinacija.
Na ovogodišnjem festivalu koji je bio jako dobro posjećen, uz proizvođače pršuta, predstavili su se i proizvođači sira, vina, meda i izvornih suvenira. Najboljim pršutarima uručene su i prigodne nagrade.
Cehovi ugostitelja Obrtničke komore i Udruženja obrtnika Šibenik, za ovu prigodu u mega tavi, spojili su obalu i Zagoru i to u buzari od jadranskih školjki i Drniškog pršuta.
Šibenčani na proslavi 180 godina organiziranog obrtništva u Sisku
Udruženje obrtnika Šibenik zajedno s Obrtničkom komorom Šibensko-kninske županije, prošlog vikenda nastupilo je na obrtničkom Gastro show-u u Sisku. Ova manifestacija održana je povodom objavljivanja monografije „180 godina organiziranog obrtništva u Sisku“ a organiziralo ju je Udruženje obrtnika Sisak uz potporu Obrtničke komore Sisačko moslavačke županije. Ista je održana pod visokim pokroviteljstvom Predsjednice Republike Kolinde Grabar Kitarović.
Na Sisačkom Korzu pripremale su se delicije prema recepturi bogate zavičajne hrvatske gastronomije. Članovi našeg Ceha ugostitelja za ovu prigodu uz riblje marinade i paštete, te drniški pršut pripremili su i veliku tortu od hobotnice koja je pobudila veliku pažnju svih prisutnih kako svojim izgledom tako i okusom.
Uskrsni doručak u Šibeniku, Skradinu i Rogoznici
Udruženje obrtnika Šibenik u suradnji s gradovima Šibenikom i Skradinom te općinom Rogoznica i njihovim turističkim zajednicama i ove godine organizira tradicionalnu manifestaciju „Uskrsni doručak“.
Na sam Uskrs, 1. travnja, Uskrsni doručak organizira se u Rogoznici u 11.00 sati ispod Crkvenih skala i u Skradinu u 11.30 sati, na Trgu kneza Domagoja.
Na Uskrsni ponedjeljak, 2. travnja, Uskrsni doručak organizira se u Šibeniku u 10.30 sati na Trgu Pavla Šubića.
Pozivamo sve žitelje naše županije i goste da nam se pridruže na ovoj tradicionalnoj manifestaciji i uživaju u delicijama blagdanskog stola i prigodnom kulturno-zabavnom programu.
Radionica „Pokreni digitalnu transformaciju svojeg poslovanja“
Radionica „Pokreni digitalnu transformaciju svojeg poslovanja“organizirana je u sklopu programa Google Digitalna garaža koja se provodi u partnerskoj suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Otvorenim učilištem Algebra.
Želite li nadograditi svoje digitalne vještine potrebne za proširenje poslovanja, napredovanje u karijeri ili rast samopouzdanja u digitalnom okruženju?
Stručnjaci sa svakodnevnom praksom će vam u sklopu Digitalne garaže pomoći da uspijete na mreži. Svi mogu imati koristi od toga, neovisno o svojim vještinama, ciljevima ili iskustvu.
Cilj je inicijative omogućiti pristup besplatnoj edukaciji o digitalnim alatima za pokretanje i razvoj online poslovanja. Radionicama želimo digitalnim vještinama osnažiti trenutačnu i buduću radnu snagu zemlje te pomoći obrtnicima, malim i srednjim tvrtkama da ubrzaju svoj rast i omogućiti im pristup globalnim tržištima.
U sklopu inicijative održavat će se besplatne interaktivne radionice diljem Hrvatske koje će voditi stručnjaci u edukaciji o digitalnim vještinama.
U Šibeniku će se radionica održati 15. veljače 2018. godine u Gradskoj knjižnici Juraj Šižgorić, Poljana 6, Šibenik s početkom u 10 sati.
Predviđeno trajanje radionice je 3 sata.
Želite li osnažiti svoje digitalne vještine i iskoristiti pun potencijal interneta, prijavite se do 14. veljače 2018. zbog ograničenog kapaciteta radionica.
Ako želite saznati više o ovom programu, posjetite stranicu Google Digitalna garaža.
EU FONDOVI – „Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP“
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je 2. 2. 2018. Poziv na dostavu projektnih prijedloga "Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP".
Predmet Poziva je poboljšanje poslovnog razvoja i tehnološke spremnosti MSP-a koji djeluju u identificiranim prihvatljivim djelatnostima poticanjem ulaganja u kapacitete MSP, kroz početna ulaganja u izgradnju i/ili opremanje poslovnih jedinica., a svrha je jačanje regionalne konkurentnosti MSP-a kroz razvoj identificiranih strateških djelatnosti industrije. Poticanjem aktivnosti koje stvaraju dodatnu vrijednost i učinkovitim pozicioniranjem malog i srednjeg poduzetništva u globalnim lancima vrijednosti omogućit će se razvoj novih kompetencija, povećanje proizvodnje, povećanje izvoza i stvaranje novih radnih mjesta.
Ukupna raspoloživa sredstva, temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija u Državnom proračunu RH iz Europskog fonda za regionalni razvoj osigurano je 200.000.000,00 kuna za razdoblje 2014. – 2020.
Raspoloživa sredstva po prijavitelju su u rasponu od 500.000 – 15.000.000 kuna, dok se predviđeni intenzitet potpore izračunava se sukladno Karti regionalnih potpora i Zaključku Vlade Republike Hrvatske, KLASA: 022-03/14-07/145, URBROJ: 50301-05/05-14-2 od 24. travnja 2014. te iznosi 35% za srednje poduzetnike i 45% za mikro i male poduzetnike. Intenzitet potpore za savjetodavne usluge u korist malih i srednjih poduzeća ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova. Iznos potpore (maksimalni iznos potpore) za savjetodavne usluge po ovom Pozivu ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna po poduzetniku po projektu. Intenzitet potpore MSP-u za sudjelovanje na sajmovima ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova. Iznos potpore (maksimalni iznos potpore) za sudjelovanje na sajmovima po ovom Pozivu ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna.
Potpore za usavršavanje dodijelit će se u sljedećim intenzitetima :
• za srednja poduzeća 60% opravdanih troškova, odnosno 70% opravdanih troškova ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju;
• za mala i mikro poduzeća 70% opravdanih troškova.
Iznos potpore (maksimalni iznos potpore) za usavršavanje po ovom Pozivu ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna.
Potpore za savjetodavne usluge, za sudjelovanje na sajmovima, za usavršavanje te potpore male vrijednosti mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
Prihvatljivi prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
• Ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu
• Savjetodavne usluge koje pružaju vanjski konzultanti
• Sudjelovanje na sajmovima
• Usavršavanje
• Priprema Prijavnog obrasca, Investicijske studije s proračunom projekta
• Uvođenje grijanja i hlađenja
• Promidžba i vidljivost
Projektne aktivnosti moraju se provoditi u Republici Hrvatskoj, s iznimkom sudjelovanja na međunarodnim sajmovima.
Projektni prijedlog podnosi se od strane ovlaštene osobe Prijavitelja putem sustava eFondovi u elektroničkom obliku od 3. travnja 2018. godine.
Poziv se vodi kao trajni otvoreni Poziv na dostavu projektnih prijava s krajnjim rokom dostave projektnih prijava do 28. prosinca 2018. godine.
Cjelokupna dokumentacija objavljena je na web stranici efondovi: https://efondovi.mrrfeu.hr/MISCms/Pozivi/Poziv?id=ba7c381d-6a17-4b2b-a116-29b937339573&pozivVersionId=6c5cb3e4-34ba-4947-b438-3a45507096ae
Ribari – potpora mjera I.9. „Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti“
Na temelju članka 55. stavka 6. Zakona o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, broj 62/2017), ministar poljoprivrede donio Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere I.9. »Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti« okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama za siječanj/veljaču 2018. (NN.3/18)
OPĆE ODREDBE
Ovim se Pravilnikom utvrđuju uvjeti, kriteriji i način dodjele potpore u okviru mjere I.9. »Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti« u okviru prioriteta Europske unije »Poticanje okolišno održivog, resursno učinkovitog, inovativnog, konkurentnog i na znanju utemeljenog ribarstva«, u sklopu provedbe Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo Republike Hrvatske za programsko razdoblje 2014. – 2020. a u skladu s odredbama Uredbe (EU) br. 508/2014 o Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo.
PREDMET POTPORE
Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti provodi se u segmentu ribolova okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama (u daljnjem tekstu: plivaričarski ribolov).
Predmet potpore je naknada ovlaštenicima povlastica i članovima posade ribarskog plovila za kojeg je ta povlastica izdana, a obuhvaća jednokratna bespovratna novčana sredstava za privremenu obustavu sukladno Odluci o donošenju Plana upravljanja ribolovom male plave ribe okružujućom mrežom plivaricom »srdelarom« (klasa: 324-01/17-01/900, urbroj: 525-13/0340-17-1 od 21. prosinca 2017. godine) i Pravilniku o ribolovnim mogućnostima u gospodarskom ribolovu na moru okružujućom mrežom plivaricom – srdelarom (»Narodne novine«, broj 127/2017).
Privremena obustava u smislu ovoga Pravilnika je privremena obustava u trajanju od 30 dana koja se provodi u razdoblju od 17. siječnja 2018. godine u 00:00 sati do 15. veljače 2018. godine u 24:00 sata na području cijelog ribolovnog mora Republike Hrvatske.
Odredbe ovoga Pravilnika ne dovode u pitanje odredbe zakonskih i podzakonskih propisa iz područja radnih odnosa.
FINANCIRANJE
Sredstva javne potpore za provedbu mjere na temelju ovoga Pravilnika osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija i Republika Hrvatska sudjeluju sa po 50 posto udjela.
Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere I.9. „Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti“ okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama za siječanj/veljaču 2018. godine (NN.10/18, na snazi od 01.02.2018.), sredstva javne potpore iznose ukupno 4.500.000 eura u protuvrijednosti u kunama, od čega:
– 2.250.000 eura, u protuvrijednosti u kunama – proračun Europske unije i
– 2.250.000 eura, u protuvrijednosti u kunama – državni proračun Republike Hrvatske.
Udio javne potpore iznosi 100 posto sukladno članku 95. stavku 2. točki e) Uredbe (EU) br. 508/2014.
Iznos potpore obračunava se sukladno tablici i uputama iz Priloga II. ovoga Pravilnika, koji je njegov je sastavni dio.
Potpora se dodjeljuje po ribarskom plovilu odnosno po članu posade.
Potpora se po plovilu može dodijeliti na najviše šest mjeseci u razdoblju od 2015. do 2020. godine.
ZAHTJEV ZA POTPORU
Zahtjev za potporu se podnosi na temelju ovoga Pravilnika na obrascu Zahtjev za potporu koji je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/) te u područnim jedinicama Uprave ribarstva.
Zahtjevi za potporu se podnose na temelju ovoga Pravilnika te se natječaj ne objavljuje.
Zahtjev za potporu se podnosi na obrascu Zahtjeva za potporu, uz dokumentaciju koja je definirana prilogom Zahtjeva za potporu. Obrazac i popis obavezne dokumentacije se mogu preuzeti na mrežnim stranicama Uprave ribarstva
ili se mogu zatražiti u područnoj jedinici Uprave ribarstva.
Zahtjev za potporu i popratna dokumentacija se podnose u tiskanom obliku preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu:
Ministarstvo poljoprivrede
Uprava ribarstva
Planinska 2a, 10000 Zagreb
s naznakom:
„Zahtjev za dodjelu potpore u okviru mjere I.9. Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti
(plivaričarski ribolov siječanj/veljača 2018.) - NE OTVARATI“.
Prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu korisnik uz obrazac Zahtjeva za potporu obavezno prilaže dokumentaciju koja je propisana Prilogom I. Zahtjeva za potporu i njegov je sastavni dio.
Obrazac Zahtjeva za potporu popunjava se u elektroničkom obliku ili ručno, a u slučaju da se popunjava ručno, mora biti ispunjen pregledno i čitljivo, jer se u protivnom neće razmatrati, te se, potpisan i ovjeren od strane korisnika, kao i popratna dokumentacija, podnosi u tiskanom obliku preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu Ministarstva poljoprivrede, Uprava ribarstva.
Obavijest o podnošenju zahtjeva za dodjelu potpore za privremenu obustavu plivaričarskog ribolova za siječanj/veljaču 2018. godine objavljena je na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede https://ribarstvo.mps.hr/default.aspx?id=5017
ROK ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POTPORU
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu počinje teći od 17. siječnja 2018. godine, a traje do 15. veljače 2018. godine.
Zahtjev za potporu iz stavka 1. ovoga članka podnosi se po ribarskom plovilu, a uključuje i zahtjev za potporu za članove posade tog ribarskog plovila.
Pojedini član posade može ostvariti pravo na naknadu samo po jednom ribarskom plovilu odnosno na temelju jednog Zahtjeva za potporu u okviru ovoga Pravilnika.
NAČIN I OBLIK ČUVANJA DOKUMENTACIJE
Svi popratni dokumenti vezani uz potporu za koju je korisnik ostvario potporu iz Europskog fonda za ribarstvo se čuvaju u izvornicima, osim računovodstvenih podataka koji se mogu čuvati u elektroničkoj verziji, pod uvjetom da takvi računalni sustavi ispunjavaju prihvaćene sigurnosne standarde koji osiguravaju da su pohranjeni dokumenti u skladu s nacionalnim zakonski propisanim zahtjevima i da se u njih može pouzdati u svrhu revizije.
ROK ČUVANJA DOKUMENTACIJE
Rok za čuvanje i osiguravanje dostupnosti dokumentacije vezane uz izdatke za koje je korisniku isplaćena potpora iz Europskog fonda za pomorstvo najmanje dvije godine od 31. prosinca nakon predaje računa u kojima su uključeni završni izdaci operacije. Također, korisnik je dužan dokumentaciju čuvati i osigurati dostupnost iste tijekom cjelokupnog razdoblja provođenja operacije.