

Ribarstvo i marikultura - Javni natječaj za dodjelu sredstava potpore za 2023. godinu
Šibensko-kninska županija je objavila 14. 11. 2023. g. Javni natječaj za podnošenje zahtjeva za dodjelu sredstava potpore iz područja ribarstva i marikulture za 2023. godinu.
Poticajna novčana sredstva dodjeljivat će se gospodarskim subjektima za sljedeće aktivnosti:
1. Nabava proizvodne dugotrajne imovine potrebne za obavljanje djelatnosti u sektoru ribarstva i marikulture
2. Promidžba i prodaja proizvoda iz sektora ribarstva i marikulture
3. Potpora ulaganju u preradu proizvoda ribarstva i marikulture
Zahtjev i sva potrebna dokumentacija dostavlja se na pisarnicu Šibensko-kninske županije.
Rok za dostavu: do 04. prosinca 2023. godine.
Zahtjev za dodjelu sredstava i potrebna dokumentacija koju treba priložiti uz prijavu nalaze se na stranicama županije.
Dodatne obavijesti možete dobiti na mail poljoprivreda@skz.hr
Poziv na 1. Susret računovođa HOK-a – računovodstvena terapija
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore organizira 1. Susret računovođa HOK-a – računovodstvena terapija koji će se održati 16. prosinca 2023. u hotelu Well, Terme Tuhelj.
Termin održavanja: 16. prosinca 2023.
Dolazak sudionika moguć je od 15. prosinca 2023. od 14:00 sati
Smještaj je organiziran u hotelu Well, Terme Tuhelj
16. prosinca 2023. ( subota) u prijepodnevnim i poslijepodnevnim terminima održavat će se predavanja i okrugli stolovi na aktualne teme.
Prijave za smještaj sudionika vrše se putem poveznice: https://bit.ly/49Ay4dY
Prijavu smještaja putem poveznice moguće je izvršiti do najkasnije do 1. prosinca 2023. godine. Nakon navedenog datuma, hotel neće biti u mogućnosti jamčiti smještaj.
Majstori ljepote: U ožujku 2024. u Zagrebu - TOP događanje koje će okupiti nekoliko stotina hrvatskih frizera i kozmetičara
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore (HOK), u suradnji sa Zagrebačkim velesajmom, će sljedeće godine na jednom mjestu okupiti vodeće hrvatske frizere i kozmetičara pod kapom višednevnog stručnog događanja pod nazivom "Majstori ljepote - Dani frizera i kozmetičara HOK-a".
Ova beauty manifestacija će se održati od 8. do 10. ožujka 2024. godine, kao sastavni dio jubilarnog 25. sajma BEAUTY&HAIR EXPO ZAGREB 2024., te će pružiti uvide u najnovije trendove i izazove koji oblikuju ovu industriju. U sklopu višednevnog događanja će se održati državno natjecanje frizera i kozmetičara, ali i natjecanja za učenike strukovnih škola te niz zanimljivih panela i rasprava – programi koje će privući najbolje domaće talente iz frizerskog i kozmetičkog svijeta, pružajući im priliku da pokažu svoje vještine i kreativnost.
BEAUTY&HAIR EXPO ZAGREB 2024., sajam u okviru kojeg će se predstaviti „Majstori ljepote“, pozicionirao se kao najutjecajnije regionalno događanje posvećeno ljepoti, koje ove godine obilježava 25. rođendan. Mjesto je to okupljanja najpoznatijih domaćih, ali i svjetskih proizvođača i distributera kozmetičkih i frizerskih brendova te se pozicionirao se kao centralna međunarodna platforma za stručnjake iz kozmetičke i frizerske industriju. Događaj je jednako namijenjen profesionalcima, ali i široj publici koja će imati priliku doživjeti širok spektar proizvoda i usluga u ovom dinamičnom sektoru, sve na jednom mjestu. U sklopu ovog događanja održat će se i „Estetica po tvojoj mjeri“, konferencija koja na jednom mjestu u panel raspravama i predavanjima okuplja najzvučnija imena estetske medicine, plastične kirurgije, kozmetologije, nutricionizma, endokrinologije i psihologije, uz osobe iz javnog života, koje će iznijeti svoje poglede na estetske promjene i trendove.
Upite postavite putem e-mail adrese majstoriljepote@hok.hr.
20. nastup šibenskih obrtnika na Obrtničkom i gospodarskom sajmu Koprivničko-križevačke županije
Udruženje obrtnika Šibenik je i ove godine predstavilo autohtone proizvode svojih obrtnika na 25. Obrtničkom i gospodarskom sajmu Koprivničko-križevačke županije koji se održao u Križevcima od 10. do 12 studenog 2023. godine.
Na sajmu s gotovo 200 izlagača iz Hrvatske i inozemstava, predstavili su se sljedeći šibenski obrtnici: „Karmen“ Krojačko-dizajnerski obrt, „Deni Design“ Obrt za izradu nakita, „Zlatarna Simon Čivljak“, „Sani Design By Đina Grbin“, Kućna radinost „ŠIBENIK“, "MADIT" Zajednički obrt za izdavačku djelatnost i propagandu i „SAPUNOTEKA“ obrt za uslužne djelatnosti, trgovinu i proizvodnju.
Udruženje obrtnika Šibenik, sa svojim predsjednikom Josom Smolićem, obilježilo je 20 godina uspješnog predstavljanja svojih obrtnika na navedenom sajmu.
Jedinstven obrazac za utvrđivanje kreditne sposobnosti
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore inicirala je prijedlog izrade jedinstvenog obrasca svih banaka za utvrđivanje kreditne sposobnosti. Nakon provedene analize postojećih obrazaca u praksi, Sekcija je napravila JEDINSTVENI OBRAZAC BANAKA te po prvi puta uvela nova rješenja za utvrđivanje kreditne sposobnosti posebno za obrtnike i neprofitne organizacije.
JOB obrazac već je pripremljen u skladu sa izmjenama koje nas očekuju od 1. 1. 2024. godine te pozivamo sve računovodstvene servise i računovođe da što prije započnu s korištenjem istog.
Primjena JOB obrasca omogućiti bržu dostavu podataka poslovnim bankama i po prvi put omogućuje obrtnicima da dostavljaju podatke iz svog poslovanja na njima prilagođen način.
Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore nastojat će primjenu istog obrasca dogovoriti i sa svim leasing kućama, kako bi se poduzetništvo u Hrvatskoj dodatno administrativno rasteretilo.
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, ove godine se održava u Tuheljskim Toplicama (Terme Tuhelj, Hotel Well) od 26. do 28. studenoga 2023. godine.
Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje aktualne problematike u sektoru, razmjena mišljenja različitih dionika i njihovih specifičnih perspektiva te pronalaženje rješenja i modela unapređenja poslovanja hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika, ključnih za stvaranje i održavanje statusa Hrvatske kao svjetske turističke velesile.
Neke od tema koje će biti obrađene kroz stručna predavanja i panel rasprave na ovogodišnjem kongresu su:
• nedostatak kvalificirane radne snage i problem zapošljavanja u ugostiteljstvu;
• novosti vezane uz zakonodavstvo i porezna rasterećenja u ugostiteljstvu;
• pregled trenutnog stanja u sektoru,
• potencijal gastronomije u stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda u kontinentalnoj Hrvatskoj.
U panel raspravama sudjelovat će predstavnici državnih tijela, stručnjaci i dionici iz ugostiteljsko-turističkog sektora.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a partner Hrvatska turistička zajednica.
Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije, koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih uz ugostiteljstvo.
PROGRAM DOGAĐANJA 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
35. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, ove godine se održava u Tuheljskim Toplicama (Terme Tuhelj, Hotel Well) od 26. do 28. studenoga 2023. godine.
Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje aktualne problematike u sektoru, razmjena mišljenja različitih dionika i njihovih specifičnih perspektiva te pronalaženje rješenja i modela unapređenja poslovanja hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika, ključnih za stvaranje i održavanje statusa Hrvatske kao svjetske turističke velesile.
Neke od tema koje će biti obrađene kroz stručna predavanja i panel rasprave na ovogodišnjem kongresu su:
• nedostatak kvalificirane radne snage i problem zapošljavanja u ugostiteljstvu;
• novosti vezane uz zakonodavstvo i porezna rasterećenja u ugostiteljstvu;
• pregled trenutnog stanja u sektoru,
• potencijal gastronomije u stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda u kontinentalnoj Hrvatskoj.
U panel raspravama sudjelovat će predstavnici državnih tijela, stručnjaci i dionici iz ugostiteljsko-turističkog sektora.
Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Krapinsko-zagorske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, a partner Hrvatska turistička zajednica.
Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije, koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih uz ugostiteljstvo.
PROGRAM DOGAĐANJA 35. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika
Zaključci 26. Susreta ribara Hrvatske obrtničke komore
26. Susret ribara u organizaciji Hrvatske obrtničke komore održan je u Šibeniku, u Hotelskom naselju Solaris od 26. do 28. listopada 2023. godine. Domaćin je bila Obrtnička komora Šibensko-kninske županije. Susret je otvorila ministrica poljoprivrede Marija Vučković uz prisustvo brojnih predstavnika državnih i znanstvenih institucija te brojnih ribara iz cijele Hrvatske.
Teme Susreta bili su aktualno stanje u lokalnom i nacionalnom ribarstvu, novi propisi i inspekcijski nadzor u ribarstvu, izazovi Nature 2000 i Strategije EU-a za bioraznolikost do 2030. godine i iskoristivost sredstava iz EU fondova i naredno programsko razdoblje za ribarstvo.
Susreti su završeni predstavljanjem zaključaka, odnosno traženja koja Ceh ribarstva upućuje nadležnim institucijama.
Ovogodišnji zaključci su da ribari trebaju biti stalno i aktivno uključeni u izradi proglašenja zaštićenih područja na moru; da je radnike u ribarstvu potrebno smatrati deficitarnom radnom snagom zbog lakšeg zapošljavanja strane radne snage; da se pomorski dodatak treba povećati s 33 eura na 53 eura; da je potrebno u sportski i rekreacijski ribolov uvesti obavezu slanje podataka zbog praćenja stanja stokova te da je potrebna brža obrada zahtjeva za državnu potporu za štete na uzgajalištima dagnji te nastavak aktivnosti na utvrđivanju štete na uzgajalištima kamenica.
Idući Susret ribara, 27. po redu, održat će se u Zadarskoj županiji.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
5. međunarodni festival pršuta – Drniš 2018.

Obrtnička komora Šibensko-kninske županije bila je jedna od pokrovitelja 5. Međunarodnog festivala pršuta koji je održan 18. i 19. kolovoza 2018. godine u Drnišu.
Ova manifestacija postaje sve značajnija za hrvatsku poljoprivredu i razvoj našeg ruralnog prostora. Gastronomija je jedan od najvažnijih segmenata naše turističke ponude koju treba permanentno razvijati i oplemenjivati. Pršut predstavlja sam vrh naših specijaliteta i naše tradicije. Predivna Dalmatinska Zagora ima sve predispozicije da postane cjelogodišnja turistička destinacija.
Na ovogodišnjem festivalu koji je bio jako dobro posjećen, uz proizvođače pršuta, predstavili su se i proizvođači sira, vina, meda i izvornih suvenira. Najboljim pršutarima uručene su i prigodne nagrade.
Cehovi ugostitelja Obrtničke komore i Udruženja obrtnika Šibenik, za ovu prigodu u mega tavi, spojili su obalu i Zagoru i to u buzari od jadranskih školjki i Drniškog pršuta.
Šibenčani na proslavi 180 godina organiziranog obrtništva u Sisku

Udruženje obrtnika Šibenik zajedno s Obrtničkom komorom Šibensko-kninske županije, prošlog vikenda nastupilo je na obrtničkom Gastro show-u u Sisku. Ova manifestacija održana je povodom objavljivanja monografije „180 godina organiziranog obrtništva u Sisku“ a organiziralo ju je Udruženje obrtnika Sisak uz potporu Obrtničke komore Sisačko moslavačke županije. Ista je održana pod visokim pokroviteljstvom Predsjednice Republike Kolinde Grabar Kitarović.
Na Sisačkom Korzu pripremale su se delicije prema recepturi bogate zavičajne hrvatske gastronomije. Članovi našeg Ceha ugostitelja za ovu prigodu uz riblje marinade i paštete, te drniški pršut pripremili su i veliku tortu od hobotnice koja je pobudila veliku pažnju svih prisutnih kako svojim izgledom tako i okusom.
Uskrsni doručak u Šibeniku, Skradinu i Rogoznici

Udruženje obrtnika Šibenik u suradnji s gradovima Šibenikom i Skradinom te općinom Rogoznica i njihovim turističkim zajednicama i ove godine organizira tradicionalnu manifestaciju „Uskrsni doručak“.
Na sam Uskrs, 1. travnja, Uskrsni doručak organizira se u Rogoznici u 11.00 sati ispod Crkvenih skala i u Skradinu u 11.30 sati, na Trgu kneza Domagoja.
Na Uskrsni ponedjeljak, 2. travnja, Uskrsni doručak organizira se u Šibeniku u 10.30 sati na Trgu Pavla Šubića.
Pozivamo sve žitelje naše županije i goste da nam se pridruže na ovoj tradicionalnoj manifestaciji i uživaju u delicijama blagdanskog stola i prigodnom kulturno-zabavnom programu.
Radionica „Pokreni digitalnu transformaciju svojeg poslovanja“

Radionica „Pokreni digitalnu transformaciju svojeg poslovanja“organizirana je u sklopu programa Google Digitalna garaža koja se provodi u partnerskoj suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Otvorenim učilištem Algebra.
Želite li nadograditi svoje digitalne vještine potrebne za proširenje poslovanja, napredovanje u karijeri ili rast samopouzdanja u digitalnom okruženju?
Stručnjaci sa svakodnevnom praksom će vam u sklopu Digitalne garaže pomoći da uspijete na mreži. Svi mogu imati koristi od toga, neovisno o svojim vještinama, ciljevima ili iskustvu.
Cilj je inicijative omogućiti pristup besplatnoj edukaciji o digitalnim alatima za pokretanje i razvoj online poslovanja. Radionicama želimo digitalnim vještinama osnažiti trenutačnu i buduću radnu snagu zemlje te pomoći obrtnicima, malim i srednjim tvrtkama da ubrzaju svoj rast i omogućiti im pristup globalnim tržištima.
U sklopu inicijative održavat će se besplatne interaktivne radionice diljem Hrvatske koje će voditi stručnjaci u edukaciji o digitalnim vještinama.
U Šibeniku će se radionica održati 15. veljače 2018. godine u Gradskoj knjižnici Juraj Šižgorić, Poljana 6, Šibenik s početkom u 10 sati.
Predviđeno trajanje radionice je 3 sata.
Želite li osnažiti svoje digitalne vještine i iskoristiti pun potencijal interneta, prijavite se do 14. veljače 2018. zbog ograničenog kapaciteta radionica.
Ako želite saznati više o ovom programu, posjetite stranicu Google Digitalna garaža.
EU FONDOVI – „Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP“

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo je 2. 2. 2018. Poziv na dostavu projektnih prijedloga "Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP".
Predmet Poziva je poboljšanje poslovnog razvoja i tehnološke spremnosti MSP-a koji djeluju u identificiranim prihvatljivim djelatnostima poticanjem ulaganja u kapacitete MSP, kroz početna ulaganja u izgradnju i/ili opremanje poslovnih jedinica., a svrha je jačanje regionalne konkurentnosti MSP-a kroz razvoj identificiranih strateških djelatnosti industrije. Poticanjem aktivnosti koje stvaraju dodatnu vrijednost i učinkovitim pozicioniranjem malog i srednjeg poduzetništva u globalnim lancima vrijednosti omogućit će se razvoj novih kompetencija, povećanje proizvodnje, povećanje izvoza i stvaranje novih radnih mjesta.
Ukupna raspoloživa sredstva, temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija u Državnom proračunu RH iz Europskog fonda za regionalni razvoj osigurano je 200.000.000,00 kuna za razdoblje 2014. – 2020.
Raspoloživa sredstva po prijavitelju su u rasponu od 500.000 – 15.000.000 kuna, dok se predviđeni intenzitet potpore izračunava se sukladno Karti regionalnih potpora i Zaključku Vlade Republike Hrvatske, KLASA: 022-03/14-07/145, URBROJ: 50301-05/05-14-2 od 24. travnja 2014. te iznosi 35% za srednje poduzetnike i 45% za mikro i male poduzetnike. Intenzitet potpore za savjetodavne usluge u korist malih i srednjih poduzeća ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova. Iznos potpore (maksimalni iznos potpore) za savjetodavne usluge po ovom Pozivu ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna po poduzetniku po projektu. Intenzitet potpore MSP-u za sudjelovanje na sajmovima ne može prelaziti 50% prihvatljivih troškova. Iznos potpore (maksimalni iznos potpore) za sudjelovanje na sajmovima po ovom Pozivu ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna.
Potpore za usavršavanje dodijelit će se u sljedećim intenzitetima :
• za srednja poduzeća 60% opravdanih troškova, odnosno 70% opravdanih troškova ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju;
• za mala i mikro poduzeća 70% opravdanih troškova.
Iznos potpore (maksimalni iznos potpore) za usavršavanje po ovom Pozivu ne može prijeći prag od 1.000.000 kuna.
Potpore za savjetodavne usluge, za sudjelovanje na sajmovima, za usavršavanje te potpore male vrijednosti mogu se dodijeliti isključivo pod uvjetom da su izravno vezane za projekt za koji se dodjeljuje regionalna potpora.
Prihvatljivi prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
• Ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu
• Savjetodavne usluge koje pružaju vanjski konzultanti
• Sudjelovanje na sajmovima
• Usavršavanje
• Priprema Prijavnog obrasca, Investicijske studije s proračunom projekta
• Uvođenje grijanja i hlađenja
• Promidžba i vidljivost
Projektne aktivnosti moraju se provoditi u Republici Hrvatskoj, s iznimkom sudjelovanja na međunarodnim sajmovima.
Projektni prijedlog podnosi se od strane ovlaštene osobe Prijavitelja putem sustava eFondovi u elektroničkom obliku od 3. travnja 2018. godine.
Poziv se vodi kao trajni otvoreni Poziv na dostavu projektnih prijava s krajnjim rokom dostave projektnih prijava do 28. prosinca 2018. godine.
Cjelokupna dokumentacija objavljena je na web stranici efondovi: https://efondovi.mrrfeu.hr/MISCms/Pozivi/Poziv?id=ba7c381d-6a17-4b2b-a116-29b937339573&pozivVersionId=6c5cb3e4-34ba-4947-b438-3a45507096ae
Ribari – potpora mjera I.9. „Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti“

Na temelju članka 55. stavka 6. Zakona o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, broj 62/2017), ministar poljoprivrede donio Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere I.9. »Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti« okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama za siječanj/veljaču 2018. (NN.3/18)
OPĆE ODREDBE
Ovim se Pravilnikom utvrđuju uvjeti, kriteriji i način dodjele potpore u okviru mjere I.9. »Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti« u okviru prioriteta Europske unije »Poticanje okolišno održivog, resursno učinkovitog, inovativnog, konkurentnog i na znanju utemeljenog ribarstva«, u sklopu provedbe Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo Republike Hrvatske za programsko razdoblje 2014. – 2020. a u skladu s odredbama Uredbe (EU) br. 508/2014 o Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo.
PREDMET POTPORE
Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti provodi se u segmentu ribolova okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama (u daljnjem tekstu: plivaričarski ribolov).
Predmet potpore je naknada ovlaštenicima povlastica i članovima posade ribarskog plovila za kojeg je ta povlastica izdana, a obuhvaća jednokratna bespovratna novčana sredstava za privremenu obustavu sukladno Odluci o donošenju Plana upravljanja ribolovom male plave ribe okružujućom mrežom plivaricom »srdelarom« (klasa: 324-01/17-01/900, urbroj: 525-13/0340-17-1 od 21. prosinca 2017. godine) i Pravilniku o ribolovnim mogućnostima u gospodarskom ribolovu na moru okružujućom mrežom plivaricom – srdelarom (»Narodne novine«, broj 127/2017).
Privremena obustava u smislu ovoga Pravilnika je privremena obustava u trajanju od 30 dana koja se provodi u razdoblju od 17. siječnja 2018. godine u 00:00 sati do 15. veljače 2018. godine u 24:00 sata na području cijelog ribolovnog mora Republike Hrvatske.
Odredbe ovoga Pravilnika ne dovode u pitanje odredbe zakonskih i podzakonskih propisa iz područja radnih odnosa.
FINANCIRANJE
Sredstva javne potpore za provedbu mjere na temelju ovoga Pravilnika osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija i Republika Hrvatska sudjeluju sa po 50 posto udjela.
Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere I.9. „Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti“ okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama za siječanj/veljaču 2018. godine (NN.10/18, na snazi od 01.02.2018.), sredstva javne potpore iznose ukupno 4.500.000 eura u protuvrijednosti u kunama, od čega:
– 2.250.000 eura, u protuvrijednosti u kunama – proračun Europske unije i
– 2.250.000 eura, u protuvrijednosti u kunama – državni proračun Republike Hrvatske.
Udio javne potpore iznosi 100 posto sukladno članku 95. stavku 2. točki e) Uredbe (EU) br. 508/2014.
Iznos potpore obračunava se sukladno tablici i uputama iz Priloga II. ovoga Pravilnika, koji je njegov je sastavni dio.
Potpora se dodjeljuje po ribarskom plovilu odnosno po članu posade.
Potpora se po plovilu može dodijeliti na najviše šest mjeseci u razdoblju od 2015. do 2020. godine.
ZAHTJEV ZA POTPORU
Zahtjev za potporu se podnosi na temelju ovoga Pravilnika na obrascu Zahtjev za potporu koji je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/) te u područnim jedinicama Uprave ribarstva.
Zahtjevi za potporu se podnose na temelju ovoga Pravilnika te se natječaj ne objavljuje.
Zahtjev za potporu se podnosi na obrascu Zahtjeva za potporu, uz dokumentaciju koja je definirana prilogom Zahtjeva za potporu. Obrazac i popis obavezne dokumentacije se mogu preuzeti na mrežnim stranicama Uprave ribarstva
ili se mogu zatražiti u područnoj jedinici Uprave ribarstva.
Zahtjev za potporu i popratna dokumentacija se podnose u tiskanom obliku preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu:
Ministarstvo poljoprivrede
Uprava ribarstva
Planinska 2a, 10000 Zagreb
s naznakom:
„Zahtjev za dodjelu potpore u okviru mjere I.9. Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti
(plivaričarski ribolov siječanj/veljača 2018.) - NE OTVARATI“.
Prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu korisnik uz obrazac Zahtjeva za potporu obavezno prilaže dokumentaciju koja je propisana Prilogom I. Zahtjeva za potporu i njegov je sastavni dio.
Obrazac Zahtjeva za potporu popunjava se u elektroničkom obliku ili ručno, a u slučaju da se popunjava ručno, mora biti ispunjen pregledno i čitljivo, jer se u protivnom neće razmatrati, te se, potpisan i ovjeren od strane korisnika, kao i popratna dokumentacija, podnosi u tiskanom obliku preporučenom poštom ili osobno, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu Ministarstva poljoprivrede, Uprava ribarstva.
Obavijest o podnošenju zahtjeva za dodjelu potpore za privremenu obustavu plivaričarskog ribolova za siječanj/veljaču 2018. godine objavljena je na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede https://ribarstvo.mps.hr/default.aspx?id=5017
ROK ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POTPORU
Rok za podnošenje Zahtjeva za potporu počinje teći od 17. siječnja 2018. godine, a traje do 15. veljače 2018. godine.
Zahtjev za potporu iz stavka 1. ovoga članka podnosi se po ribarskom plovilu, a uključuje i zahtjev za potporu za članove posade tog ribarskog plovila.
Pojedini član posade može ostvariti pravo na naknadu samo po jednom ribarskom plovilu odnosno na temelju jednog Zahtjeva za potporu u okviru ovoga Pravilnika.
NAČIN I OBLIK ČUVANJA DOKUMENTACIJE
Svi popratni dokumenti vezani uz potporu za koju je korisnik ostvario potporu iz Europskog fonda za ribarstvo se čuvaju u izvornicima, osim računovodstvenih podataka koji se mogu čuvati u elektroničkoj verziji, pod uvjetom da takvi računalni sustavi ispunjavaju prihvaćene sigurnosne standarde koji osiguravaju da su pohranjeni dokumenti u skladu s nacionalnim zakonski propisanim zahtjevima i da se u njih može pouzdati u svrhu revizije.
ROK ČUVANJA DOKUMENTACIJE
Rok za čuvanje i osiguravanje dostupnosti dokumentacije vezane uz izdatke za koje je korisniku isplaćena potpora iz Europskog fonda za pomorstvo najmanje dvije godine od 31. prosinca nakon predaje računa u kojima su uključeni završni izdaci operacije. Također, korisnik je dužan dokumentaciju čuvati i osigurati dostupnost iste tijekom cjelokupnog razdoblja provođenja operacije.
Radionica - Naknade u sustavu gospodarenja posebnim kategorijama otpada

Jednodnevna radionica pod nazivom Naknade u sustavu gospodarenja posebnim kategorijama otpada koja će se održati u srijedu, 7. veljače 2018. godine, u 12 sati u Gradskoj knjižnici Juraj Šižgorić, na adresi Poljana 6, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Edukacija je namijenjena obveznicima naknada gospodarenja posebnim kategorijama otpada radi informiranja o njihovim obvezama prijave i plaćanja Fondu naknada s naglaskom na one koji se odnose na ambalažu i otpadnu ambalažu te na obveznike koji stavljaju elektroničke i električne uređaje na tržište.
Predstavnici Fonda će prezentirati obveze povezane s propisima iz područja gospodarenja posebnim kategorijama otpada.
Program radionice nalazi se u privitku.
Sudjelovanje na radionici je besplatno, a dolazak je potrebno potvrditi popunjavanjem online prijave na slijedećoj poveznici.
PROGRAM RADIONICE:
1. Uvodna riječ
2. Sustav posebnih kategorija otpada – uvodno predavanje, FZOEU
3. Obveze proizvođača odnosno uvoznika proizvoda koji sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom trebaju Fondu plaćati naknade za gospodarenje posebnim kategorijama otpada – predavač: FZOEU
4. Način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca kako bi obveznici svoju zakonsku dužnost obavili propisanom roku – predavač: FZOEU
5. Označavanje proizvoda koji se stavljaju na tržište – predavač: FZOEU
6. Pitanja sudionika
Radionica za ribare – Natječaj za dodjelu potpore ribarima u okviru mjere I.22

Nastavno na objavu Natječaja za dodjelu potpore u okviru mjere I.22. „Dodana vrijednost, kvaliteta proizvoda i korištenje neželjenog ulova“, a koji je otvoren za podnošenje Zahtjeva za potporu do 31. ožujka 2018. godine, ovim putem vas obavještavamo da Uprava ribarstva organizira radionice, a kako bi se korisnike detaljno upoznalo sa načinom sudjelovanja u natječajima, tj. kako bi se pojasnili postupci koje korisnici moraju provesti da bi ispunili uvjete i kriterije te ostvarili pravo na potporu u okviru ovih mjera.
Održavanje prve radionice je predviđeno dana 14. veljače 2018. godine (srijeda), u Zadru, hotel „Kolovare“, Bože Peričića 14, s početkom u 11:00 sati.
Za radionicu u Zadru potrebno je prijaviti sudjelovanje na radionici na e-mail adresu: eufondovi.ribarstvo@mps.hr ili putem telefona na: 01/6443-287, do utorka, 13. veljače 2018. godine.
MJERA I.22. „DODANA VRIJEDNOST,KVALITETA PROIZVODA I KORIŠTENJE NEŽELJENOG ULOVA“
OSNOVNE INFORMACIJE
ZA KOJA ULAGANJA SE DODJELJUJE POTPORA?
Mjera I.22. „Dodana vrijednost, kvaliteta proizvoda i korištenje neželjenog ulova“ je mjera koja se provodi s ciljem unaprjeđenja dodane vrijednosti i kvalitete ulova.
ULAGANJA NA RIBARSKOM PLOVILU:
Podrazumijeva ulaganje u prilagodbu samog ribarskog plovila i ulaganje u opremu za plovilo koja doprinosi unapređenju dodane vrijednosti, kvalitete proizvoda i iskorištavanja neželjenog ulova, kao što je:
• nabava opreme/uređaja za očuvanje i rukovanje ulovom (na primjer ledomati, rashladni uređaji, termobaje i slično)
• prilagodba plovila za ugradnju/montažu opreme/uređaja za očuvanje i rukovanje ulovom (radovi na plovilu)
VAŽNO: Ulaganja ne smiju dovoditi do povećanja ribolovnog kapaciteta plovila i povećavanja sposobnosti plovila za pronalaženje ribe (nisu prihvatljiva ulaganja u ribolovne alate ili u opremu koja je izravno povezana s ribolovnim aktivnostima kao što je na primjer sonar ili dizalica koja se koristi u samom ribolovu za npr. izvlačenje mreža).
ULAGANJA IZVAN RIBARSKOG PLOVILA:
Podrazumijeva ulaganja izvan plovila koja su vezana uz proizvode ribarskog plovila odnosno moraju doprinositi unaprjeđenju dodane vrijednosti i kvalitete ulova sa ribarskog plovila, kao što su:
• ulaganja/aktivnosti vezane uz izravno stavljanje na tržište vlastitog ulova (npr. kupnja specijaliziranih dostavnih vozila – hladnjača);
• ulaganja/aktivnosti vezane uz samostalnu preradu vlastitog ulova (npr. nabava uređaja i opreme koja se koristi za preradu ulova);
• ulaganja/aktivnosti vezane uz pakiranje i/ili predstavljanje vlastitih proizvoda (npr. nabava opreme za pakiranje proizvoda, izrada loga i dizajna proizvoda, marketinške aktivnosti);
• ulaganja u sustave sljedivosti vlastitih proizvoda (npr. kupnja opreme i računalnih programa kojima se uspostavlja sustav sljedivost proizvoda).
TKO MOŽE OSTVARITI POTPORU?
Potporu može ostvariti subjekt u ribarstvu koji obavlja gospodarski ribolov na moru odnosno gospodarski ribolov na slatkim vodama, a to može biti vlasnik ribarskog plovila i povlastice za gospodarski ribolov te ovlaštenik povlastice za gospodarski ribolov, uz suglasnost vlasnika u slučaju da se ulaganja provode na samom ribarskom plovilu.
KOJI SU OSNOVNI UVJETI PRIHVATLJIVOSTI?
Korisnik:
• mora biti vlasnik odnosno ovlaštenik važeće povlastice;
• mora imati podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu Republike Hrvatske i ne smije biti u stečaju, predstečajnom postupku, likvidaciji ili blokadi
Ribarsko plovilo:
• mora posjedovati važeću dozvolu za plovidbu brodice/svjedodžbu o sposobnosti broda za plovidbu;
• mora biti upisano u Registar ribarske flote Republike Hrvatske najmanje dvije godine (ribolov na moru);
• mora imati dostatnu ribolovnu aktivnost od najmanje 20 ribolovnih dana ostvarenih u prethodnoj godini
KOLIKO IZNOSI POTPORA?
Potpora, tj. udio sufinanciranja iznosi 50% ukupnih prihvatljivih troškova, ali u pojedinim slučajevima može iznositi i više:
• 80% - mali priobalni ribolov – potpora je vezana uz ribarsko plovilo koje spada u mali priobalni ribolov, tj. plovilo čija ukupna duljina ne prelazi 12 metara i koje u povlastici nema upisane povlačne alate: potegače, povlačne mreže (koće) i dredže;
• 85% - otoci Dugi otok, Vis, Mljet i Lastovo – ulaganje/aktivnost se provodi na navedenim otocima ili je sjedište/prebivalište korisnika na tim otocima;
• 60% - ribarska zadruga – korisnik (vlasnik ribarskog plovila ili ovlaštenik povlastice) je priznata ribarska zadruga;
• 75% - organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija - korisnik (vlasnik ribarskog plovila ili ovlaštenik povlastice) je priznata organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija.
Međutim, ako je korisnik veliko poduzeće, udio sufinanciranja se umanjuje i iznosi 30% ukupnih prihvatljivih troškova.
Minimalni iznos ulaganja i potpore nije definiran kao uvjet prihvatljivosti, a najviši iznos koji korisnik može ostvariti na temelju jednog natječaja se definira samim natječajem.
GDJE SE MOGU PRONAĆI POTREBNE INFORMACIJE I DOKUMENTI?
Sve informacije i dokumenti potrebni za prijavu na natječaj se mogu pronaći na internet stranicama Ministarstva poljoprivrede, Uprave ribarstva (https://euribarstvo.hr/), a korisnici upite mogu uputiti Upravi ribarstva i putem e-mail adrese: eufondovi.ribarstvo@mps.hr.

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.