

14. Sajam agroturizma Šibensko-kninske županije otvara svoja vrata 30. travnja u Skradinu
Sve je spremno za 14. izdanje Sajma agroturizma, koji se i ove godine održava u Skradinu, 30. travnja i 1. svibnja, a na kojem je svoje sudjelovanje potvrdilo više od 150 domaćih izlagača. Uz prepoznatljive proizvode domaćih OPG-ova, kao što su maslinovo ulje, pršut, sirevi i domaći med, u ponudi ovogodišnjeg sajma naći će se i poslastice iz kontinentalne Hrvatske, kulen, bućino ulje, ajvar, domaći kolači, raznorazne zimnice i sokovi, ali i umaci na bazi chillyja, poljički soparnik, suveniri i unikatni nakit, ljekovito bilje i prirodna kozmetika, i štošta toga još.
Kao jedna od najvažnijih sajamskih manifestacija u Dalmaciji i mjesto susreta lokalnih poljoprivrednika, obrtnika i poduzetnika, skradinski sajam održava se od 2008. godine s ciljem očuvanja gastronomskih vrijednosti i tradicijskih običaja našeg kraja.
14. Sajam agroturizma Šibensko-kninske županije organiziraju Šibensko-kninska županija i Razvojno inovacijski centar AluTech, u suradnji s Razvojnom agencijom Šibensko-kninske županije, Turističkom zajednicom Šibensko-kninske županije, Gradom Skradinom, Hrvatskom gospodarskom komorom - Županijskom komorom Šibenik, Obrtničkom komorom Šibensko-kninske županije i Udruženjem obrtnika Šibenik, te pod pokroviteljstvom Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Ministarstva gospodarstva te Ministarstva turizma i sporta.
Županija partner ovogodišnjeg sajma je Požeško-slavonska županija.
Program događanja:
Srijeda, 30. travnja 2025.
10:00 Otvorenje Sajma za posjetitelje
11:00 Svečano otvorenje Sajma, Kulturni centar Grada Skradina
(pozdravni govori, nastup klape Skradinke)
11:30 Gastro ponuda Udruženja obrtnika Šibenik
13:00 Nastup KUD-a Šibenske Šuštine
15:00 Klapa Mirakul – promenada po gradu20:00 Zatvaranje prvog dana Sajma
Četvrtak, 1. svibnja 2025.
10:00 Otvorenje drugog dana Sajma
11:00 Klapa Skradinke - promenada po gradu
13:00 Nastup KUD Koledišće Jezera
15:00 Nastup KU Kolajnica Šibenik
20:00 Zatvaranje Sajma
Akademija Poslovni START u Šibeniku: U suradnji s Hrvatskim Telekomom organiziramo besplatne stručne edukacije
Pridružite se Akademiji Poslovni START u Šibeniku, 7. svibnja 2025. u 9 sati u Razvojnoj agenciji Šibensko-kninske županije, Narodnog preporoda 4, Šibenik.
Akademija je namijenjena onima koji tek kreću u samostalne poslovne vode, ali i onima koji žele unaprijediti svoje poslovanje s posebnim naglaskom na digitalizaciju.
Cilj edukacija je pružiti konkretne i korisne informacije, omogućiti razmjenu iskustava te sudionicima ponuditi vrijedne vještine kroz interaktivne radionice i primjere iz svakodnevnog poslovnog okruženja.
Program događanja:
09:00 - 09:30 Okupljanje sudionika
09:30 - 09:40 Predstavljanje programa
09:40 - 10:25 Predavanje: Život u oblaku
10:25 - 11:25 Predavanje: Online poslovanje - prodaja i pozicioniranje, predavač Goran Blagus
11:25 - 11:40 Pauza i druženje
11:40 - 12:45 Predavanje: Osnove financijske pismenosti, predavač: Toni Milun
12:45 - 13:15 Predavanje: Umjetna inteligencija i utjecaj na poslovanje
13:15 - 15:00 Druženje uz ručak
Sudjelovanje je besplatno, a zbog ograničenog broja mjesta PRIJAVITE SE i osigurajte svoje mjesto!
Uskršnji doručak: Više od 20 godina tradicije, zajedništva i blagdanskog duha
Udruženje obrtnika Šibenik i ove godine s ponosom nastavlja više od dva desetljeća dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka, koji će se 2025. godine održati na tri lokacije – u Šibeniku, Rogoznici i Skradinu. Manifestacija koja je tijekom godina prerasla u neizostavni dio uskršnjih blagdana u Šibensko-kninskoj županiji još jednom okuplja obrtnike, lokalne vlasti i turističke zajednice u cilju očuvanja običaja i zajedničkog slavlja Uskrsa.
Udruženje obrtnika Šibenik nastavlja svoju dugu tradiciju organiziranja Uskršnjeg doručka. Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik je jedan od glavnih inicijatora prvog Uskršnjeg doručka još davne 2004. godine.
- Ostajemo vjerni osnovnoj ideji koju smo imali prije 20 godina kada smo u Udruženju obrtnika Šibenik osmislili i pokrenuli ovu sad već tradicionalnu manifestaciju – željeli smo pripremiti i pokazati naše običaje blagovanja za Uskrs. To ćemo učiniti i ove godine, ne samo u Šibeniku već i u Skradinu i Rogoznici. Tijekom proteklih godina u organiziranju Uskršnjeg doručka priključili su se Grad Šibenik i Grad Skradin, Općina Rogoznica i turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice jer su prepoznali vrijednost ove manifestacije – poručuje Joso Smolić.
Tradicionalne delicije za sve generacije
U Šibeniku Uskršnji doručak održat će se, već tradicionalno, na Uskrsni ponedjeljak, 21. travnja na Trgu Pavla Šubića 1 s početkom u 11 sati. Posjetitelji će moći uživati u nezaobilaznim blagdanskim delicijama – velikoj fritaji od 5.000 jaja sa šparogama, kuhanoj šunki i mirisnim uskršnjim pogačama koje će se dijeliti građanima i gostima.
U Rogoznici na središnjoj rivi na Uskrs, 20. travnja od 11 sati, rogoznički ugostitelji priredit će pravu malu gastronomsku feštu za svoje sugrađane i turiste, dok će u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak, Uskršnji domjenak započeti u 13 sati na Trgu Male Gospe, uz prvo pripremanje fritaje sa šparogama, čime se i ova pitoreskna općina pridružuje slavlju na osebujan način.
Zajedništvo i humanitarna nota
Ova vrijedna inicijativa Udruženja obrtnika Šibenik već godinama okuplja i brojne partnere. Grad Šibenik, Grad Skradin, Općina Rogoznica te turističke zajednice Šibenika, Skradina i Rogoznice prepoznale su značaj manifestacije i ove godine pružaju punu podršku.
Dodatnu vrijednost događanju daje i humanitarna dimenzija. Naime, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije priključila se aktivnostima darivanjem uskrsnih pogača potrebitima pri Caritasu župe sv. Ante u Kninu, čime se dodatno naglašava duh solidarnosti i zajedništva.
Udruženje obrtnika Šibenik poziva sve građane i posjetitelje da im se pridruže na ovom radosnom događanju te da zajedno obilježe Uskrs u duhu tradicije, dobre hrane i zajedništva!
Predsjednik Smolić na sastanku Vijeća za upravljanje razvojem turizma Hrvatske
Na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma na temu cjenovne konkurentnosti hrvatskog turizma koja se održala 05. veljače 2025. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu kojom je predsjedao predsjednik Vlade Andrej Plenković, a u nazočnosti više ministara, brojnih predstavnika turističkih udruženja i kompanija te cehovskih udruženja, prisustvovao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik. Na istoj se razgovaralo o inflaciji, padu dolazaka i noćenja s emitivnih tržišta, visokim provizijama globalnih platformi za rezervaciju smještaja te kako sa ovako visokim cijena u ugostiteljstvu i smještaju Hrvatska je cjenovno nekonkurentna.
Vezano za cijene ugostiteljskih usluga, predsjednik Smolić je poručio da je važno omogućiti našim ljudima da mogu uživati u turističkoj ponudi svoje zemlje, ali do sniženja cijena mora doći u cijelom lancu, a ne samo na njegovom kraju.
Ograničene cijene proizvoda u trgovinama - Odluka o izravnim mjerama kontrole cijena - uputa i pojašnjenje
Ministarstvo gospodarstva dostavilo je uputu i dodatna pojašnjenja za proizvode čija je cijena ograničena u Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo (,,Narodne novine", broj 17/2025).
Predmetnom odlukom propisane su najviše maloprodajne cijene za ukupno 70 proizvoda u trgovini na malo. Popis proizvoda obuhvaća uz ranijih 30 proizvoda i dodatnih 40 kategorija proizvoda. Za ranijih 30 proizvoda, trgovac je dužan odrediti cijenu do razine najviše maloprodajne cijene za sve proizvode koje ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu. Primjerice, tom su obvezom obuhvaćeni svi jogurti u čašici i bočici u rasponu od 180 g do 200 g. Izuzetak s tog popisa je toaletni papir za koji su trgovci obvezni ograničiti cijenu najmanje jedne vrste artikla toaletnog papira (u pakiranju od 10 do 16 rola), a poželjno je i više.
Za dodatnlh 40 kategorija proizvoda trgovci su obvezni odrediti maloprodajnu cijenu do razine najviše maloprodajne cijene kategorije proizvoda određene odlukom i to za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Primjerice, od svih voćnih džemova u rasponu od 660 g do 690 g koje trgovac ima u prodaji na pojedinom prodajnom mjestu, dužan je staviti potrošačima na raspolaganje najmanje jedan artikl iz navedene kategorije, po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene utvrđene odlukom. Dakle, u slučaju da se artikl s ograničenom cijenom proda, a na prodajnom mjestu se nude za prodaju drugi artikli unutar iste kategorije proizvoda, trgovac je dužan odmah osigurati drugi artikl po cijeni do razine najviše maloprodajne cijene. Drugim riječima, nije dozvoljeno da na prodajnom mjestu trgovac nudi za prodaju artikle unutar pojedine kategorije proizvoda, a da pritom nijedan artikl iz te kategorije nema ograničenu cijenu. Stoga, poželjno je da na ovaj način trgovac stavi na raspolaganje više od jednog artikla unutar iste kategorije proizvoda, a kako bi se osigurala kontinuirana dostupnost istih.
Nadalje, kako bi se osigurala pravovremena informiranost potrošača o maloprodajnim cijenama proizvoda obuhvaćenih odlukom trgovci su obvezni:
1. uz maloprodajnu cijenu proizvoda obuhvaćenih odlukom jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku
2. na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je ista uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji minimalno sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te ažurirani popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom.
Pozivaju se trgovci da prilikom izbora artikala za dodatnih 40 proizvoda, gdje im je ostavljena mogućnost izbora, imaju na umu da se radi o najvišoj redovnoj maloprodajnoj cijeni koja nije fiksna i koja se ne odnosi na posebne oblike prodaje (dakle, isključuje cijene prilikom akcije te drugih oblika sniženja). Također, pozivaju se trgovci da svojim potrošačima osiguraju najbolji omjer cijene i kvalitete proizvoda.
Pojašnjenja za svaki pojedinačni proizvod možete preuzeti na linku.
Majstori ljepote – Dani frizera i kozmetičara 2025
Ceh frizera i kozmetičara Hrvatske obrtničke komore u suradnji s Gospodarskim centrom Osijek organizira događanje Majstori ljepote 2025., koji će okupiti vodeće frizere i kozmetičare te sve ljubitelje ljepote.
Ova beauty manifestacija održat će se 15. i 16 ožujka 2025. godine u Osijeku kao sastavni dio Sajma ljepote i zdravlja, a osim što će pružiti uvid u najnovije trendove, bit će prilika za natjecanja i edukacije.
U sklopu događanja održat će se Državno prvenstvo frizera i kozmetičara, stoga pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da se prijave.
Popunjenu prijavu za natjecanje i izjavu o prihvaćanju općih pravila možete poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 1. ožujka 2025. godine.
Sve informacije i dokumentaciju za Državno prvenstvo možete preuzeti ovdje.
Službeni Program Majstora ljepote 2025. bit će objavljen naknadno.


Kontakt informacije
Udruženje obrtnika Šibenik
Adresa: Stjepana Radića 77 A,
22000 Šibenik, Hrvatska
tel.:+ 385 22 331 782, + 385 22 311 730
E-mail: uo.sibenik@hok.hr
Predsjednik:: Joso Smolić
Tajnik: Marijana Zjačić
Radno vrijeme od 8 do 16 sati.
Cehovi obrtnika
Svečano obilježena 55. obljetnica obnove rada Udruženja obrtnika Šibenik

U Kongresnom centru Amadria Park Solaris, 21. rujna 2024. godine održana je svečana proslava povodom 55. obljetnice obnove uspješnog rada Udruženja obrtnika Šibenik.
Uz domaćina Josu Smolića, predsjednika Udruženja obrtnika Šibenik, na svečanosti su bili i Dalibor Kratohvil, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, šibenski gradonačelnik Željko Burić te župan Marko Jelić, Robert Blažinović, ravnatelj Uprave za poduzetništvo i obrt i izaslanik predsjednika Vlade Andreja Plenkovića te Branka Juričev-Martinčev, saborska zastupnica i izaslanica predsjednika Hrvatskog sabora Gordana Jandrokovića.
Predsjednik Joso Smolić u svom govoru istakao je da broj obrtnika šibenskog udruženja u kontinuitetu raste te danas broji 2400 obrtnika. Isto tako, naglasio je da udruženje ustrajno i uspješno komunicira potrebe i zahtjeve obrtnika sa svim relevantnim institucijama na svim razinama. Podsjetio je da su šibenski obrtnici ostavili neizbrisiv trag u povijesti hrvatskog obrtništva te je istaknuo neke od najznačajnijih: nastup naših obrtnika na 1. Dalmatinskoj poljodjelno-obrtničkoj izložbi u Skradinu 1875. godine, na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. godine, proizvodi iz radionice Ane Matavulj dobili visoke nagrade i 1937. na istoj izložbi srebrnom medaljom nagrađeni su zlarinski koraljari. Da je obrtništvo prisutno u svim sferama života, iznio je interesantan podatak iz 1936. godine, kad su šibenski sportaši prvi put nastupili na olimpijskim igrama u Berlinu. Nastupili su veslači osmerca šibenske „Krke“. Među njima bila su četiri obrtnika i to: Ćiro Ban i Vice Jurišić – postolari, Ante Krnčević – soboslikar i Stipe Krnčević – prijevoznik.
Najznačajniji događaj svečanosti je bilo uručenje zasluženih priznanja i plaketa obrtima koji neprekidno rade više od 40 i 50 godina, odnosno obiteljskim obrtima koji su iz ruku svojih djedova i baka, očeva i majki preuzela unuci i djeca.
Priznanja za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 40 i više godina rada obrta primili su:
1. Ugostiteljski obrt LANTERNA, Rogoznica, Izidor Lovrić, 40 godina rada obrta
2. MESNICE MILETIĆ, Šibenik, Zoran Miletić, 41 godina rada obrta
3. KOBRA Obrt za usluge iskopa i prijevoza vode i rasutog tereta, Rogoznica, Joško Karabatić, 41 godina rada obrta
4. AUTOPRIJEVOZNIK MIRKO KRNIĆ, Šibenik, Krešimir Krnić, 41 godina rada obrta
5. PROFESIONALNI RIBAR - ROMANO PRELEVIĆ, obrt za ribarstvo, Šibenik, Romano Prelević, 43 godine rada obrta
6. ZLATARNA BISAKU, Primošten, Jak Bisaku, 43 godine rada obrta
7. Brodoprijevoznik Albino Biberica, Taksi prijevoz na vodi, Zlarin, Antoni Biberica, 43 godine rada obrta
8. URAR MARIO LJUBIĆ, Urarski obrt, Šibenik, Mario Ljubić, 44 godine rada obrta
9. PARKETAR BOŽO PULIĆ, Šibenik, Danka Klisović, 47 godina rada obrta
10. AVANTI Obrt za ugostiteljstvo i pranje automobila, Grebaštica, Goran Peran, 48 godina rada obrta
11. GOLD BISAKU obrt za trgovinu i zlatarske usluge, Šibenik, Rikard Bisaku, 48 godina rada obrta
Plaketu ZLATNI BAGATIN za uspješni, neprekidni rad i promicanje vrijednosti obrtništva za 50 i više godina rada obrta primili su:
1. EXCLUSIVE CENTAR BOŽO PAIĆ urarsko-zlatarski i trgovački obrt, Šibenik, Božo Paić, 50 godina rada obrta
2. ZLATARNA PRIMOŠTEN "obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost i trgovinu, Primošten, Kolj Bisaku, 50 godina rada obrta
3. EURO GOLD SILBER Zanatsko trgovački obrt, Primošten, Anton Shkreli, 52 godine rada obrta
4. DOMDJONI, Zlatarsko-filigranski i trgovački obrt, Šibenik, Avgustin Domdjoni, 52 godine rada obrta
5. ZLATAR FILIGRAN ANTON BATALJAKU Obrt za zlatarsko-filigransku djelatnost, Šibenik, Anton Bataljaku, 54 godine rada obrta
6. Ugostiteljski obrt PANOVA, Bilice, Ivana Mikulandra, 55 godina rada obrta
7. STOLARIJA RUDI stolarski obrt, Šibenik, Tatjana Ninić, 55 godina rada obrta
8. ZLATARNA SIMON ČIVLJAK, Šibenik, Violeta Čivljak, 59 godina rada obrta
Za izniman doprinos razvoju obrtništva i obrtničkih institucija, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil uručio je Povelju Hrvatske obrtničke komore Josi Smoliću predsjedniku Udruženja obrtnika Šibenik i potporedsjedniku Hrvatske obrtničke komore.
Na ovoj značajnoj obljetnici predsjednici Udruženja obrtnika Šibenik i Udruženja obrtnika grada Zagreba, Joso Smolić i Ivica Zanetti potpisali su u ime svojih udruženja Povelju prijateljstva. U duhu očuvanja obrtničke tradicije, s našim prijateljima iz Zagreba posjetili smo Hrvatski centar koralja Zlarin.
Otvoreni javni poziv za Program “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo” za 2024. godinu

Ministarstvo gospodarstva objavilo je Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu.
Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva.
Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.
Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2023. i 2024. godine s osnove:
• stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
• stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
• polaganja naučničkog ispita
• stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
• ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.
Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu gospodarstva neposredno ili putem pošte isključivo od 15.07. - 08.11.2024. godine na adresu:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2024. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB
Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 08.11.2024. godine.
Program „Cjeloživotno obrazovanja za obrtništvo“
Otvoreni javni poziv "Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo"
Prijavni obrazac COOG/2024 za gospodarske subjekte
Prijavni obrazac COOF/2024 za fizičke osobe
Skupna izjava COO/2024
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi
Besplatne edukacije Agencije za zaštitu osobnih podataka i web alatu Olivia

Agencija za zaštitu osobnih podataka od rujna 2022. provodi EU projekt ARC2 s ciljem pružanja potpore prvenstveno obrtnicima, mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Iako je projekt prvenstveno namijenjen ovoj ciljanoj skupini, aktivnosti koje provodimo u ARC2 projektu i web alat Olivia mogu biti korisni svim organizacijama koje obrađuju osobne podatke, odnosno svim voditeljima i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora.
Glavni rezultat ovog projekta je web alat Olivia koji sadrži 15 GDPR tečaja, teorijske i praktične module koji vam mogu pomoći u razumijevanju vaših obveza iz GDPR-a te u izradi osnovnih akata kojima ćete moći dokazati da ste usklađeni s GDPR-om.
Olivia je ujedno i izvrstan alat za podizanje razine svijesti o zaštiti osobnih podataka unutar organizacije jer sadrži testove znanja, putem kojih zaposlenici mogu testirati svoje znanje i ukoliko imaju najmanje 80% točnih odgovora Olivia generira potvrdu o uspješno položenom modulu. Podsjećamo da je jedna od najvažnijih organizacijskih mjera za zaštitu osobnih podataka upravo redovito educiranje zaposlenika i podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka.
Pozivamo vas sve da se registrirate i isprobate sadržaje koje nudi web alat Olivia: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr
Napominjemo da je Olivia još uvijek u izradi te će u potpunosti biti funkcionalna krajem kolovoza, kad i završava projekt ARC2.
Kako bismo vam olakšali razumijevanje pojedinih obveza iz GDPR-a, uz web alat Olivia, organiziramo za vas tematskeh webinare u trajanju sat vremena tijekom kojih ćete moći postavljati svoja pitanja vezano za temu webinara, a predavač će na konkretnom primjeru iz prakse objašnjavati kako primjerice izraditi politiku privatnosti/izjavu o obradi osobnih podataka koja sadrži sve potrebne elemente iz članaka 12.-14. Opće uredbe o zaštiti podataka te na jasan i transparetan način informira ispitanika kako, zašto i u koje svrhe se obrađuju njegovi osobni podaci.
Raspored webinara i poveznice za registraciju:
1. “Politika privatnosti”, 1.7.2024., link za registraciju: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_ZPN4omseSWqxFgPH-EAa1A
2. “Evidencije aktivnosti obrade”, 3.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_1LXXSzkLQQ-EhkLE9kPCFg
3. “Pravne osnove za obradu osobnih podataka”, 5.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_cUOp3v08TOy3cY8R7Kd3dA
4. “Prava ispitanika”, 10.7.2024., https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_SLr5ajgGTEuEc84OR_eMnw
5. “Načela obrade osobnih podataka”, 22.8.2024., https://us02web.zoom.us/j/89755373014?pwd=HTFqKxqy4NCPAb716rf0hluWidPaaR.1
6. "Organizacijske i tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", 26.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcqdu6oqj4pHdbQm6H2G0AeknwDdt9QUKJx
7. "Odnos između voditelja i izvršitelja obrade", 28.8.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUldOuuqjspE9LkOURtyUSt5VLsVG5aF5T6
8. “Službenik za zaštitu podataka”, 10.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/86017437773?pwd=VoHicfZLS5fjk8wMh85MWxujdL7INW.1
9. "Obrada osobnih podataka putem kolačića", 16.9.2024. https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZAvfuysrjkpHdO4ImpYcPLzwB77LxddnyoJ
10. "Obrada osobnih podataka putem videonadzora", 24.9.2024., https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZwuce2sqDktH9Gl_e8-hsTZ18bLtdIXYlsC
11. “Povrede osobnih podataka”, 30.9.2024., https://us02web.zoom.us/j/83304195706?pwd=mrxp7sH9p4cFKquNSUbb8Aln1kBvem.1
12. “Transferi osobnih podataka u treće zemlje”, 2.10.2024., https://us02web.zoom.us/j/88327000962?pwd=V9GD77f5xzcrwpzKz22aRRpcwWWo0Z.1
Za sve dodatne informacije vezano za AZOP edukativne aktivnosti i web alat Olivia slobodno uputite upit na e-mail adresu: iva.kratzl@azop.hr.
Mali trgovci pri HOK-u: Maknite ograničenja rada, omogućite potpore i sufinancirajte najam prostora

U Hrvatskoj obrtničkoj komori održan je 12. Susret trgovaca koji je u predavanjima i panel raspravi o aktualnim temama u sektoru okupio male trgovce iz cijele Hrvatske.
Predstavnice resornog Ministarstva gospodarstva su okupljenima dale ključne informacije o zakonodavnom kontekstu koje su obuhvaćale prava i obveze trgovaca u odnosu na potrošače te trgovinu putem interneta, dok je predstavnica HOK-a dala pregled potencijalnih EU projekata i natječaja za trgovce. U sklopu Susreta održana je i panel rasprava na temu budućnosti i izazova male trgovine, a u istoj su sudjelovali Mirko Budimir iz Hrvatske udruge poslodavaca, Josip Zaher u ime Hrvatske gospodarske komore, Ivan Ćibarić ispred Saveza udruga malih trgovaca RH te predstavnici Hrvatske obrtničke komore, predsjednik Organizacijskog odbora Susreta i član Predsjedništva HOK-a Darko Knežević i članica Ceha trgovine HOK-a Lidija Huten. Sudionici su istaknuli i problematizirali ograničenje rada nedjeljom, ali i naglasili problem radne snage, nedostatak podrške države sektoru i sredstava za modernizaciju i ulaganja, ali i spremnost samih malih trgovaca na pravovremenu prilagodbu fluktuirajućim tržišnim trendovima kao preduvjet opstanka i uspjeha.
Ovom prilikom Ceh trgovine HOK-a je formulirao i predstavio zaključke za unapređenje sektora te će ih uputiti nadležnim tijelima na postupanje. Tako je (1) zatraženo od nadležnog Ministarstva omogućavanje prava svakog obrtnika da sam odluči hoće li će raditi nedjeljama i praznicima, a osobito ako u obrtu radi sam vlasnik ili njegova obitelj. Istaknuto je da je (2) sektoru trgovine potrebno omogućiti javljanje na državne, županijske i gradske potpore te da se konkretnim mjerama potiče i sufinancira mala trgovina u ruralnim i otočnim područjima, s obzirom na to da su trgovci redovito isključeni iz mogućnosti prijava na natječaje ili potpore, a interes i potrebe za iste su velike. Također, detektirano je da je (3) potrebna veća kontrola prodaje putem društvenih mreža prema neregistriranim subjektima kako bi se što više smanjila nelojalna konkurencija i zaštitila mala trgovina, kao i (4) potreba za sufinanciranjem najma prostora koji su u vlasništvu grada, županije ili države u situaciji gdje su pogodnosti i poticaji za trgovce mali ili ne postoje, a u svrhu njihovog lakšeg poslovanja i osiguranja opstanka.
Sprečavanje širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju

U cilju zaštite zdravlja ljudi i sprečavanja širenja zaraznih bolesti putem vode namijenjene za ljudsku potrošnju, vlasnici prioritetnih objekata odnosno velikih objekata koji nisu kućanstva, s brojnim korisnicima potencijalno izloženima rizicima povezanima s vodom, osobito veliki objekti za javnu upotrebu i to: bolnice, lječilišta, škole i ostale obrazovne ustanove, vrtići, objekti u kojima se obavlja djelatnost socijalne skrbi za korisnike na smještaju, sportske dvorane, ugostiteljski objekti iz skupina Hoteli i Kampovi, učenički i studentski domovi, trgovački centri, kaznene ustanove i vojarne u obvezi su uspostaviti, provoditi i održavati sustave i postupke samokontrole kroz procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže navedenih objekata u kojima obavljaju svoje poslovanje te provoditi preventivne i korektivne mjere kako su propisane Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju i Pravilnikom o kontroli parametara kućne vodoopskrbne mreže potrošača i drugih sustava od javnozdravstvenog značaja te planu i programu edukacije svih dionika.
Slijedom navedenog, svi prioritetni objekti, uključujući sportske dvorane i ugostiteljski objekti iz skupina Hoteli i Kampovi, stupanjem na snagu navedenog Pravilnika su u obvezi provesti procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže te preventivne i korektivne mjere sukladno člancima 29. i 30. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.
Ostali objekti u kojima se pruža usluga smještaja za 20 i više osoba, a koji nisu prioritetni objekti, u obvezi su provesti procjenu rizika kućne vodoopskrbne mreže sukladno članku 31. toga Zakona.
Tijelo nadležno za politiku sigurnosti vode za ljudsku potrošnju u Republici Hrvatskoj je Ministarstvo zdravstva. Ministarstvo obavlja upravno-pravne i stručne poslove u području vode za ljudsku potrošnju te im se za dodatne informacije možete obratiti na kontakt: pitajtenas@miz.hr.
Nove odluke vezane uz higijenski minimum i sanitarne knjižice 2024.

Ministarstvo zdravstva donijelo je nove odluke koje se odnose na higijenski minimum i sanitarne knjižice.
1. Odluka o visini troškova stjecanja potrebnog znanja o zdravstvenom odgoju osoba
2. Odluka o visini troškova zdravstvenih pregleda osoba koje podliježu zdravstvenom nadzoru.
Odluke stupaju na snagu 1. srpnja 2024. godine a iznosi koji se odnose na spomenute obveze (higijenski minimum, sanitarna knjižica), smanjeni su za 50%.
20. jubilarni Uskrsni doručak Udruženja obrtnika Šibenik

Udruženje obrtnika Šibenik sa svojim Cehom ugostitelja i turističkih djelatnika organiziralo je za građane i goste grada Šibenika, 20. jubilarni Uskrsni doručak. Zajedno s Turističkom zajednicom grada Šibenika i Gradom Šibenikom nastavlja se čuvanje naših običaja i jela koja se blaguju za Uskrs.
Na Uskrsni ponedjeljak, za bogati blagdanski stol prepun domaćih jela, od pogača, jaja, pršuta, sira do pancete i brojnih drugih namirnica i slastica, pobrinuli su se ugostitelji, članovi Udruženja obrtnika Šibenik koji su pripremili i omiljenu mega fritaju.
Šibenik je bio među prvim gradovima u Hrvatskoj koji je krenuo s organizacijom ove manifestacije.
- Zašto smo krenuli s ovim prije 20 godina? Da pokažemo našoj djeci kako su naši očevi, djedovi i bake blagovali za Uskrs. Vidimo da smo uspjeli u tome. Uspjeli smo i privući dobar dio gostiju koji dolaze u Šibenik zbog ovoga. Veseli nas što vidimo puno djece, oni su naša budućnost koja će nastaviti ovu tradiciju, kazao je Joso Smolić, predsjednik Udruženja obrtnika Šibenik.
Uskrsni doručak je, za sve građane i brojne strane i domaće goste, održan i u Rogoznici na sam Uskrs te u Skradinu na Uskrsni ponedjeljak.
20 godina Uskrsnog doručka u Šibeniku

Prošlo je 20 godina od prvog Uskrsnog doručka u Šibeniku kojeg je Udruženje obrtnika Šibenik sa svojim Cehom ugostitelja i turističkih djelatnika organiziralo za građane i goste grada Šibenika. Zajedno s Turističkom zajednicom grada Šibenika i Gradom Šibenikom nastavlja se čuvanje naših običaja i jela koja se blaguju za Uskrs.
Uskrsni doručak u Šibeniku održat će se na Uskrsni ponedjeljak, 1. travnja na Trgu Pavla Šubića I u 11 sati.
Uskrsni domjenak u Skradinu održat će se na Uskrsni ponedjeljak u 13 sati na Trgu kneza Domagoja a u nedjelju, na Uskrs, Uskrsni doručak u Rogoznici održat će se u 11 sati na središnjem dijelu rive.

UO Šibenik u brojkama
Pregled broja obrtnika i godišnja statistika članova Udruženja obrtnika ŠibenikPovijest šibenskog obrtništva i poduzetništva
Suvremeni oblici organiziranja šibenskih obrtnika datiraju od 22. svibnja 1910. godine kada je u Šibenskom kazalištu održana Skupština na kojoj je ustrojena “Obrtnička zadruga građevinskih i sa istima srodnih obrta”.Članovi UO Šibenik dobitnici nagrada i priznanja
Pregled nagrađivanih članova Udruženja obrtnika Šibenik.