

Ribarstvo i marikultura - Javni natječaj za dodjelu sredstava potpore za 2023. godinu
Šibensko-kninska županija je objavila 14. 11. 2023. g. Javni natječaj za podnošenje zahtjeva za dodjelu sredstava potpore iz područja ribarstva i marikulture za 2023. godinu.
Poticajna novčana sredstva dodjeljivat će se gospodarskim subjektima za sljedeće aktivnosti:
1. Nabava proizvodne dugotrajne imovine potrebne za obavljanje djelatnosti u sektoru ribarstva i marikulture
2. Promidžba i prodaja proizvoda iz sektora ribarstva i marikulture
3. Potpora ulaganju u preradu proizvoda ribarstva i marikulture
Zahtjev i sva potrebna dokumentacija dostavlja se na pisarnicu Šibensko-kninske županije.
Rok za dostavu: do 04. prosinca 2023. godine.
Zahtjev za dodjelu sredstava i potrebna dokumentacija koju treba priložiti uz prijavu nalaze se na stranicama županije.
Dodatne obavijesti možete dobiti na mail poljoprivreda@skz.hr
Poziv na 1. Susret računovođa HOK-a – računovodstvena terapija
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore organizira 1. Susret računovođa HOK-a – računovodstvena terapija koji će se održati 16. prosinca 2023. u hotelu Well, Terme Tuhelj.
Termin održavanja: 16. prosinca 2023.
Dolazak sudionika moguć je od 15. prosinca 2023. od 14:00 sati
Smještaj je organiziran u hotelu Well, Terme Tuhelj
16. prosinca 2023. ( subota) u prijepodnevnim i poslijepodnevnim terminima održavat će se predavanja i okrugli stolovi na aktualne teme.
Prijave za smještaj sudionika vrše se putem poveznice: https://bit.ly/49Ay4dY
Prijavu smještaja putem poveznice moguće je izvršiti do najkasnije do 1. prosinca 2023. godine. Nakon navedenog datuma, hotel neće biti u mogućnosti jamčiti smještaj.
Majstori ljepote: U ožujku 2024. u Zagrebu - TOP događanje koje će okupiti nekoliko stotina hrvatskih frizera i kozmetičara
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore (HOK), u suradnji sa Zagrebačkim velesajmom, će sljedeće godine na jednom mjestu okupiti vodeće hrvatske frizere i kozmetičara pod kapom višednevnog stručnog događanja pod nazivom "Majstori ljepote - Dani frizera i kozmetičara HOK-a".
Ova beauty manifestacija će se održati od 8. do 10. ožujka 2024. godine, kao sastavni dio jubilarnog 25. sajma BEAUTY&HAIR EXPO ZAGREB 2024., te će pružiti uvide u najnovije trendove i izazove koji oblikuju ovu industriju. U sklopu višednevnog događanja će se održati državno natjecanje frizera i kozmetičara, ali i natjecanja za učenike strukovnih škola te niz zanimljivih panela i rasprava – programi koje će privući najbolje domaće talente iz frizerskog i kozmetičkog svijeta, pružajući im priliku da pokažu svoje vještine i kreativnost.
BEAUTY&HAIR EXPO ZAGREB 2024., sajam u okviru kojeg će se predstaviti „Majstori ljepote“, pozicionirao se kao najutjecajnije regionalno događanje posvećeno ljepoti, koje ove godine obilježava 25. rođendan. Mjesto je to okupljanja najpoznatijih domaćih, ali i svjetskih proizvođača i distributera kozmetičkih i frizerskih brendova te se pozicionirao se kao centralna međunarodna platforma za stručnjake iz kozmetičke i frizerske industriju. Događaj je jednako namijenjen profesionalcima, ali i široj publici koja će imati priliku doživjeti širok spektar proizvoda i usluga u ovom dinamičnom sektoru, sve na jednom mjestu. U sklopu ovog događanja održat će se i „Estetica po tvojoj mjeri“, konferencija koja na jednom mjestu u panel raspravama i predavanjima okuplja najzvučnija imena estetske medicine, plastične kirurgije, kozmetologije, nutricionizma, endokrinologije i psihologije, uz osobe iz javnog života, koje će iznijeti svoje poglede na estetske promjene i trendove.
Upite postavite putem e-mail adrese majstoriljepote@hok.hr.
20. nastup šibenskih obrtnika na Obrtničkom i gospodarskom sajmu Koprivničko-križevačke županije
Udruženje obrtnika Šibenik je i ove godine predstavilo autohtone proizvode svojih obrtnika na 25. Obrtničkom i gospodarskom sajmu Koprivničko-križevačke županije koji se održao u Križevcima od 10. do 12 studenog 2023. godine.
Na sajmu s gotovo 200 izlagača iz Hrvatske i inozemstava, predstavili su se sljedeći šibenski obrtnici: „Karmen“ Krojačko-dizajnerski obrt, „Deni Design“ Obrt za izradu nakita, „Zlatarna Simon Čivljak“, „Sani Design By Đina Grbin“, Kućna radinost „ŠIBENIK“, "MADIT" Zajednički obrt za izdavačku djelatnost i propagandu i „SAPUNOTEKA“ obrt za uslužne djelatnosti, trgovinu i proizvodnju.
Udruženje obrtnika Šibenik, sa svojim predsjednikom Josom Smolićem, obilježilo je 20 godina uspješnog predstavljanja svojih obrtnika na navedenom sajmu.
Jedinstven obrazac za utvrđivanje kreditne sposobnosti
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore inicirala je prijedlog izrade jedinstvenog obrasca svih banaka za utvrđivanje kreditne sposobnosti. Nakon provedene analize postojećih obrazaca u praksi, Sekcija je napravila JEDINSTVENI OBRAZAC BANAKA te po prvi puta uvela nova rješenja za utvrđivanje kreditne sposobnosti posebno za obrtnike i neprofitne organizacije.
JOB obrazac već je pripremljen u skladu sa izmjenama koje nas očekuju od 1. 1. 2024. godine te pozivamo sve računovodstvene servise i računovođe da što prije započnu s korištenjem istog.
Primjena JOB obrasca omogućiti bržu dostavu podataka poslovnim bankama i po prvi put omogućuje obrtnicima da dostavljaju podatke iz svog poslovanja na njima prilagođen način.
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore nastojat će primjenu istog obrasca dogovoriti i sa svim leasing kućama, kako bi se poduzetništvo u Hrvatskoj dodatno administrativno rasteretilo.
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, ove godine se održava u Tuheljskim Toplicama (Terme Tuhelj, Hotel Well) od 26. do 28. studenoga 2023. godine.
Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje aktualne problematike u sektoru, razmjena mišljenja različitih dionika i njihovih specifičnih perspektiva te pronalaženje rješenja i modela unapređenja poslovanja hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika, ključnih za stvaranje i održavanje statusa Hrvatske kao svjetske turističke velesile.
Neke od tema koje će biti obrađene kroz stručna predavanja i panel rasprave na ovogodišnjem kongresu su:
• nedostatak kvalificirane radne snage i problem zapošljavanja u ugostiteljstvu;
• novosti vezane uz zakonodavstvo i porezna rasterećenja u ugostiteljstvu;
• pregled trenutnog stanja u sektoru,
• potencijal gastronomije u stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda u kontinentalnoj Hrvatskoj.
U panel raspravama sudjelovat će predstavnici državnih tijela, stručnjaci i dionici iz ugostiteljsko-turističkog sektora.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a partner Hrvatska turistička zajednica.
Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije, koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih uz ugostiteljstvo.
PROGRAM DOGAĐANJA 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, ove godine se održava u Tuheljskim Toplicama (Terme Tuhelj, Hotel Well) od 26. do 28. studenoga 2023. godine.
Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje aktualne problematike u sektoru, razmjena mišljenja različitih dionika i njihovih specifičnih perspektiva te pronalaženje rješenja i modela unapređenja poslovanja hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika, ključnih za stvaranje i održavanje statusa Hrvatske kao svjetske turističke velesile.
Neke od tema koje će biti obrađene kroz stručna predavanja i panel rasprave na ovogodišnjem kongresu su:
• nedostatak kvalificirane radne snage i problem zapošljavanja u ugostiteljstvu;
• novosti vezane uz zakonodavstvo i porezna rasterećenja u ugostiteljstvu;
• pregled trenutnog stanja u sektoru,
• potencijal gastronomije u stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda u kontinentalnoj Hrvatskoj.
U panel raspravama sudjelovat će predstavnici državnih tijela, stručnjaci i dionici iz ugostiteljsko-turističkog sektora.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a partner Hrvatska turistička zajednica.
Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije, koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih uz ugostiteljstvo.
PROGRAM DOGAĐANJA 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika
Zaključci 26. Susreta ribara Hrvatske obrtničke komore
26. Susret ribara u organizaciji Hrvatske obrtničke komore održan je u Šibeniku, u Hotelskom naselju Solaris od 26. do 28. listopada 2023. godine. Domaćin je bila Obrtnička komora Šibensko-kninske županije. Susret je otvorila ministrica poljoprivrede Marija Vučković uz prisustvo brojnih predstavnika državnih i znanstvenih institucija te brojnih ribara iz cijele Hrvatske.
Teme Susreta bili su aktualno stanje u lokalnom i nacionalnom ribarstvu, novi propisi i inspekcijski nadzor u ribarstvu, izazovi Nature 2000 i Strategije EU-a za bioraznolikost do 2030. godine i iskoristivost sredstava iz EU fondova i naredno programsko razdoblje za ribarstvo.
Susreti su završeni predstavljanjem zaključaka, odnosno traženja koja Ceh ribarstva upućuje nadležnim institucijama.
Ovogodišnji zaključci su da ribari trebaju biti stalno i aktivno uključeni u izradi proglašenja zaštićenih područja na moru; da je radnike u ribarstvu potrebno smatrati deficitarnom radnom snagom zbog lakšeg zapošljavanja strane radne snage; da se pomorski dodatak treba povećati s 33 eura na 53 eura; da je potrebno u sportski i rekreacijski ribolov uvesti obavezu slanje podataka zbog praćenja stanja stokova te da je potrebna brža obrada zahtjeva za državnu potporu za štete na uzgajalištima dagnji te nastavak aktivnosti na utvrđivanju štete na uzgajalištima kamenica.
Idući Susret ribara, 27. po redu, održat će se u Zadarskoj županiji.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Prijavite se na radionicu - Sustav gospodarenja otpadnom ambalažom

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske o implementaciji "Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.- 2022. godine" iz svibnja ove godine, započeo je provedbu mjera i aktivnost radi izrade “Analize postojećeg sustava gospodarenja otpadnom ambalažom“.
Aktivnosti će se provoditi u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom, sa svrhom uspostave učinkovitijeg sustava gospodarenja otpadnom ambalažom u Republici Hrvatskoj. Fond je pokrenuo i akcijski plan na nacionalnoj razini edukacije i identifikacije svih obveznika plaćanja naknada gospodarenja posebnim kategorijama. Cilj je smanjenje jediničnih naknada gospodarenja posebnim kategorijama otpada i uspostave učinkovitijih i pravednijih sustava gospodarenja posebnim kategorijama otpada u narednom razdoblju.
Provedba obveza iz Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2022.:
- informiranje članstva o provedbi i implementaciji Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2022.
- potpis Sporazuma suradnje FZOiEU, HGK i HOK
- uključivanje HGK i HOK u izradu Analize postojećeg sustava gospodarenja otpadnom ambalažom
- organizacija HGK-HOK seminara sredinom prosinca 2017. za djelatnike HGK i HOK koji se bave navedenom problematikom
- organizacija HGK-HOK četiri seminara u 2018. po većim županijama za obveznike gospodarenja otpadnom ambalažom.
U Hrvatskoj su od 2006. godine proizvođači i uvoznici koji na tržište stavljaju određene količine proizvoda u ambalaži, kao i električnu i elektroničku opremu, obveznici plaćanja naknade za gospodarenje posebnim kategorijama otpada. Sustav naplate naknada, kao i zbrinjavanja tog otpada vodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Ukoliko niste sigurni morate li i vi u sklopu svoje poslovne djelatnosti izvještavati Fond o količinama ambalaže i električnih te elektroničkih uređaja i opreme koju stavljate na tržište Republike Hrvatske, informirajte se na edukativnim radionicama koje organizira Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom.
Radionice su besplatne, a djelatnici Fonda će vam, između ostalog, u sklopu istih pojasniti način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca kako bi svoju zakonsku dužnost obavili u roku.
Predviđeno vrijeme trajanja radionice je tri sata.
Dnevni red radionice:
1. Sustav posebnih kategorija otpada – uvodno predavanje/predavač: Zvonimir Majić, savjetnik direktora Fonda
2. Obveze proizvođača odnosno uvoznika proizvoda koji sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom trebaju Fondu plaćati naknade za gospodarenje posebnim kategorijama otpada/predavač: Sanja Pokupec Lepanović, voditeljica Službe za obračun i naplatu naknada
3. Način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca kako bi obveznici svoju zakonsku dužnost obavili propisanom roku/predavač: Žana Žarkov Trtanj, voditeljica Odjela za identifikaciju obveznika
4. Označavanje proizvoda koji se stavljaju na tržište /predavač: Žarko Dukić, viši samostalni suradnik za analizu i izvještavanje
5. Pitanja sudionika
Prijaviti se možete na e-mail adresu: uo.sibenik@hok.hr
Radionica za obveznike plaćanja naknada za posebne kategorije otpada organizira se u
Splitu 4.12.2017. u 10 sati (Županijska komora Split, Obala Ante Trumbića 4).
U Šibeniku je od 12. do 14. studenoga održan 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvats

U Šibeniku je od 12. do 14. studenoga održan 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, koji je okupio oko 400 sudionika.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa bila je Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, a pokrovitelj Ministarstvo turizma RH.
Kongres je otvorio ministar turizma Gari Cappelli, koji je istaknuo kako je Hrvatsku ove godine posjetilo 18 milijuna gostiju, što je povijesni turistički rezultat. „To je svakako veliki izazov za sve ugostitelje i turističke djelatnike, koji su odradili odličan posao te im stoga ovim putem zahvaljujem na predanom radu i velikom doprinosu rezultatima uspjeha koji se ostvaruje u hrvatskom turizmu“.
Prvog je dana sa zanimanjem praćen panel u kojem su sudjelovali predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, državni tajnik ministarstva turizma Tonči Glavina, državni tajnik Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić, zamjenica ravnatelja HZZ-a Marina Nekić, pomoćnica ministrice regionalnoga razvoja i fondova EU Tajana Huzak te predsjednik Organizacijskog odbora 30. Kongresa ugostitelja Stjepan Knežević.
Objavom Zaključaka 30. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore“, zatvoreno je ovo najveće godišnje okupljanje struke. Zaključke su predstavili: Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Stjepan Knežević, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore i predsjednik Organizacijskog odbora Kongresa te Joso Smolić, predsjednik Obrtničke komore Šibensko – kninske županije.
Uz objavu Zaključaka predsjednik HOK-a Ranogajec istaknuo je zadovoljstvo velikim odazivom sudionika i izrazio nadu da će doneseni „Zaključci“ biti realizirani do sljedećeg susreta struke koji će se ponovo održati u Šibeniku.
Zaključci 30. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika:
1. Tražimo snižavanje stope PDV-a na hranu u ugostiteljstvu na 10%, sukladno Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske.
2. Inzistiramo na unaprjeđenju jedinstvenog modela obrazovanja u obrtničkim zanimanjima. Ovakav model osigurava optimalan broj sati praktične nastave u realnom okruženju.
3. Tražimo priznavanje troškova reprezentacije u 100-postotnom iznosu.
4. Tražimo priznavanje toplog obroka i smještaja u troškove poslovanja s ciljem poboljšanja radnih uvjeta.
5. Apeliramo na lokalnu upravu da se ukine ili smanji porez na potrošnju.
6. Tražimo da Ministarstvo turizma preuzme ulogu koordinatora s ostalim institucijama da bi se jasno utvrdilo razgraničenje između ugostiteljske djelatnosti i trgovine, na način da se usklade postojeći propisi.
7. Tražimo povećanje osnovnog osobnog odbitka na 5.000,00 kn s ciljem poticanja potrošnje.
Počinje Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku

U organizaciji Grada Šibenika, Turističke zajednice Šibenik, Udruženja obrtnika i Šibenske gradske straže od 08. do 10. rujna 2017. godine održati će se 13. po redu Sajam u srednjovjekovnom Šibeniku.
Cilj sajma je očuvanje umjetničkih i tradicijskih obrta, povijesne i materijalne baštine te obogaćivanje i produživanje turističkih sadržaja i sezone.
Na sajmu će nastupiti oko petsto sudionika koji će, u staroj gradskoj jezgri, predstaviti svoje proizvode i svoja umijeća kroz niz uprizorenih scena kako se živjelo i kako se borilo u davno prohujalim vremenima srednjeg vijeka.
RASPORED DOGAĐANJA MANIFESTACIJE
13. SAJMA U SREDNJOVJEKOVNOM ŠIBENIKU
Petak, 08. 09. 2017. god.
12,00 Zanatlije i obrtnici počinju sa predstavljanjem svojih proizvoda
18,00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
18,30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
19,00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
20.30 Svečana predstava dobrodošlice- ispred Gradske vijećnice
21,30 Pucanje iz topova
21,30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska) – srednjovjekovna muzika uz vatrenu zabavu-
ispred Gradske vijećnice
24,00 Završetak prvog dana
Subota, 09. 09. 2017. god.
10.00 Početak sajamskih aktivnosti
10,15 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- šetnja uz srednjovjekovnu glazbu
11.00 „Šibenska gradska straža“ sa „Dječjim plemkinjama“ i „Dječjom stražom“, kao
i svim prisutnim Udrugama i uzvanicima - povorka po ulicama i kalama
12.00 Paljba iz topova
12,15 „ Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
13,00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
16.00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – za djecu- ispred Gradske vijećnice
16.30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- Škola plesa i potom zabava- ispred Gradske
vijećnice
17,00 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
17.30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
18.00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
18.30 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
19.00 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
20,00 Pomorska bitka- Šibenska straže s gostima- ispred topova
21,00 Zbor „Sv. Mihovil“- Šibenska glazba-nastup na skalama Katedrale
21,30 „Artistika“- vatreno žongliranje- ispred Gradske vijećnice
24,00 Završetak drugog dana
Nedjelja, 10. 09. 2017. god.
10.00 Početak sajamskih aktivnosti
10,30 Borba „Vitezova Belega Volka“ – ispred Gradske vijećnice
11.00 „Ansambl Audiatur“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
11,30 „Artistika“- žongliranje - ispred Gradske vijećnice
12.00 „Šibenska gradska straža“ sa „Dječjim plemkinjama“ , „Dječjom stražom“i
gostima – povorka po ulicama i kalama
12,30 „Holloenek Hungarica“(Mađarska)- Škola plesa i potom zabava- ispred Gradske
vijećnice
13,00 „Komorni ansambl ECHO“- srednjovjekovna glazba- ispred Gradske vijećnice
13.30 Paljba iz topova
14.00 Završetak sajamskih aktivnosti
Ribarstvo - potpora male vrijednosti

U NN 84/17 objavljen je Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele državne potpore male vrijednosti u ribarstvu.
Predmet potpore po ovom Pravilniku je dodjela državne potpore male vrijednosti u ribarstvu u sektoru uzgoja školjaka, uzgoja hladnovodnih vrsta riba i gospodarskog ribolova na moru.
Uvjeti prihvatljivosti (Članak 4.) - Za dodjelu potpore, moraju biti ispunjeni sljedeći osnovni uvjeti:
• a) važeća povlastica;
• b) predmet potpore ne smije biti financiran nikakvim drugim javnim izdacima;
• c) podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu RH;
• d) davanje suglasnosti za objavljivanje informacija o dodijeljenoj potpori.
Korisnici iz sektora uzgoja moraju ispuniti i specifične uvjete, vezan uz dostavu očevidnika o uzgoju ribe i drugih morskih organizama/popis o akvakulturi za godinu koja prethodi podnošenju Zahtjeva za potporu.
Za sektor gospodarskog ribolova na moru dodatni specifični uvjeti:
• a) Za ribarsko plovilo važeća dozvola za plovidbu brodice, odnosno važeća Svjedodžba o sposobnosti broda za plovidbu;
• b) upis u Registar ribarske flote RH najmanje dvije godine koje prethode podnošenju Zahtjeva za potporu;
• c) autorizacija u slučaju okružujućih mreža plivarica- srdelara i pridnenih povlačnih mreža koća;
• d) minimalna ribolovna aktivnost najmanje 40 ribolovnih dana u prethodnoj godini.
• e) ribarsko plovilo mora ostvariti minimalni iskrcaj od 100 kg u kalendarskoj godini koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Neprihvatljivi su Zahtjevi za potporu korisnika ukoliko je počinio teški prekršaj ili kažnjavan zbog pojedinih drugih djela (vidjeti čl. 4. Pravilnika).
Ukupan iznos potpore jednom poduzetniku ne smije prelaziti 30.000,00 eura u bilo kojem razdoblju od tri fiskalne godine (zbrajaju se sve dobivene potpore male vrijednosti).
Zahtjev za potporu se popunjava na računalu pa odštampa ili ručno (ali obavezno čitko i uredno), te se potpiše, ovjeri pečatom, priloži popratna dokumentacija.
Šalje se preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja. i dostaviti je na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Planinska 2a, 10000 Zagreb, uz naznaku „Zahtjev za dodjelu državne potpore male vrijednosti u ribarstvu – NE OTVARATI“.
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu u 2017. godini je do 15.09.2017. godine, a ubuduće do 1. ožujka.
IZRAČUN DRŽAVNE POTPORE
1) Uzgoj školjaka
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 1,30 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine u m2 na kojima su postavljene uzgojne instalacije i na kojima je zabilježena proizvodnja školjkaša u prethodnoj kalendarskoj godini, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu, a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ukoliko se radi o polivalentnom uzgoju kao podatak o ukupnim proizvodnim površinama za uzgoj školjaka uzima se u podatak o omjeru količine proizvodnje koja je dodijeljena za uzgoj školjaka na toj površini. Ukoliko taj podatak nije određen, uzima se podatak od 30% od ukupne površine u polivalentnom uzgoju. Također, i u slučaju polivalentnog uzgoja, mora biti zabilježena proizvodnja školjaka u prethodnoj kalendarskoj godini a za koje je dostavljen očevidnik o uzgoju ribe i drugih morskih organizama u propisanom roku te točno ispunjen.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
2) Uzgoj hladnovodnih vrsta riba
Potpora (kn) = Ukupna proizvodna površina (m2)* × 60,00 kn
* U obzir se uzimaju samo one proizvodne površine za koje je dostavljen popis o akvakulturi u propisanom roku te točno ispunjen, za prethodnu kalendarsku godinu, koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
Ovaj podatak se pri obračunu uzima iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
3) Gospodarski ribolov na moru
Potpora (kn) = GT plovila* × 70,00 kn + ukupni broj ribolovnih dana* × 130,00 kn
* U obzir se uzimaju samo oni ribolovni dani za koje je dostavljen očevidnik/izvješće o ulovu u propisanom roku te točno ispunjen.
Podaci pri obračunu uzimaju se iz službenih evidencija koje vodi Uprava ribarstva za kalendarsku godinu koja prethodi godini podnošenja Zahtjeva za potporu.
(Primjer: za Zahtjev za potporu za 2017. godinu uzimaju se izračun podaci iz 2016. godine)
Pravilnik - potpora male vrijednosti NN/8417
Zahtjev za potporu male vrijednosti u ribarstvu
Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna - Visoka škola Nikola Šubić Zrinski

Visoka škola Zrinski objavila je Natječaj za stipendije u vrijednosti preko 335.000,00 kuna.
Natječaj se odnosi:
1. PREDDIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Ekonomija poduzetništva i Globalna logistika
2. DIPLOMSKI STUDIJ, smjerovi: Management malih i srednjih poduzeća i Projektni menadžment
Studij se može pohađati redovno, izvanredno ili ONLINE.
Uvjeti za prijavu na Natječaj za preddiplomski studij je odgovoriti na 5 jednostavnih pitanja koja se nalaze na webu Visoke škole Zrinski, a za diplomski studiji je kratko razraditi vlastitu poduzetničku ideju prema unaprijed definirano obrascu koji se također nalazi na webu.
Detaljnije o natječaju može pogledati na www.zrinski.org
Otvoreni javni poziv za Program “Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta”

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“. Ovaj Otvoreni javni poziv namijenjen je mikro, malim i srednjim poduzećima (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge). Prijave se zaprimaju isključivo od 1.6.2017. do 31. 7. 2017. godine.
Osnovna namjena sredstava:
- ulaganje u unaprjeđenje poslovanja,
- ulaganje u unaprjeđenje proizvodnje,
- ulaganje u razvoj novih proizvoda/usluga,
- prilagodba, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora,
- uvođenje sustava upravljanja kvalitetom, normi i znakova kvalitete,
- upravljanje i zaštita intelektualnog vlasništva,
- marketinške aktivnosti i ulaganja za izlazak na nova tržišta.
Dodatna namjena za troškove/usluge - maksimalno do 10% ukupnih prihvatljivih troškova (obavezno se veže uz barem jednu osnovnu projektnu aktivnost):
- sufinanciranje troškova: komunalne naknade za poslovni prostor, spomeničke rente te naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma
- usluge čuvanja djece (trošak dječjeg vrtića i ostalih gospodarskih subjekata koji pružaju usluge čuvanja djece) te troškovi produženog boravka djece u osnovnoj školi do kraja 4. razreda.
Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je 10.000,00 kuna.
Najviši iznos potpore koji se može dodijeliti je 50.000,00 kuna.
Intenzitet potpore označava udio sredstava s kojim davatelj potpore sudjeluje u financiranju predloženog projekta i može dosegnuti do 100% ukupno prihvatljivih troškova. Prijava (Prijavni obrazac s propisanom dokumentacijom) se podnosi Ministarstvu neposredno ili putem pošte od 1.6.2017. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta“
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Dokumentacija:
ugovor o dodjeli bespovratne potpore – ogledni primjerak
obrazac izvještaja o korištenju sredstava
izjava o potporama male vrijednosti
skupna izjava tu 2017.
izjava o potporama male vrijednosti i pravdanje potpore povezanih osoba
prijavni obrazac očuvanje i razvoj tradicijskih i umjetničkih obrta
program
otvoreni javni poziv
izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Nepretpakirana hrana - označavanje (ugostitelji, trgovci na malo)

Pravilnik o informiranju potrošača o nepretpakiranoj hrani (NN 144/2014) obuhvaća zahtjeve kojima moraju udovoljiti subjekti u poslovanju s hranom vezano uz navođenje informacija o prisutnosti sastojaka ili pomoćnih tvari u procesu proizvodnje, koji uzrokuju alergije ili netolerancije, kao i navođenje ostalih obveznih informacija o nepretpakiranoj hrani.
Stoga je Hrvatska obrtnička komora pripremila Vodič za označavanje (deklariranje) nepretpakirane hrane koja je važna prvenstveno ugostiteljima i trgovcima na malo (pekare, slastičarne, mesnice...), odnosno onima koji prodaju ili uslužuju nepretpakiranu hranu.
Nepretpakirana hrana podrazumijeva hranu koja se stavlja na tržište u nepretpakiranom obliku ili koja se pakira na prodajnom mjestu na zahtjev potrošača ili koja je pretpakirana za izravnu prodaju ili koja se na prodajnom mjestu nudi za neposrednu konzumaciju. Primjerice, to je:
• hrana koja se poslužuje u ugostiteljskim objektima;
• hrana koja se prodaje u pekarnicama i slastičarnicama;
• hrana koja se dostavlja kućama;
• hranu koja se pakira, na istom mjestu na kojem se i prodaje, u minimalno zaštitno pakiranje, npr. kruh, peciva, naresci, kolači ili sendviči;
• pića (napitci) bez originalne ambalaže, primjerice pića koja se poslužuju natočena u čaše, šalice i sl.
U Vodiču HOK-a za označavanje nepretpakirane hrane ugrađene su i izmjene koje su se dogodile nakon izdanja Vodiča Ministarstva poljoprivrede u zakonodavnom okviru EU i RH.
U vodiču Ministarstva poljoprivrede na stranici 38. „PRILOG III. PRAKTIČNI SAVJETI ZA PRUŽANJE INFORMACIJA O ALERGENIMA" navedeni su praktični savjeti za pružanje informacija o alergenima u ugostiteljskim objektima i trgovinama na malo.
U slučaju dodatnih pitanja ili nejasnoća, slobodno se možete obratiti Savjetodavnoj službi HOK-a na broj telefona 072 000 026 ili u Odjel za organizaciju rada cehova HOK-a.
HOK - Vodič za označavanje nepretpakirane hrane
Ministarstvo poljoprivrede - Vodič o informiranju potrošača o nepretpakiranoj hrani
Podsjetnik - „Paušalisti“ od 1. srpnja 2017. izdaju račune putem naplatnih uređaja

Odredbom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, broj 115/16), koja stupa na snagu 1. srpnja 2017. godine, brisan je pojam „mali obveznik fiskalizacije“.
Slijedom navedenog, porezni obveznici koji trenutno provode fiskalizaciju putem uvezane knjige računa, dužni su od 1. srpnja 2017. godine postupak fiskalizacije izdavanja računa provoditi putem elektroničkih naplatnih uređaja sukladno članku 16. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Narodne novine, br. 133/12 i 115/16). Isto podrazumijeva da su putem uspostavljene Internet veze dužni svaki račun, koji se naplaćuje sredstvima koja se prema navedenom Zakonu smatraju gotovinom, dostaviti Ministarstvu financija, Poreznoj upravi na ovjeru.
Dakle, i postojeći obveznici fiskalizacije koji porez na dohodak od samostalne djelatnosti plaćaju paušalno, moraju se prilagoditi postupku fiskalizacije izdavanja računa na način da račune izdaju putem elektroničkih naplatnih uređaja.
Napominjemo kako su od 1. srpnja 2017. godine svi obveznici fiskalizacije dužni dostaviti podatke o poslovnim prostorima i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja elektroničkim putem korištenjem elektroničkog servisa Porezne uprave e-Porezna (članak 19. i 19.a Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom).
Obveznik fiskalizacije koji je podatke o poslovnim prostorima dostavio putem XML poruke, dužan je, putem servisa e-Porezna, iste potvrditi do 31. srpnja 2017. godine te dostaviti podatak o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Obveznici fiskalizacije koji od 1. srpnja 2017. godine počinju izdavati račune putem elektroničkih naplatnih uređaja dužni su prije slanja prvog računa, također putem servisa e-Porezna dostaviti podatke o poslovnim prostorima i proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.
Svi ostali obveznici fiskalizacije koji nisu korisnici e-Porezne, navedene podatke dostavljaju putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave, također prije slanja prvog računa na ovjeru.
Uvezana knjiga računa, koja se ovjerava u Poreznoj upravi može se i dalje koristiti samo u slučaju kvara naplatnog uređaja odnosno nemogućnosti uspostave Internet veze s Poreznom upravom.
U slučaju bilo kakvih nedoumica i nejasnoća porezni obveznici mogu se obratiti u nadležnu ispostavu Porezne uprave prema svom prebivalištu/uobičajenom boravištu.

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.