

Uskršnji doručak: Više od 20 godina tradicije, zajedništva i blagdanskog duha
Udruženje obrtnika Šibenik i ove godine s ponosom nastavlja više od dva desetljeća dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka, koji će se 2025. godine održati na tri lokacije – u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu. Manifestacija koja je tijekom godina prerasla u neizostavni dio uskršnjih blagdana u Šibensko-kninskoj županiji još jednom okuplja obrtnike, lokalne vlasti i turističke zajednice u cilju očuvanja običaja i zajedničkog slavlja Uskrsa.
Udruženje obrtnika Šibenik nastavlja svoju dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka. Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik je jedan od glavnih inicijatora prvog Uskršnjeg doručka još davne 2004. godine.
- Ostajemo vjerni osnovnoj ideji koju smo imali prije 20 godina kada smo u Udruženju obrtnika Šibenik osmislili i pokrenuli ovu sad već tradicionalnu manifestaciju – željeli smo pripremiti i pokazati naše običaje blagovanja za Uskrs. To ćemo učiniti i ove godine, ne samo u Šibeniku već i u Skradinu i Rogoznici. Tijekom proteklih godina u organiziranju Uskršnjeg doručka priključili su se Grad Šibenik i Grad Skradin, Općina Rogoznica i turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice jer su prepoznali vrijednost ove manifestacije – poručuje Joso Smolić.
Tradicionalne delicije za sve generacije
U Šibeniku Uskršnji doručak održat će se, već tradicionalno, na Uskrsni ponedjeljak, 21. travnja na Trgu Pavla Šubića 1 s početkom u 11 sati. Posjetitelji će moći uživati u nezaobilaznim blagdanskim delicijama – velikoj fritaji od 5.000 jaja sa šparogama, kuhanoj šunki i mirisnim uskršnjim pogačama koje će se dijeliti građanima i gostima.
U Rogoznici na središnjoj rivi na Uskrs, 20. travnja od 11 sati, rogoznički ugostitelji priredit će pravu malu gastronomsku feštu za svoje sugrađane i turiste, dok će u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak, Uskršnji domjenak započeti u 13 sati na Trgu Male Gospe, uz prvo pripremanje fritaje sa šparogama, čime se i ova pitoreskna općina pridružuje slavlju na osebujan način.
Zajedništvo i humanitarna nota
Ova vrijedna inicijativa Udruženja obrtnika Šibenik već godinama okuplja i brojne partnere. Grad Šibenik, Grad Skradin, Općina Rogoznica te turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice prepoznale su značaj manifestacije i ove godine pružaju punu podršku.
Dodatnu vrijednost događanju daje i humanitarna dimenzija. Naime, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije priključila se aktivnostima darivanjem uskrsnih pogača potrebitima pri Caritasu župe sv. Ante u Kninu, čime se dodatno naglašava duh solidarnosti i zajedništva.
Udruženje obrtnika Šibenik poziva sve građane i posjetitelje da im se pridruže na ovom radosnom događanju te da zajedno obilježe Uskrs u duhu tradicije, dobre hrane i zajedništva!
Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.
Ograničene cijene proizvoda u trgovinama - Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena - uputa i pojašnjenje
Ministarstvo gospodarstva dostavilo je uputu i dodatna pojašnjenja za proizvode čija je cijena ograničena u Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (,,Narodne novine", broj 17/2025).
Predmetnom odlukom propisane su najviše maloprodajne cijene za ukupno 70 proizvoda u trgovini na malo. Popis proizvoda obuhvaća uz ranijih 30 proizvoda i dodatnih 40 kategorija proizvoda. Za ranijih 30 proizvoda, trgovac je dužan odrediti cijenu do razine najviše maloprodajne cijene za sve proizvode koje ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu. Primjerice, tom su obvezom obuhvaćeni svi jogurti u čašici i bočici u rasponu od 180 g do 200 g. Izuzetak s tog popisa je toaletni papir za koji su trgovci obvezni ograničiti cijenu najmanje jedne vrste artikla toaletnog papira (u pakiranju od 10 do 16 rola), a poželjno je i više.
Za dodatnlh 40 kategorija proizvoda trgovci su obvezni odrediti maloprodajnu cijenu do razine najviše maloprodajne cijene kategorije proizvoda određene odlukom i to za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Primjerice, od svih voćnih džemova u rasponu od 660 g do 690 g koje trgovac ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu, dužan je staviti potrošačima na raspolaganje najmanje jedan artikl iz navedene kategorije, po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene utvrđene odlukom. Dakle, u slučaju da se artikl s ograničenom cijenom proda, a na prodajnom mjestu se nude za prodaju drugi artikli unutar iste kategorije proizvoda, trgovac je dužan odmah osigurati drugi artikl po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene. Drugim riječima, nije dozvoljeno da na prodajnom mjestu trgovac nudi za prodaju artikle unutar pojedine kategorije proizvoda, a da pritom nijedan artikl iz te kategorije nema ograničenu cijenu. Stoga, poželjno je da na ovaj način trgovac stavi na raspolaganje više od jednog artikla unutar iste kategorije proizvoda, a kako bi se osigurala kontinuirana dostupnost istih.
Nadalje, kako bi se osigurala pravovremena informiranost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda obuhvaćenih odlukom trgovci su obvezni:
1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji minimalno sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te ažurirani popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom.
Pozivaju se trgovci da prilikom izbora artikala za dodatnih 40 proizvoda, gdje im je ostavljena mogućnost izbora, imaju na umu da se radi o najvišoj redovnoj maloprodajnoj cijeni koja nije fiksna i koja se ne odnosi na posebne oblike prodaje (dakle, isključuje cijene prilikom akcije te drugih oblika sniženja). Također, pozivaju se trgovci da svojim potrošačima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete proizvoda.
Pojašnjenja za svaki pojedinačni proizvod možete preuzeti na linku.
Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara 2025
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore u suradnji s Gospodarskim centrom Osijek organizira događanje Majstori ljepote 2025., koji će okupiti vodeće frizere i kozmetičare te sve ljubitelje ljepote.
Ova beauty manifestacija održat će se 15. i 16 ožujka 2025. godine u Osijeku kao sastavni dio Sajma ljepote i zdravlja, a osim što će pružiti uvid u najnovije trendove, bit će prilika za natjecanja i edukacije.
U sklopu događanja održat će se Državno prvenstvo frizera i kozmetičara, stoga pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da se prijave.
Popunjenu prijavu za natjecanje i izjavu o prihvaćanju općih pravila možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 1. ožujka 2025. godine.
Sve informacije i dokumentaciju za Državno prvenstvo možete preuzeti ovdje.
Službeni Program Majstora ljepote 2025. bit će objavljen naknadno.
Čestit Božić i sretna nova 2025. godina
Svim obrtnicama i obrtnicima Udruženja obrtnika Šibenik, čestit Božić te sretnu i uspješnu 2025. godinu želi
Predsjednik
Joso Smolić
Šibenski obrtnici tradicionalno će na Badnjak za građane pripremiti bakalar
U duhu dugogodišnje blagdanske tradicije, Udruženje obrtnika Šibenik i Obrtnička komora Šibensko-kninske županije ove godine organiziraju pripremu i podjelu bakalara građanima i posjetiteljima grada Šibenika na Badnjak, u utorak, 24.prosinca, u 11 sati ispred zgrade šibenskog kazališta.
- Pripremu i podjelu bakalara na Badnjak našim dragim sugrađanima i gostima, Udruženje obrtnika Šibenik započelo je prije više od dvadeset godina. Ostajemo vjerni našoj tradiciji te ćemo i na ovaj Badnjak pripremiti preko tisuću porcija bakalara kako bi na taj način pridonijeli blagdanskom ozračju u staroj gradskoj jezgri Šibenika. Kolege iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika pri našem udruženju obrtnika potrudit će se majstorski pripremiti bakalar po tradicionalnoj recepturi a bit će tu još fritula i kuhanog vina za potpuni blagdanski ugođaj – rekao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik i potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore.
Uz podjelu bakalara za sugrađane, obrtnici ni ovog Božića ne zaboravljaju potrebite te će Županijska obrtnička komora i Udruženje obrtnika Šibenik na Badnjak donirati bakalar Pučkoj kuhinji Caritasa u Šibeniku i Kninu.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Obavijest obrtnicima

Zbog novonastale situacije uzrokovane koronavirusom a u svrhu sprječavanja širenja bolesti, Udruženje obrtnika Šibenik privremeno regulira svoj rad na način da sve komunikacije obavlja putem telefona, pošte i elektronske pošte od 23. ožujka 2020. godine.
Uz kontak informacije na stranici Udruženja obrtnika Šibenik,možete se javiti i na mob.: 098/296 894, 098/98 410 78
Važno:
KORONAVIRUS – INFO TELEFON: 113
Zavod za javno zdravstvo Šibensko-kninske županije
Epidemiolog u pripravnosti: 091/434 1201
Prilagodba rada i mogućnosti vezane uz poslovanje obrtnika u novonastaloj situaciji pandemije virusa

Kako nam je na prvom mjestu odgovornost prema našim članovima i zaposlenicima te zaštita njihovog zdravlja, Hrvatska obrtnička komora privremeno je reorganizirala rad cjelokupnog komorskog sustava. U specifičnim okolnostima trenutne epidemiološke situacije u Republici Hrvatskoj od velike je važnosti da djelujemo koordinirano, odgovorno i smireno kako bismo svi što lakše prebrodili situaciju u kojoj smo se našli.
Obrtnicima su za sva pitanja na raspolaganju djelatnici Hrvatske obrtničke komore, županijskih obrtničkih komora i udruženja obrtnika.
Podsjećamo obrtnike da na web stranicama Nacionalnog stožera civilne zaštite i Vlade RH https://www.koronavirus.hr/ prate ažurne i provjerene informacije.
Također, sve nove prijedloge i upite vezane uz poslovanje u novonastalim okvirima možete poslati na e-mail korona@hok.hr.
Hrvatska obrtnička komora putem svog sustava obavještavanja članovima šalje informacije, čija je pravodobnost naročito važna u ovim izvanrednim okolnostima.
Pozivamo obrtnike koji nisu u sustavu evidencije kontakata (e-mail adrese i telefonske brojeve) da ih dostave Udruženju obrtnika Šibenik na mail: uo.sibenik@hok.hr ili na mob: 0989841078 i 098296894 te na taj način dobivaju sve aktualne informacije iz područja obrtništva.
Velik broj predloženih mjera od strane Hrvatske obrtničke komore usmjerenih rasterećenju obrtnika već je usvojen, a Hrvatska obrtnička komora svim raspoloživim sredstvima i dalje aktivno radi na prijedlozima konkretnih mjera kojima će zaštititi svoje članove te im osigurati održavanje stabilnog poslovanja. Također podsjećamo i na Odluku Stožera civilne zaštite RH o mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja
Za vas smo izradili popis mogućnosti vezanih uz poslovanje i radne procese te predloške koji su važni za postupanja u novonastaloj situaciji te ih je moguće preuzeti niže.
Obavijest prijevoznicima: Popis lokacija karantena za vozače po županijama

Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) izdalo je "Uputu o postupanju i primjeni karantene za vozače teretnih vozila", a ona se odnosi na trgovačka društva i obrte te vozače teretnih vozila koji imaju istovar robe u Hrvatskoj.
Na području svake županije uspostavljena je karantena s parkirališnim prostorom za kamione, u kojoj će biti smješteni domaći vozači teretnih vozila nakon istovara tereta.
U prilogu se nalazi popis lokacija određenih za karantenu vozača, na području pojedine županije.
Dopuna Upute za karantene za vozače teretnih vozila

Ministarstvo unutarnjih poslova, Ravnateljstvo civilne zaštite objavilo je dopunu Upute za karantene za vozače teretnih vozila a koja se odnosi na popis lokacija objekata za karantene za vozače, što svaka lokacija objekta za karantene mora imati, postupak nakon prelaska granice i postupak prijema u karantenu.
Važna obavijest: Informacije o regulaciji rada vozača s izdanim rješenjem o samoizolaciji

Ova obavijest odnosi se na vozače koji žele voziti i preseliti se iz samoizolacije u karantenu.
Prema priopćenju Stožera civilne zaštite, vozači više neće morati biti u samoizolaciji kao do sad. Uputa je da vozači prema potrebi iz karantene odlaze na put te da se nakon istovara robe ponovo vrate u karantenu organiziranu u prostorima poslodavca ili karantenu Županijskog stožera, u čekanju nove ture.
Kako bi se omogućio ovakav rad vozača s izdanim rješenjem o samoizolaciji, molimo Vas da HITNO dostavite sljedeće podatke:
1. ime i prezime vozača
2. datum rođenja
3. državljanstvo
4. broj putne isprave
5. država izdavanja putne isprave
6. OIB
7. adresa prebivališta/ boravka
8. datum početka samoizolacija
9. granični prijelaz na kojem je određena samoizolacija
10. naziv tvrtke/obrta
Molimo Vas da tražene podatke dostavite na e-mail adresu prijevoznici-samoizolacija@hok.hr
Hrvatska obrtnička komora prikuplja podatke te ih potom šalje Stožeru civilne zaštite. Odobrenje za Vaše vozače možete dati samo Stožer civilne zaštite.
Izvor: hok.hr
Uskrsni doručak u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu

Udruženje obrtnika Šibenik zajedno s gradovima Šibenikom i Skradinom te općinom Rogoznica i njihovim turističkim zajednicama organizira tradicionalnu manifestaciju „Uskrsni doručak“.
Na sam Uskrs, 21. travnja, Uskrsni doručak organizira se u Rogoznici u 11.00 sati ispod Crkvenih skala i u Skradinu u 11.00 sati, na Trgu kneza Domagoja.
Na Uskrsni ponedjeljak, 22. travnja, Uskrsni doručak organizira se u Šibeniku u 10.30 sati na Trgu Pavla Šubića, ispred zgrade Županije
Pozivamo sve žitelje naše županije i goste da nam se pridruže na ovoj tradicionalnoj manifestaciji i uživaju u delicijama blagdanskog stola i prigodnom kulturno-zabavnom programu.
11. susret prijevoznika Hrvatske obrtničke komore u Šibeniku

11. Susret prijevoznika u organizaciji Hrvatske obrtničke komore (HOK), održat će se 28. i 29. ožujka 2019. godine u Šibeniku, u hotelu Solaris.
Na ovogodišnjem, 11. Susretu prijevoznika, kroz izlaganja i raspravu razmotrit će se aktualne teme vezane uz obavljanje prijevozničke djelatnosti s naglaskom na:
- Način ostvarivanja prava na povrat uplaćene trošarine na gorivo
- Nadolazeća zakonska regulativa u prijevozu (paket mobilnosti)
- Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama
- Problematika autoškola
- Problematika prijevoza putnika (autobusi i povremeni prijevoz putnika osobnim vozilima)
- Konkurentnost prijevoznika
- Poticaji za nabavu vozila, subvencije za ugradnju rashladnih uređaja za hlađenje vozačkih kabina
- Osvrt na Zakon o prijevozu u cestovnom prometu
- Ugovori u prijevozu
- Rasprava o aktualnoj problematici
Pozivamo sve prijevoznike i ostale zainteresirane, da se odazovu u što većem broju te da svojom nazočnošću uveličaju ovaj, za prijevozništvo, izuzetno značajan skup.
Obrtnici mogu neoporezivo isplatiti nagradu i za sebe osobno

Nastavno na traženje Hrvatske obrtničke komore, Porezna uprava izvijestila: Nagrada koju poslodavac može isplatiti radniku, za sebe osobno mogu isplatiti i obrtnici!
Na internetskoj stranici Porezne uprave, danas je objavljena Obavijest o neoporezivoj isplati nagrade za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika
sljedećeg sadržaja:
„Dana 1. prosinca 2018. godine stupio je na snagu Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak (Narodne novine broj 106/18). Prema navedenom Pravilniku od 1. prosinca 2018. godine porez na dohodak se ne plaća na isplaćene nagrade za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika (dodatna plaća, dodatak uz mjesečnu plaću i sl.) u iznosu do 5.000,00 kuna godišnje.
Skrećemo pozornost da iz postojećih odredbi Zakona o porezu na dohodak (članak 33.) i Pravilnika o porezu na dohodak (članak 7. i 35.) proizlazi, da nagradu za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika (dodatna plaća, dodatak uz mjesečnu plaću i sl.) u neoporezivom iznosu do 5.000,00 kn godišnje, koju poslodavac može isplatiti radniku mogu za sebe osobno isplatiti i osobe koje obavljaju samostalne djelatnosti (iz članka 29. Zakona o porezu na dohodak). Napominjemo da se nagrada za radne rezultate i druge oblike dodatnog nagrađivanja radnika mora isplatiti na račun te se ne može isplatiti u naravi, a pri isplati se primjenjuje načelo blagajne.“ (izvor: https://www.porezna-uprava.hr/)
Hrvatska obrtnička komora pozdravlja ovakvo tumačenje, jer je važno postići da obrtnici budu prepoznati kao oni koji zbog svog iznimnog doprinosa gospodarstvu trebaju biti nagrađeni, a ne zakinuti.
Međutim, ovakvim tumačenjem obrtnici bi bili u mogućnosti isplatiti sebi osobno i ostale neoporezive svote koje inače isplaćuju radnicima (jubilarna nagrada, dar u naravi za samog sebe te isto tako otpremninu prilikom odlaska u mirovinu i sl.), a na koje proteklih godina nisu imali pravo.
Do sada se odredba iz čl. 35. st. 6. Pravilnika o porezu na dohodak (iznosi naknada, potpora i nagrada poreznih obveznika koji obavljaju samostalne djelatnosti iz članka 29. Zakona za njih osobno, u visini i na način propisan člankom 7. Pravilnika o porezu na dohodak) primjenjivala selektivno od strane Ministarstva financija uzevši u obzir da se pojedine naknade nisu mogle isplatiti obrtnicima, koji nisu imali status radnika.
Sa željom da se izbjegnu moguće nejasnoće i poteškoće u primjeni propisa u praksi, Hrvatska obrtnička komora žurno je zatražila dodatnu potvrdu Ministarstva financija o gore navedenim potencijalnim mogućnostima, kako bi članove izvijestila o eventualnim pozitivnim promjenama u primjeni ovih propisa, koji su do sada bili nepovoljni za obrtnike.
Izvor: www.hok.hr

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.